RB - Flattrack - Blansko

28.04.2013 18:15

Nazdárek čtenáři,

 

tak po týdnu jsem tu z dalším článkem. Ale dalo by se říct, že článek má týden zpoždění, ale třeba Vám to přátelé dávkovat v rozumných odstupech. Takže Flattrack byl v neděli ihned po velmi úspěšném Greatu. Znamenalo to zcela logicky, že oslavy z Greatu se nijak neprotahovaly. No nějaké to P+P (pivko + panák) proběhlo, ale únava byla značná. Bylo třeba nabit baterky, vyčistit a zkontrolovat auto, nachystat věci a ráno se zase vstávalo o půl šesté. Tak se taky stalo - proběhlo přeložení materiálu z auta do auta a vyrazilo se na oblíbenou benzinku na ranní polívečku, kafičko atd. Do Blanska to bylo přeci jenom o kus dál a není to jenom po dálnici ale cesta docela dobrá. Po zaparkování jsme si našli servis místo a proběhla zevrubná prohlídka tratí. Poté již následovala rozprava a shake a hurá na start první RZ ...

Závod by vypsán na 9 RZ a po zevrubné prohlídce bylo jasné, že RZty budou delšího charakteru. Rozhodně jsem nechtěl opakovat špatný start z Vyškova. Ale otázkou byla volba pneu. Střídavý povrch byl velkým otazníkem, co bude fungovat nejlíp. No dal jsem na první RZ dasche a nebyla to špatná volba. Na konci této RZ bylo více-méně jasné, na kterých pozicích se asi bude odehrávat můj boj o další bodíky do tabulek šampionátu. Takže v první takové řekl bych seznamovací RZtě to bylo osmé místo, i když rozdíly byly pochopitelně malé. Ale dle zkušenosti z Vyškova jsem si myslel, že bych se tam někde při absenci dvou jezdců měl pohybovat. 

První dvě RZ byly spíše asfaltového charakteru a jel jsem je na daschích. Dalších asi 5 RZ startovalo na buggy dráze, takže čištá šotka, i když tam byl semo tamo koberec. Ale hodně buggy skoků, klopené zatáčky a podobné čičičinky buggy charakteru. Ze buggy dráhy vedla spojovačka na úseky asfaltových tratí, z čehož drtivá a nejhlavnější část byla na RC okruhu. To byl drsnější - zcela rovný asfalt. Škoda jen, že na tomto asfaltu to bylo místy tak domotané a uzavřené, že většina závodníků (dalo by se říct celá druhá polovina st. pole) s tím měla slušné problémy. Motivem bylo asi mít o cosi větší nájezdový čas, ale já osobně bych to obětoval a tratě víc otevřel, abychom všichni pěkně zajezdili. Tím neříkám, že jsem si nezajezdil, ale ty super utaženosti alá "autoškola" jak jsem slyšel od jednoho protivníka bych prostě vynechal. Ale to je můj názor a určitě ne všichni ho mají.

Po třetí RZ, kdy se na pozicích 7,8,9,10 udával litý boj o vteřiny jsem se usadil na sedmém místě a mohu předestřít, že jsem toto do konce závodu už nepustil i přesto, že tlak soupeřů byl veliký. Bylo pochopitelně strašně důležité, že nebyly žádné technické problémy, což konkurence měla a souboj se pak zúžil už jenom na dva jezdce...

Na šotolinových úsecích bylo nutné nasadit zcela pochopitelně štípané blocky, ale spousta jemných kamínků nesla velké riziko, že se dostanou do kola a to se mi jednou i přes nasazené krytky stalo. Ztráta to avšak byla naštěstí malá a tak jsem po sekundách navyšoval náskok. V šesté RZ měl pravděpodobně nějaké technické problémy Veselka junior a tak jsem po šetce měl 18 buchet na "klingona".

To mi říkalo, ať jedu rozumnou jízdu s cílem udržet velmi slušné sedmé místo. Ale hoši jeli stále docela slušnou kládu, takže na taktické manévry bylo místo až v poslední deváté RZ. To jsem měl už náskok více jak půl minuty a tak jsem na poslední čistě asfaltovou RZ (celá na RC okruhu) dal Pirelky a jízdu si náležitě - smykem užíval. Dostal jsem docela slušný obklad, ale sedmé místo zůstalo v cajku. A to si myslím, že je velice slušné.

Je nutné zmínit aj jak jsme si s Filipem vedli v týmech. Filda byl bohužel jeden z těch, který měl technické problémy - furt cosi řešil - v autě se hrabal jak študák v pochvě. Byl celkově šestý a to v týmech znamenalo celkově třetí místo. Prvním dvoum týmům se zatím díváme na záda ... Celkově vzato to byla náročná, ale hezká neděla, která bohužel skončila prohrou ševců ve finále. Ale z RC pohledu to byly pěkné závody. Můj nájezdový čas činil něco přes 38 minut. Svůj názor jsem nato už napsal - klidně bych cca 5 minut obětoval a narovnal tratě ... Ještě by se kluci mohli zamyslet nad videem. Jeho absence je rozhodně škoda...

Díky všem za pozornost, Lubovi za fotky a sv. Petrovi za počasí ...