HODNOCENÍ ROKU 2013

05.01.2014 15:30

Ahoj čtenáři,

 

loni jsem napsal docela obsáhlý článek o tom všem, co jsem já a můj tým zažil na různých akcích, přičemž to byly hlavně Intercup a ZedArt, co jsem v roce 2012 jezdil. V roce 2013 se toho hodně změnilo. Vznik nového plnohodnotného šampionátu EURO RC RALLY CHALLENGE, ve kterém jsem zaangažován je asi tou hlavní událostí na RC nebi ve Zlínském kraji - možná i dál. Předem tím avizuju, že můj pohled už tím pádem není čistě z hlediska závodníka-uživatele, avšak z pohledu závodníka-organizátora a tak se na věci dívám pod poněkud jiným úhlem, než-li tomu bylo v roce 2012. Celkem jsem se ukázal na pěti šampionátech. Pravidelně jsem jezdil ERC a nově Rally Brno. Epizodně jsem navšítívil ZedArt, Cik-Cak a Intercup. 

 

Nebudu jako loni hodnotit závod po závodu - to jsem vlastně už hodnotil ve svých článcích, ale zkusím se ze svého pohledu podívat v krátkosti zpět co jsem zažil, slyšel a viděl. 

 

EURO RC RALLY CHALLENGE - logicky mám k tomuto šamiponátu nejblíž. Založit a rozběhnout takovou věc doslova na zelené louce bez zvláštních fondů a sponzorů byl hodně slušný výkon všech, kteří k tomu pomohli. Schodnice, špulky, kužely, hodiny, cíl, počítače, software, startovní rampa, web, most, pásky, hřeby, křídy, skoky, spoustu dalšího materiálu a nakonec i stupně vítězů - to všechno a nejen to bylo potřeba ve velmi krátké době obstarat, dát dohromady, nastříkat, rozchodit, uspořadat atd atd. Ale to málokdo vidí. Ono to vlastně ani vidět nelze, asi proto se tomu říká svépomoc :-) . A protože jsem u toho byl, tak je dost složité psát nějaké hodnocení na ERC, protože je to jednoduše ovlivněno. Chyběl jsem jenom na jednom podniku (Forest Frog), ale i ten jsem pomáhal chystat a na žádných závodech se závodníci např. nepotkávali v protisměru a nebloudili na trati. Byl zajištěn kvalitní výsledkový servis, na většině závodů i občerstvení. Vyváženost šotoliny a asfaltu je téměř 50 na 50, což je velmi vzácný poměr a tím pádem není nikdo zvýhodněn, protože má radši to či ono. I pro toto vyrovnání poměru byl preferován asfalt pro Yugo, která spadla na bedra našeho týmu, ale jako na všech soutěžích se sešlo hodně pomocníků z řad o.s. Troufám si říci, že celkově je ERC na úrovni odpovídající tradici přesahující dvacet let, šampionát ve kterém je pravděpodobně nejstarší závod RC na světě a spoustu dalších původních závodů, jejichž pořadatelé se jednoznačně přiklonili na stranu ERC. Jedinou novinkou byla Yugoška, která jako jediná bude mít v roce 2014 jednociferný ročník. Tohle asi nemůže říct kde kdo v RC cirkusu :-) 

Ohledně závodění byla pro mě jedinou možnou volbou Historic Trophy. Neměl jsem jinou kastlu :-D . Bohužel ze začátku roku nebyla konkurence tak velká a nakonec titul o 18  bodů. Překvapením bylo, jak zajímavě fungovaly historické gumy např. na Greatu za významného mokra. Mohl jsem i mimo asfalty bojovat o umístění v celkové klasifikaci, což pochopitelně baví dvojnásob. Perličkou byl Viking, kdy po odstoupení Sibery po první RZ jsem nastupoval do RZ2 z vedoucí pozice (první RZ jsem nevyhrál, ale byl za Siberou druhý). Na poslední dva závody nás přišel potrápit zkušený a velmi rychlý Francois Duval, který bral výhry jak ve Fryštáku, tak na Yugošce - tak uvidíme co v 2014. Rozhodně to byly moc pěkné souboje. Bohužel se nám nevyhnuly ani technické problémy (např. Tour de Cabin), kterým se pokusíme pro příští rok zabránit a věnovat dostatečnou pozornost své technice. Ale holt stane se ...

Prostě se nám ten první rok strávený v ERC líbil a bavil nás.

