Tour de Cabin (Bratřejov) 2019
Zdarec všicí bembelíní ...
Tak jsem tady s článkem ze slavné Tour de Cabin. Před závodem nebyla moc velká příprava - tak nějak jsem zkusil nastavit auto na kompromis na asfalt - spíš na šoto. Cílem bylo zajet údržbu na asfaltu a hlavně se soustředit na šotku. Stará pravda, o které jsme se s klukama vždy bavili je a bude, že na asfaltu se nerozhoduje. A ono to - víceméně - platilo i letos.
Pátek začal trošku pořadatelskou cukaturkou s hřebíkama, ale to bylo jenom takové nastartování ... V pátek ráno se ještě dodělaly nějaké drobnosti na tratích na šotolině a před polednem se již tvořily první zatáčky u fotbalového hřiště. Bylo nás docela dost a šlo to pěkně od ruky, takže v okamžiku, kdy přijíždí všichni závoďácí, tak je skoro vše nachystáno. Kluci nachystali shake a já jsem si docela dobře pohlídal, abych jel mezi prvními. A hned teď nastává důležitá část celé Tour. První průjezd je takový zahřívací, druhý zrychlovací a třetí závodní - tak to většinou dělávám. Po třetím si říkám, že není vše OK. Něco tam rachotí. Kuknu a zjišťuju, že je tam vysypané ložisko u zadního diferáku. Náhradní mám. Výměna proběhne s menší pomocí Gříbka docela rychle, ale nepozorností si zadělávám na průser příští (RZ 8). Vypadá to, že jsem uložil docela špatně zadní nápravu. To způsobilo přepnutí řemínků a postupné ničení ozubeného kolečka, do kterého zapadá řemínek zadní nápravy.
Nemůžeme nikdo (a obzvlášť já) odhadnout co se dělo v autě během páteční sekce. Jestli tyto přepnuté řemínky měly nějaký vliv na jízdu vozu... Možná jo - možná ne. Rozhodně první dvě RZ nebyly vůbec dle představ. Ale vůbec. Nebyl tam takový ten správný závodní mód. Pak přišly dva starty z vrchu a ty se nám naopak podařily docela dobře - na obou třetí flek v RZ. Teda u té kraťučké čtverky bych se pozastavil. Tuto RZ bych možná pod hřištěm protáhl až na druhou stranu k Jarošovi, protože necelá minuta jízdy je fakt málo - to mi přijde jako zbytečná ztráta času. No a pak následovala naše značně neoblíbená para-potvora. Každý rok tu ztratím a letos tomu nebylo jinak. V prestížním souboji s Panizzim jsem dostal straaaašně moc na zadek a ještě včíl mě to pěkně sejří... Stav po pátku:
Poř. | Jméno/Posádka Karoserie |
Sk. | Celkový čas Penalizace |
Ztráta na 1. Ztráta na př. |
---|---|---|---|---|
01. | Kutal Vít/Kajetanowicz-Baran Ford Fiesta R5 |
4WD | 00:08:43.288 | |
02. | Zámečník Lukáš/Basso-Dotta Citroën DS3 WRC |
4WD | 00:09:03.532 | 00:00:20.244 00:00:20.244 |
03. | Šintál David/Wiegand-Šintál Ford Fiesta R5 |
4WD | 00:09:04.464 | 00:00:21.176 00:00:00.932 |
04. | Kopecký Filip/Kopecký-Kopecký Ford Fiesta RS WRC |
4WD | 00:09:11.253 | 00:00:27.965 00:00:06.789 |
05. | Bílek Tomáš ml./Bílek jun.-Bílek Toyota Yaris WRC |
4WD,J | 00:09:15.611 | 00:00:32.323 00:00:04.358 |
06. | Bajza Karel/Tänak-Järveoja Škoda Fabia R5 |
4WD | 00:09:16.640 | 00:00:33.352 00:00:01.029 |
07. | Šimeček Ivo ml./Ingram-Whittock Ford Fiesta R5 |
4WD | 00:09:18.663 | 00:00:35.375 00:00:02.023 |
08. | Pekař Josef/Panizzi-Wüzenttal VW Polo R WRC |
4WD | 00:09:21.387 | 00:00:38.099 00:00:02.724 |
09. | Dočkal Ondřej/Küzmič-Jameson Peugeot 208 T16 |
4WD | 00:09:23.944 | 00:00:40.656 00:00:02.557 |
10. | Pekařová Martina/Taylor-Cleo Peugeot 208 T16 |
4WD,J,LAD | 00:09:27.773 | 00:00:44.485 00:00:03.829 |
Ihned po páteční sekci se začalo nabíjet a přeštelovávat na sobotní šotku. Byl vyhlášen páteční vítěz, který dostal sponzorský dar od Kamila z Vestu. Je však třeba férově říct, že se u chaty férově podělil. Je třeba taky poděkovat některým závodníkům a doprovodům za pomoc při pátečním úklidu a všem pracujícím se líbila reakce Romana - odparkuju auto, až bude uklizen materiál (neboli pomáhej nebo nikam nejedeš)! Tak to má být!!! Následná tisková konference byla klidnějšího rázu. Letos nebylo tolik stanů u chaty a tím pádem nebylo tolik novinářů přítomno. Pod kotel přikládali zástupci Monstrů/Vestu - Asport a kdo jiný než jaderný fyzik Staňa. Všichni jsme byli zásobeni perfektním guláškem, vychlazeným pivíčkem a poté, co jsem to vzal do ruky i kvalitní hudbou :-D. Ale ta noc kdy Bohdomil Trelles nastartoval Husquarnu a poslal ju do pekelných otáček - tak ta stála zato. Bude nutno opět přeskupit zaléhací pořádek.
