10. Viking rally - ERC

10.08.2014 19:05

Nazdárek rc kamarádi,

 
tak máme za sebou Vikinga - slavnou to soutěž, která se letos dle mého překonala. Těšil jsem se na tuto kombinaci asfaltu s šotolinou, kde sice hodně převládá šotolina, ale i ta trocha (cca 30%) asfaltu mohla pomoci zrychlit a využít na asfalt vhodných pro Legend Trophy předepsaných pneu. 
 
Bohužel pro velkou pracovní vytíženost nebylo možné potestovat auto, natož se věnovat jeho servisu po volném podniku v Lůžkovicích a to se ukázalo jako chyba. Takže jsem vlastně jenom nabil baterky - auto cca 5 minut projel venku u baráku a šlo se na soutěž. A ta začala právě asfaltovou RZ, což mi vyhovovalo a páté místo celkově a vedení v legendách byl dost dobrý začátek. Na druhé RZ jsme se všichni přesunuli na šotolinu, ale ani tento průjezd mi náladu nijak nepokazil, i když nám na paty začal šlapat Jirka Martínek - rychlý "komeťák". Zato Ojeda, který sliboval velké věci byl relativně vzadu. Bohužel přišla RZ3 a slušné technické problémy (vypnuté auto, náhon na tři kola) a až osmé místo mezi legendama v RZ a ztráta 20 sekund. Tímto se závod vlastně otočil a všichni soupeři dostali velkou šanci a motivaci do dalších bojů. V servisu se pilně pracovalo - kamarádům díky za pomoc, ale stejně se stala chybka, která znamenala na RZ 4 opět vypnutí auta - což jsou možná dvě, možná tři sekundy a v některých závodech (jak se ukázalo v RZ 7) jsou takové dvě-tři buchty zásadní. Nicméně byla umazána podstatná ztráta na Jirku Martínka, ale Ojeda se usadil přede mnou.
 
Následovala RZ 5, která dopadla docela dobře, ale pořadí se začalo velmi vyrovnávat. Ze zadu se přiřítil Alén, který suveréně vyhrál tuto vložku, Jirka malinko ztratil a Ojeda taktéž. Ale následovaly dvě super dlouhé (cca 5 minut) RZ Troll, které měly rozhodnout. První průjezd naprosto perfektně sedl Ojedovi, který se tímto ujal vedení, čím odsunul Martínka na druhé, nás na třetí místo a Aléna na čtvrté místo. Avšak rozdíly byly před poslední RZ minimální:
 
Poř. ? St. č. Jméno/Posádka
Karoserie
Sk. Celkový čas
Penalizace
Ztráta na 1.
Ztráta na př.
01. 17 Bábek Petr/Ojeda - Barrabes
Fiat 124 Abarth Rally
L 00:20:24.582  
02. 20 Martínek Jiří/Martínek - Martínek
Škoda 130 RS
L 00:20:29.326 00:00:04.744
00:00:04.744
03. 16 Dočkal Ondřej/Küzmič - Raúl
Renault 5 Turbo
L 00:20:33.092 00:00:08.510
00:00:03.766
04. 18 Vacek Josef/Alén - Kivimäki
Fiat 124 Abarth Rally
L 00:20:39.948 00:00:15.366
00:00:06.856

 

V této situaci jsem si říkal, že osum a půl buchty na dobře jedoucího Ojedu je asi příliš, ale necelé čtyři na Martínka by se mohlo zkusit. Jel jsem v klidu, i když chyb tam bylo relativně hodně, ale asfalt byl výborný. No nebudu napínat RZ dopadla takto:

Poř. St. č. Jméno/Posádka
Karoserie
Sk. Celkový čas
Penalizace
VP Ztráta na 1.
Ztráta na př.
01. 16 Dočkal Ondřej/Küzmič - Raúl
Renault 5 Turbo
L 00:05:11.720    
02. 20 Martínek Jiří/Martínek - Martínek
Škoda 130 RS
L 00:05:13.675   00:00:01.955
00:00:01.955
03. 18 Vacek Josef/Alén - Kivimäki
Fiat 124 Abarth Rally
L 00:05:15.051   00:00:03.331
00:00:01.376
04. 17 Bábek Petr/Ojeda - Barrabes
Fiat 124 Abarth Rally
L 00:05:18.483   00:00:06.763
00:00:03.432

 

Na první pohled je vidět, že ani osum a půl na Ojedu a ani čtyři na Martínka to nebylo. Ale mrkni jak to dopadlo celkově:

Poř. ? St. č. Jméno/Posádka
Karoserie
Sk. Celkový čas
Penalizace
Ztráta na 1.
Ztráta na př.
01. 20 Martínek Jiří/Martínek - Martínek
Škoda 130 RS
L 00:25:43.001  
02. 17 Bábek Petr/Ojeda - Barrabes
Fiat 124 Abarth Rally
L 00:25:43.065 00:00:00.064
00:00:00.064
03.   16 Dočkal Ondřej/Küzmič - Raúl
Renault 5 Turbo
L 00:25:44.812 00:00:01.811
00:00:01.747
04.   18 Vacek Josef/Alén - Kivimäki
Fiat 124 Abarth Rally
L 00:25:54.999 00:00:11.998
00:00:10.187

 

Takové titěrné rozdíly tu v Legendách ještě nebyly. Takže mě může mrzet ono jedno vypnutí v RZ 4, nebo trojnásobné bouchnutí do jednoho kolíku v poslední RZ, nebo soubor drobných chyb na šoto a pochopitelně ona RZ 3. Ale historie se neptá. A jenom to tak pro zajímavost - doma jsem zjistil, jaký že jsem to měl náhon na zadní ... V tomto světle - skvělý výsledek :-)