 

RALLY BRNO - na začátku roku přišla nabídka jít do týmu s Fildou Bezděkem a odjet celý šampionát v Brně. No v Brně - spíš v jeho okolí (Vyškov, Blansko, okolní dědiny - vlastně jenom jeden závod v Brně). V tomto šampionátu jsou nutné registrace, což např. u týmů je trošku zvláštní, ale takové jsou pravidla. Ty jsem si bohužel nepříliš dobře nastudoval před tím, než jsem kývnul, že pojedu. No moje chyba. Tratě mají v Brně o cosi víc zavřené. Takový asfalt v Blansku byl místy významná autoškola jen pro ty s pořádným rejdem (cca deset prvních). RZ-ty o cosi delší. Je tam prostě cítit významný vliv z Čech. Vybrané soutěže byly s veškerým zázemím (WC, 220V) a většinou bylo i občerstvení. Servisní prostory byly vždy naprosto vyhovující. Nadstandartem jsou určité vychytávky, kterými v Brně disponují ( např. hlášení času závodníka a jeho průběžného pořadí přes reprák). Ale tím hlavním pro závodníka jsou tratě a tou asi nejhezčí pro mě byla právě ta jediná v Brně (Oakwood). Výsledkově to stálo sice za hovno, ale poježdění tam bylo rozhodně výborné. Jenom to hoši zase přehnali s délkou závodu. Úplně klidně to mohlo mít o jednu - dvě RZ míň (nohy bolely ještě ve středu). Bohužel jsem nemohl být na všech závodech, trochu mě mrzí neúčast na Blackboardu, naopak závěrečný Vyškov jsem již po čachrech s datumama vypustil. Určité mínus je v nedělním termínu, ale to si určuje pořadatel sám. Napínavé byly souboje s "Klingonem" - ty mě bavily asi nevíc. Pár slušných výsledků potěšilo, v týmech to bylo tak nějak dle očekávání - Filda to táhl já doplňoval. Bohužel v Brně nemůžou bodovat všichni do týmů (jen registrovaní) a ještě navíc musí být na startu aspoň dva z týmu. No a my byli jenom dva, takže i když Filda vyhrál, tak body do týmu nebyly žádné. Ale takové jsou holt pravidla. Aktuálně se nechystám svou účast v Brně opakovat - kastlu jsem prodal. Kluci budují stálou dráhu a prej tam chtějí jet snad tři závody v sezóně, což není můj šálek čaje. Už dvakrát to samé na Vyškovském dopravním hřišti není rally. A to, že  by snad v roce 2014 mělo být 5 podniků ve dvou lokalitách není pro mě motivací. Klukům přeju vše dobré a někdy naviděnou...

 

ZEDART - jedna účast v Holešově (dobrý výsledek). Dobrá lokalita, kvalitní zázemí. V číslech 6 RZ, 6 najetých minut, 6 hodin na závodu. Dobrý test před Fryštákem. Bohužel Zbyňa nechce jezdit na časomíru, ale na stopky a to je velká škoda. Volnější pravidla. Dobré - rychlé tratě. Velmi omezený přístup k průběžným výsledkům. Startovné stejné jako v ERC. Nicméně jde si svou cestou, veřejně to přiznává a tak už je jen na závodnících. 

 

CIK-CAK - jedna účast. Vlastně zde není co napsat. Pavel má taky svou cestu. Dvě okruhové RZ - v tom je originál a proti tomu nelze nic namítat. Jednotné gumy závody zlevňují. Já měl cosi doma, ale to vůbec nefungovalo, tak mi půjčil Lysmen gumy od segry a vypadalo to jinak - dík Tome. Závod za půlku startovného ERC. Nájezdový čas slušný. Zázemí většinou žádné. Omezený přístup k průběžným výsledkům. Pro "spíšokruháře" dobré poježdění, nebo test za pajcku ...

 

INTERCUP - jedna účast na Michelinu (Hvozdná) - dvoudenní závod. Hodně tvrdý závod jak pro auto, tak pro posádku. Byl to pro mě test na Tour de Cabin (taky nato auti doplatilo). Traťově velmi kvalitní. Klobouk dolů, že to Basso zvládal prej skoro sám s Jardou. Zázemí na velmi slušné úrovni. Okamžitý přístup k výsledkům. Jenom za časomírou se to nějak střídalo. A pozor na sprostá slova!!! Panizzi čelil dost úsměvné výtce ze strany člena o.s., že mě neslušně pozdravil :-))) Zvažoval jsem ještě druhý historií vyzkoušený podnik (Total), ale to bohužel nevyšlo. Od ostatních podniků vlastně nevím co mám čekat. Vybavení mají pochopitelně velmi dobré za ty roky ... Suma sumárum ale musím říct, že jestli si mám pro 2014 vybrat doplňkový šampionát k ERC mezi Brnem a Zlínem vyberu si druhý ve Zlíně. Je v sobotu, žádné velké dojíždění, slušné tratě a zázemí ...

 

Tak jsem to letos viděl a cítl já - Doktor