Nedachlebice - Intercup

01.08.2012 18:38

Vážené dámy, vážení pánové - vííííítejte při dalším velkoreportu ze závodění onoho Jugošského šílence...

 

V pěknou sobotu 28.8.2012 nás vítr zavál směrem k milovanému Synotovu (ale v této dávné historii se nebudu vůbec hovnit), abychom si poměřily síly s ostatníma v seriálu Intercup. Bohužel páteček byl malinko náročnější, než se původně v garážích plánovalo a tak byl malinko strach o formu pilota. To se nakonec naštěstí až tak zásadně neprojevilo. Takže na začátku při prohlídce trati vládla docela dobrá náladička.

Na futra jsem nalepil číslo 28 - proběhla domluva s naším kámošem z Francie Jean Josephem o tom nepsaném já - Tobě; Ty - mě. To dokonce celou rally fungovalo, takže z tohoto pohledu jsem měl trať vždy dobře připravenou bez jakýchkoliv problémů. Shake byl slušně dlouhý, takže nevznikaly řady na jeho startu a to lze hodnotit velmi kladně. Trať byla rozložena na hodně různých povrchů. Start a cíl byl na kluzké - velmi kluzké dlažbě, část byla na zámkové dlažbě, největší podíl mělo hrubo-asfaltové hřiště (to žralo gumy jako sviňa) a podstatná část tratí byla vedena po šotolině, která byla vymetena mezi stromy na kraji areálu. Na první pohled to všecko vypadalo velice slušně.

V prní RZ bylo šotoliny asi nejmíň a možná právě proto nám tahle RZ vyhovovala nejlépe. Čas byl taky velmi slušný (18. místo). Takže jsem se snažil se soustředit na tento trend. Ale v každičké RZ bylo dycinky o cosi víc té šotolky a já jsem tam musel co chvíla couvat, protože to tam prostě nevytočím (v dílně se s tím fakt už musí cosí stát) a tím ztrácím sekundu za sekundou a to se prostě naskládá. Z fotek to tak nevypadá, ale některé otočky kolem stromů pro mě prostě byly nepřekonatelné, takže byl pokaždé nájezd do zatáčky - brzda - couvačka - a výjezd. Jinak to nebyla jízda plná chyb to zase né - snad jenom jedno či dvě nabodnutí na špulky... viz. tohle foto ....

Když už byla řec o dobré RZ tak se musím zmínit, že RZ5, 10 a 11 byly poskládané téměr výlučně ze šotoliny a tím pádem jsem byl tak říkajíc v .... ztracen. Takže co jsem si na asfaltu vyjel, tak jsem v kolem stromečků projel. Z tohoto pohledu nemám radost, ale to docela slušné poježdění na asfaltu - tak to bylo docela slušné... To mě bavilo.

Spousta konkurentů měla technické problémy a tak jsem se hodně věnoval technice. Kontrola šroubků, zavěšení atd. atd. Ale v RZ9 těsně před cílem přišel náhlý problém. Ztráta výkonu a auto jelo tak na čtvrt plynu. Myslel jsem si, že umírá baterka. Auto se zastavilo. Nebyl jsem sprostý ale stromeček jsem nakopnul. Autu se asi stromu zželelo a začalo fungovat. Takže to bylo bez VP-čka, ale samozdřejmě s docela výraznou ztrátou. Takže nepovedená devítka a pak už přišly neoblíbené 10 a 11. Bohužel překvápko se nekonalo - je to na zamyšlení - pár rad od kluků si vezeme do garáge ...

Takže konečné umístění není opravdovým obrazem, ale nato se historie neptá. To nevadí. Poježdění to bylo pěkné, jenom asi trochu zbytečně dlouhé. Nebyl jsem v tom sám. ICE odjel, kucí čecháčcí to taky řešili, ale harmoš se holt musí dodržet. Takže celkově to bylo docela pěkné, ale hodně únavné...

 

Dámy a pánové děkuji za pozornost a  VIVA YUGOSLAVIA!!!