Krásné sobotní ráno hrozilo deštěm :-). Proto jsem zavčasu brzíčko zavezl zcela novou dodávku zakoupenou pro NEXT :-D nahoru nad Condora. První sobotní RZ (mačeta) měla ukázat, kam se bude sobota směřovat. Vypadalo to, že budeme bojovat s Panizzim, Ingramem, Tanakem a Bílkem, ale byl to jen začátek dne. Robin Hood nám nikdy moc nešel, ale zde je nutno říct, že pár nových úseků bylo ku prospěchu. Byly to atraktivní pasáže a líbily se. Míň se však už líbil dojezd druhé mačety. Zadřená zadní náprava - téměr neřiditelné auto, které tak-tak doskákalo do cíle. Asi bylo štěstí v neštěstí, že se to zablokovalo né až tak daleko před cílem. Ale i tak z toho byla ztráta a následné starosti.
Zde však nastupuju příběh o neskutečně sakra rychlém Bassovi - jeho pomoci. Ono již zmiňované kolečko měl k dispozici a pak začal koncert. Tak rychle rozdělanou a zase zpětně složenou téměř celou zadní nápravu jsem ještě nikdy neviděl. No a to se chtěl pouštět ještě do přední páč to mám prej taky blbě... To už jsem poděkoval, protože nervy pracovaly. Díky moc za pomoc, ale zde se příběh ještě neuzavírá. Auto jsem pěkně zakrytoval a na startu dalšího Robina hlásil, že mi to jede jak z praku. A ve třetí zatáčce jsem to z té eufórie poslal tak krásně pod pásku, že mi to nešlo vyndat. Okolo smíchu a pobavení jak sviňa a různé komentáře typu - šak ti to jede ... - no výborný start do RZ. Takže tato se pro změnu taky nepovedla :-) Stav po devítce a před Tarzanama:
Poř. | Jméno/Posádka Karoserie |
Sk. | Celkový čas Penalizace |
Ztráta na 1. Ztráta na př. |
---|---|---|---|---|
01. | Kutal Vít/Kajetanowicz-Baran Ford Fiesta R5 |
4WD | 00:16:24.922 | |
02. | Šintál David/Wiegand-Šintál Ford Fiesta R5 |
4WD | 00:16:32.975 | 00:00:08.053 00:00:08.053 |
03. | Zámečník Lukáš/Basso-Dotta Citroën DS3 WRC |
4WD | 00:16:43.812 | 00:00:18.890 00:00:10.837 |
04. | Kopecký Filip/Kopecký-Kopecký Ford Fiesta RS WRC |
4WD | 00:16:57.097 | 00:00:32.175 00:00:13.285 |
05. | Šimeček Ivo ml./Ingram-Whittock Ford Fiesta R5 |
4WD | 00:17:10.011 | 00:00:45.089 00:00:12.914 |
06. | Pekař Josef/Panizzi-Wüzenttal VW Polo R WRC |
4WD | 00:17:13.047 | 00:00:48.125 00:00:03.036 |
07. | Bajza Karel/Tänak-Järveoja Škoda Fabia R5 |
4WD | 00:17:13.340 | 00:00:48.418 00:00:00.293 |
08. | Pekařová Martina/Taylor-Cleo Peugeot 208 T16 |
4WD,J,LAD | 00:17:17.653 | 00:00:52.731 00:00:04.313 |
09. | Dočkal Ondřej/Küzmič-Jameson Peugeot 208 T16 |
4WD | 00:17:26.241 | 00:01:01.319 00:00:08.588 |
10. | Bílek Tomáš ml./Bílek jun.-Bílek Toyota Yaris WRC |
4WD,J | 00:17:31.987 | 00:01:07.065 00:00:05.746 |
Oba tarzani byly docela v cajku - nedopouštěli jsme se žádných velkých chyb - těch menších tam pár bylo a tak z toho byly časy kolem 6-7 místa. Kurňa ale mohlo by to být lepší... Zajímavostí druhého průjezdu přes Tarzana je, že úplně poslední skončil jaderňák Loa a malý Eriček mu dal celých 20 buchet. Tak toto je ostuda závodu!!! Pak následoval přesun k chatě a na vložky nad chatu - a měly se dít věci.
