21. Criterium aneb další brambora
Nejen brambora ale i jedno vítězství! A pro nás docela sladké ...
Na Fryšták se těší snad každý a u nás to není jinak. Náš kamarád a majitel firmy Obal Print Martin Vavřička vynaloží každý rok nemalé úsilí a nemalé finanční prostředy, aby uspořádal tuto krásnou soutěž. Není to sranda takto uklidit celou firmu a hlavně 3 sklady. Sám vím jak se to špatně dělá. Martin tentokrát kladl důraz na ty nejmenší a nakoupil spooooustu laskominek a dobrot. A jednu čokoládku Kinder si před startem vzalo i takové větší dítě - Doktor.
Povzbuzen čokoládkou jsem odstartoval do první RZ. A na výsledku to bylo znát - třetí čas celkově napovídal, že by to mohl být úspěšný závod. Ale průser je v tom, že když se taková myšlenka kousne do hlavy, tak většinou přijde pád na hubu. A přesně to se stalo v RZ2. Několik chyb a auto vražené pod paletu - a nešlo vytáhnout... Tak taková byla dvojka a okamžitý pád na osmé místo. Mímochodem na to osmé jsem se tipoval v tipovačce, ale moc se mi to nelíbilo.
Trojka byla už daleko lepší. Vyvaroval jsem se chyb, malinko jsem šel do své plísně, ale ne moc. Páté místo v RZ znamenalo posun o jednu příčku nahoru, ale vše tam bylo v desetinkách a každá chybka znamenala pád. Pořadí kolem nás vypadalo takhle:
04. | 3 | Pekař Josef/Panizzi-Wüzenttal VW Polo R WRC |
4WD | 00:10:46.949 | 00:00:31.883 00:00:09.490 |
05. | 14 | Kalík Roman/Bengué-Escudero Toyota Celica Turbo |
H | 00:10:48.148 | 00:00:33.082 00:00:01.199 |
06. | 13 | Holínek Michal/Holínek-Holínek Ford Escort RS Cosworth |
H | 00:10:48.791 | 00:00:33.725 00:00:00.643 |
07. | 8 | Dočkal Ondřej/Küzmič-Jameson Peugeot 208 T16 |
4WD | 00:10:48.827 | 00:00:33.761 00:00:00.036 |
08. | 5 | Bajza Karel/Tänak-Järveoja Škoda Fabia R5 |
4WD | 00:10:50.678 | 00:00:35.612 00:00:01.851 |
Čtvrtá byla opět Magistrála (druhý průjezd RZ2), kterou jsme v prvním průjezdu pěkněěěě pos...kazili, takže jsem chtěl jet jistotu. Ale jeď jistotu, když jsou tři posádky v necelé buchtě. Asi jsme našli dobrý recept, jak si napravit chuť v této RZ a spolu s Tanakem jsme zajeli docela slušné časy - nepočítám ty tři mistry ve předku. Zato Panizzi, Holas a náš týmový Bengué nabrali pár sekund ztráty. Znamenalo to posun na čtvrtý flek, ale v těsném závěsu byl právě Tanak a bylo všem přítomným naprosto jasné, že Panizzimu začnou vlát vlasy, protože svůj sedmý flek nenechá jen tak. A následovaly dva Příjezdy (RZ5 a 6) a to není vůbec náš šálek kávy - to víme.
A taky že jo. Hned při prvním průjezdu to stálo zato ... Chyba jako vrata u vrat. Tam kde člověk neběží, protože je to rovinka tam a rovinka zpátky, jsme se napíchli na kužel a táhli ho s sebou. Takže hurá k autíčku, vyndat kužel a můžeš jet. No dobré 3-4 buchty byli v riti jako šňůrečka od tangáčů. Takže soupeři dostali šanci nás dohnat. Takové chyby by se fakt neměly stávat - a to že nám dá v RZ i dvoukolka je velký nápor na nervovou soustavu. Druhý průjezd byl lepší, ale tam tu potento garážovou zatáčku jsem vzal veeeeeelmi ofafrno. Zatímco Panizzimu vlály vlasy. No a proto - asi zaslouženě - šel před nás. Ale nechtěli jsme to vzdát a při návratu dolů do firmy jsme chtěli ještě zaútočit. Následovala totiž relativně dlouhá RZ. A právě zde lze zdokumentovat jak vyrovnaná tato soutěž byla. Dali jsme Panizzimu necelou půlbuchtu a i přesto jsme šli před něho. Před poslední RZ to vypadalo takhle:
04. | 8 | Dočkal Ondřej/Küzmič-Jameson Peugeot 208 T16 |
4WD | 00:22:15.357 | 00:01:16.037 00:00:23.816 |
05. | 3 | Pekař Josef/Panizzi-Wüzenttal VW Polo R WRC |
4WD | 00:22:15.766 | 00:01:16.446 00:00:00.409 |
06. | 13 | Holínek Michal/Holínek-Holínek Ford Escort RS Cosworth |
H | 00:22:20.808 | 00:01:21.488 00:00:05.042 |
07. | 5 | Bajza Karel/Tänak-Järveoja Škoda Fabia R5 |
4WD | 00:22:24.376 | 00:01:25.056 00:00:03.568 |
08. | 14 | Kalík Roman/Bengué-Escudero Toyota Celica Turbo |
H | 00:22:29.104 | 00:01:29.784 00:00:04.728 |
09. | 6 | Večerka Šimon/Večerka-Večerka Škoda Fabia R5 |
4WD,J | 00:22:37.387 | 00:01:38.067 00:00:08.283 |
Jak vidíš pořadí se přelínalo každou erzetou (značí zelené a červené čísla pořadí), ale to naštěstí neplatilo pro poslední RZ. Vše zůstalo na svých místech jak bylo. Panizzi asi udělal pár chyb a my jsme jeli docela slušně - i když pár chybek ke konci tam bylo taky.
Super závod - skvělý výsledek - perfektní atmoška - báječná pohostinnost. Tak bych to charakterizoval ve zkratce.
Na pozávodní tiskovce se ještě řešili věci podstatné jako gumy pro Historiky a co bude s Yugoškou, když je hřistě rozbombardované... Vše se včas dozvíš.
Zdarec by Doktor