6. Yu Reli 1000 Okuka - 2018

08.10.2018 18:10

Nejsem moc happy.

 

Nasratý su na ty potento stavitelské a jiné firmy, co neumí postavit věci včas. To je stejné jak s dálnicema u nás. Jenom kecy o tom jak to bude včas a nakonec je to vždy skutek utek. A otázkou je vždy následná kvalita. A přesně tak to dopadlo letos s Yugoškou v Malenovicích. Bylo hodně verzí, ale nakonec to dopadlo tak, že i kdybychom posunuli termín závodu o měsíc bylo by nám to asi staré kulové platné. Nabízela se lokalita ve Vizovicích, ale bohužel ta nebyla dostupná a i když jsme mohli závodit u Vizovické Sokolovny, tak padla volba na základní školu na Kvítkové ulici. 

Nebyla to tak špatná volba, ale jsou ve mě stále smíšené pocity. Prostě Yugoška je Yugoška a patří na dopravák v Malenovicích. Každá lokalita chce osahat a mít na ní nějaké zkušenosti. Kvítková není špatná, nabízí slušné možnosti, ale hřistě, kde je spousta různých čar v různých barvách může závodníkům způsobovat potíže. Mě osobně to až tak moc až na jednu blbě přečtenou zatáčku v oné osudné 2.RZ nedělalo problémy, ale ty čáry prostě závodníkům tratě znepřehledňují. 

A včílkajc k samotnému závodění. Je pravda, že jsem víc pracoval na nové Toyotě, než na přípravě vozu k závodu. O nějakém, aspoň lehkém, potestování nemůže být ani řeč. Ale první RZ nebyla tak zlá časově, ale pocitově velmi špatně. Šestý flek napovídal, že by to mohla být docela pěkná bitva o pátý flek. Tak jsem se pokusil v druhé trošku přitlačit a to se asi nemělo stát. Naprosto pokažená RZ. Zkoušel jsem to alá Dakar v písku, blbě zatáčel a prostě se v této RZ zhmotnilo všechno špatné včetně trefeného cíle. Pád na 13. flek byl snad ještě milosrdný :-( Ale vyhrabat se z tama při té vyrovnanosti, která byla na tomto závodě bylo velmi velmi těžké. To bych asi musel vyhrávat erzety a to jaksi nebylo v takovém rozpoložení možné. 

A další dvě RZ trojka a nejdelší čtverka nepřinesly žádné velké zlepšení ve výsledcích. A posun na dvanáctý flek po čtverce nevěstil nic dobrého. V pětce jsem jel naprosto klidnou jízdu a byl z toho druhý čas za fantasticky jedoucím Šimonem. Trošku mi pokazil radost - aspoň ten dílčí úspěch jsem si mohl připsat. No holt nám ten víkend nebylo dopřáno. Po úspěšné pětce jsem se pokusil jet stejným způsobem na šetce. A čtvrtý flek naznačoval, že bych mohl ještě trošku zabojovat o lepší umístění. Ale na sedmičce se opět moc nedařilo - chtělo to lepší jak osmé místo. Nicméně týmový Alex zajel ještě hůř a tím pádem jsem skočil na devátý flek. 

A tak skončil závod, který nevejde do historie jako příliš úspěšný. A cca 2-3 hodiny po závodu, kdy jsem jel do Graspa zaparkovat to velké auto plné matrošu jsem se potkal s klukama na tiskové konferenci a byla mi sdělena ještě jedna novinka. Řóchnuls na šesté místo celkově. On totiž Šimon nejel jenom skvěle, on si vybojoval tolik bodů (a já tak málo), že nás přeskočil i v celkovém pořadí 2018. A to byl poslední hřebíček ...

Tak snad příští rok na té správné Yugo Reli 1000 Okuka v Malenovicích...

Doktor

PS: Gratulace vítězům, čest poraženým ...