21. Forest (Žaba) 2019

12.06.2019 16:53

Ahojte všeci, 

 

jak se máte? Jsem tu s dalším reportem. Tentokráte z Fryštácké žaby, která pro nás byla výjimečně veleúspěšná. Ale pojďme pomalu a popořádku.

Před závodem a to nemyslím den či dva, ale víc jak týden nám počasí vůbec nepřálo při chystání tratí. Panizzi stále pouze s jednou zdravou rukou se věnoval přípravě tratí na max. Už 8 dní před závodem se sešlo 8 lidí na přípravu tratí a bylo jasné, že jestli bude dál pršet bude to mokrý závod. A ono pršelo a fest. A proto se muselo nejen vymést všechno listí, ale hlavně "vybudovat" odvodňovací kanály, aby voda netekla, nebo nestála na tratích. Pro ilustraci přikládám dosud nezveřejněné foto z takového "potůčku". Už chápeš kolik se tam odvedlo práce?

 

No snad většina z Vás onu práci oceňuje. Kluci fakt to není sranda a stojí to spoustu času. Tento závod suma sumárum cca 80-100 hodin práce při součtu všech osob. Ale dost o organizaci. Já vím, že sem chodíte kvůli  čtení (super) článků, když už ten náš jaderný fyzik významně kulhá se svou tvůrčí produkcí. Náš pan "přeceda" mě neustále uhání a očekává mé články už v neděli večer... 

Na autě se udělalo pár změn. To přiznávám. Ale z mého pohledu nebyly nijak významné. Koupil jsem geometrii a snažil se trošku vyladit propady. A taky jsem ve čtvrtek před závodem objednal novou baterku, protože jsem dospěl k názoru, že ta aktuální (ano jezdím jenom na jednu baterku) už malinko kulhá. Tuto nepodstatnou větu vnímej. Baterka však došla až později. Už v pátek jsem se rozhodl, že to zkusím od začátku na Ripech. Ráno na shaku jsem pomalinku vše odzkoušel - dal tři jízdy na neobvykle dlouhém shaku. Pocitově nic moc...

Ale na jedničce se i přes opravdu těžký povrch dařilo. Ripy byly asi dobrá volba pro ony rozbahněná místa a na těch tvrdých ripy asi neztrácely. Což bylo docela pozitivní. Třetí flek. Ale bylo to tam našlapané ve třech buchtách a bylo jasné, že každá chybka, nebo zaváhaní může být problém. Na dvojku jsem nechal na autě ripy. Nevím jaká to byla volba, ale i přes třetí flek v RZ jsem klesl na čtvrtý flek celkově, páč Panizzi zajel druhý čas a šel na pomyslnou bednu. Začal se profilovat souboj jak víno o bednu. Na trojce se však karty promíchaly. Nějaký technický problém měl Panizzi - ztratil a spadl pořadím dolů. A to spolu s dalším třetím umístěním v RZ znamenalo posun na druhý flek. 

Poř. ? St. č. Jméno/Posádka
Karoserie
Sk. Celkový čas
Penalizace
Ztráta na 1.
Ztráta na př.
01.   3 Zámečník Lukáš/Basso-Dotta
Citroën DS3 WRC
4WD 00:10:33.817  
02. 8 Dočkal Ondřej/Küzmič-Jameson
Peugeot 208 T16
4WD 00:10:44.717 00:00:10.900
00:00:10.900
03. 10 Sedláček David/Grzyb-Mazur
Mini JCW WRC
4WD 00:10:44.962 00:00:11.145
00:00:00.245
04. 7 Bílek Tomáš ml./Bílek jun.-Bílek
Toyota Yaris WRC
4WD,J 00:10:54.934
00:00:10.000
00:00:21.117
00:00:09.972
05. 16 Šimeček Ivo ml./Ingram-Whittock
Toyota Yaris WRC
4WD 00:10:59.206 00:00:25.389
00:00:04.272
06. 5 Pekařová Martina/Taylor-Cleo
Peugeot 208 T16
4WD,J,LAD 00:10:59.733 00:00:25.916
00:00:00.527
07. 4 Pekař Josef/Panizzi-Wüzenttal
VW Polo R WRC
4WD 00:11:04.459 00:00:30.642
00:00:04.726
08. 12 Šimeček Patrik/von Thurn und Taxis-Degandt
Subaru Impreza WRC
4WD 00:11:05.430 00:00:31.613
00:00:00.971

A na čtverce opět třetí flek. To už bylo přezuto na ARP Rally Blocky. Na všechny si v této RZ vyšlápla madam Taylor, která vyhrála RZ. To jsou věci, aby nám ženská dávala na frak. No nic jiného nezbývá, než si zvyknout - asik. Mlelo se to tam o vteřinky a jedinný Basso se pomalinku vzdaloval. Na pětce opět třetí čas. A Ms. Taylor opět před náma. Jediný kdo to zachraňoval za chlapy byl pan ženáč Basso, který byl pod dohledem a asi dostal zákaz býti gentlemanem jako my ostatní. A tak Taylorku (jako jediný chlap) porazil. Nicméně to začalo vypadat, že si neustále pomalinku upevňujeme druhý flek v celkovém hodnocení. Na šestce to byl - hádej - zase třetí flek v RZ. To by jeden nenaplánoval :-D. Nějaký problém měl Grzyb a spadl na šesté místo. To znamenalo docela pěkný 15-ti sekundový náskok na pekelně rychlou Taylorku. 

