16. Forest Frog Rally 2014

21.07.2014 18:24

Nazdárek zase po delší době při psaní reportu ze závodů... Je otázkou jestli tento velmi opožděný report má ještě cenu. Třeba ano a tak ho teda sfóknu. Jednou z podstatných zpráv je, že to asi byl poslední závod v ERC s naší oblíbenou "stotřicítkou". Doma byl již delší dobu nachystán Renault 5 Turbo - srdcová to záležitost...

 

První si přečti koment pro ofiko ERC:

"Tuto trať ve Fryštáku jsem jel letos poprvé, takže jsem nevěděl, co můžu vlastně čekat. V týdnu proběhl ve chvilince volného času krátký testík. Jenomže ráno na začátku, už na shaku, tam nebyl ten pocit, ten správný „drajv“. Prostě jsem se bez zjevného důvodu necítil v závodní kůži. A snaha tohle nějak překonat se minula účinkem. Po první zkoušce to bylo třetí místo v legendách. Udělal jsem nejen hodně chyb, ale byl i pád. Druhá vložka to byla doslova pohroma. Sedmé místo v Legend Trophy znamenal pád z bedny. Tady jsem začal přemýšlet, co se musí stát, abych nějak zvrátil situaci a závod zachránil. Ale neudělal jsem nic zásadního, a tak i třetí RZ by se dala nazvat malým trápením - 4. místo v erzetě. Pak jsem si šel dat pivo, protože bylo nutné se nějak probrat do závodního života a z ničeho nic to začlo jít. Výhra na čtverce znamenala posun na druhé místo před výborně jedoucího Aléna a ten závodní pocit začal gradovat - krev se vařila. Na RZ 5 jsem měl hned na startu obrovský problém s elektronikou vozu, tak jsem odjel až cca v 6-7 sekundě, když už běžel čas, ale i přes to z toho bylo druhé místo ve vložce a tím pojištění prozatímního umístění. Do posledního testu byl urván vypínač vozu - dráty ustřihnuty - těsně před RZ natvrdo spojeny - bylo z toho sice chudé, ale druhé dílčí vítězství v rychlostní zkoušce a tím pádem druhé místo legendách, k tomu desáté místo celkově. Za daných okolností považuju oba výsledky za zlaté. Tratě se nám s Raúlem dost líbily - časté změny rytmu a nádherný „finský“ horizont nám vyhovovaly. Díky organizátorům…

 

Možná hlavním sdělením bylo, že jsem na této trati startoval poprvé a i když jsem ji loni pomohl chystat, tak pár dní před startem jsme spolu se ženou odletěli na doposud životní dovolenou do dalekých krajin Spojených Států Amerických a aby to nebylo blízko tak na jejich západní část. Holt cena letenek se tenkráte tolik měnila, že by to byl hodně drahý závod. A proto jsem jel "žabu" letos poprvé. Ale jak jsem psal v komentu ráno jsem doopravdy necítil vůbec žádnou závodní náladu, žádný adrenalin nebo náznak závodní chuti. Vůbec nevim proč - no prostě tomu tak bylo a jakmile přišel zlom, tak už bylo trošku pozdě Duvala honiti. Ten si jel docela s přehledem pro výhru od první RZ a mám ten pocit, že jsem mu to docela ulehčil, čímž si rozhodně nedovoluju snižovat výkon kteréhokoliv ze soupeřů. No holt konkurence je tvrdá a rozhodně nespí. Na žabe se to jenom potvrdilo. Druhé místo považuju za dostatečné pro splnění celkového cíle, ale takový ten pocit z trošku odevzdaného souboje mě vnitřně mrzí.

 

Zdarec, Doktor