Poř. ? St. č. Jméno/Posádka
Karoserie
Sk. Celkový čas
Penalizace
Ztráta na 1.
Ztráta na př.
01.   3 Zámečník Lukáš/Basso-Dotta
Citroën DS3 WRC
4WD 00:20:04.541  
02.   8 Dočkal Ondřej/Küzmič-Jameson
Peugeot 208 T16
4WD 00:20:26.225 00:00:21.684
00:00:21.684
03. 5 Pekařová Martina/Taylor-Cleo
Peugeot 208 T16
4WD,J,LAD 00:20:41.612 00:00:37.071
00:00:15.387
04. 7 Bílek Tomáš ml./Bílek jun.-Bílek
Toyota Yaris WRC
4WD,J 00:20:52.557
00:00:10.000
00:00:48.016
00:00:10.945
05.   16 Šimeček Ivo ml./Ingram-Whittock
Toyota Yaris WRC
4WD 00:20:52.581 00:00:48.040
00:00:00.024

A přichází sedmička. A přichází průser jak vrata. Vracíme se na začátek článku. V průběhu RZ přechází auto do pomalého / nouzového režimu = vybitá baterka. Chviličku tak jedu a je mi jasné, že je průser jak vrata. Auto vypnout - auto zapnout a jede to znovu dobře. Při nájezdu do hospodské (předcílové) arény znova. Nouzák. Znovu zap/vyp. Nasranost dosahuje hodnot maximálních. Ale i ostatní mají problémy - Bílek i Taylor. Tato smůla našich nejbližších soupeřů nás nechává na druhém fleku, ale náskok se téměř rozplynul. Díky pomoci Jaryna Kovaříka jsem dal nabíjet tu scíplou potvoru a to nás asi zachránilo. Osmička byla poněkud zvláštní. Jednak stávkovala časomíra a prostě se celý start nepovedl. Ti co startovali první to pochopitelně odesrali nejvíc. Ale vznikl velký fór, že rozzávoděného Pepsona nezastaví ani pět chlapů držíc ho za ruky nohy a on jede dál. Prostě jede a nezná zábrany... No a jak to dopadlo? Trošku komicky, ale pro nás nadmíru dobře. Po dojezdu do cíle se hoši Bílkovi začali velice radovat - plácli si apod. A já si myslel, že skočili na druhý flek, protože výkon v poslední RZ nebyl úplně supr. A tak jsem si zanadával na baterku a šel do servisu. Radující se kluci ale ihned upozorňují, že se radují z bedny a né z druhého fleku. Jdu se podívat a nevěřím svým očím. Druhý flek uhájen ...

Poř. ? St. č. Jméno/Posádka
Karoserie
Sk. Celkový čas
Penalizace
Ztráta na 1.
Ztráta na př.
01.   3 Zámečník Lukáš/Basso-Dotta
Citroën DS3 WRC
4WD 00:26:05.340  
02.   8 Dočkal Ondřej/Küzmič-Jameson
Peugeot 208 T16
4WD 00:26:46.771 00:00:41.431
00:00:41.431
03. 7 Bílek Tomáš ml./Bílek jun.-Bílek
Toyota Yaris WRC
4WD,J 00:26:49.412
00:00:10.000
00:00:44.072
00:00:02.641
04. 5 Pekařová Martina/Taylor-Cleo
Peugeot 208 T16
4WD,J,LAD 00:26:55.721 00:00:50.381
00:00:06.309
05. 16 Šimeček Ivo ml./Ingram-Whittock
Toyota Yaris WRC
4WD 00:26:55.759 00:00:50.419
00:00:00.038
06.   10 Sedláček David/Grzyb-Mazur
Mini JCW WRC
4WD 00:27:02.515 00:00:57.175
00:00:06.756
07.   4 Pekař Josef/Panizzi-Wüzenttal
VW Polo R WRC
4WD 00:27:05.526 00:01:00.186
00:00:03.011

Takže vše dopadlo báječně. Druhý flek je vlastně životní úspěch a radost mi nekazí ani fakt neúčasti kluků z Vestu a Monstru, kteří dali přednost výletu kamsi do tramtárie. Jenomže únava byla taková, že žádná velká oslava ani nebyla... :-( Ale to neva. Pepovi díky za super závod a těšíme se na Great, kde se nám loni docela dařílo.

Zdarec, by Doktor