Po startu ujedu pár zatáček a kdosi na mě několikrát a hodně hlasitě hulázňá, že Filda Kopejda má problém. Nyní je třeba dát prostor pochvale Fildovi, který mi velmi sportovně uhnul a až po mém průjezdu dál bojoval se svým pokaženým vozem cestou vzhůru na tú rúru. Ta byla letos opatřena kobercem a musím uznat, že to byl jednoznačně krok správným směrem. Dojel jsem do cíle a tam byli jenom dva Vesťácí Kajto a Wiegand. Čumím okolo a ptám se kde je Basso. "Basso nedojel" hlásí kluci. A zde se nám onen příběh uzavírá. Basso poté co opravil, nebo nastavil asi 4-6 vozů během soboty, odpadává na vypadlý/urvaný servo saver. To je nám fakt líto. Takže takto se změnilo pořadí po Condovi směr nahoru.
oř. | Jméno/Posádka Karoserie |
Sk. | Celkový čas Penalizace |
Ztráta na 1. Ztráta na př. |
---|---|---|---|---|
01. | Kutal Vít/Kajetanowicz-Baran Ford Fiesta R5 |
4WD | 00:25:33.966 | |
02. | Šintál David/Wiegand-Šintál Ford Fiesta R5 |
4WD | 00:25:56.809 | 00:00:22.843 00:00:22.843 |
03. | Šimeček Ivo ml./Ingram-Whittock Ford Fiesta R5 |
4WD | 00:26:45.353 | 00:01:11.387 00:00:48.544 |
04. | Pekař Josef/Panizzi-Wüzenttal VW Polo R WRC |
4WD | 00:26:50.205 | 00:01:16.239 00:00:04.852 |
05. | Dočkal Ondřej/Küzmič-Jameson Peugeot 208 T16 |
4WD | 00:27:05.433 | 00:01:31.467 00:00:15.228 |
06. | Pekařová Martina/Taylor-Cleo Peugeot 208 T16 |
4WD,J,LAD | 00:27:10.717 | 00:01:36.751 00:00:05.284 |
07. | Bajza Karel/Tänak-Järveoja Škoda Fabia R5 |
4WD | 00:27:20.653 | 00:01:46.687 00:00:09.936 |
08. | Bílek Tomáš ml./Bílek jun.-Bílek Toyota Yaris WRC |
4WD,J | 00:27:31.177 | 00:01:57.211 00:00:10.524 |
09. | Kopecký Filip/Kopecký-Kopecký Ford Fiesta RS WRC |
4WD | 00:27:52.900 | 00:02:18.934 00:00:21.723 |
10. | Holínek Michal/Holínek-Holínek Lancia Delta HF Integrale |
H | 00:28:27.922 | 00:02:53.956 00:00:35.022 |
Zbývaly dvě RZ. Rychlá Taylorka nám dýchala na záda a její soutěživý táta byl dobrých 15 před nama - tam se už dívat nešlo. Takže krýt si záda. A to se na okruhu moc nepodařilo teda. Taylorka nám dala 4 buchty. No dooooopr... hergot. Ale jak se připravit na poslední RZ? Co udělat speciálního? No říct si, že bez chyb. Taylorka mohla zvolit strategii všechno nebo nic. Nakonec z toho bylo zase drámo jako prase. Po příjezdu do cíle vidím, že je Taylorka třetí v RZ a my až pátí a z toho soudím, že nám dala víc jak buchtu. Su na sebe naštvaný, ale pak příjde Excel rychle se podívá na výsledky a ještě mi nadá, že dělám kraviny (on to řekl jinak), že tam není rozdíl víc jak 0,3 sek v RZ. Takže to dopadlo takto:
Poř. | ? | St. č. | Jméno/Posádka Karoserie |
Sk. | Celkový čas Penalizace |
Ztráta na 1. Ztráta na př. |
---|---|---|---|---|---|---|
01. | 3 | Kutal Vít/Kajetanowicz-Baran Ford Fiesta R5 |
4WD | 00:29:51.086 | ||
02. | 1 | Šintál David/Wiegand-Šintál Ford Fiesta R5 |
4WD | 00:30:17.014 | 00:00:25.928 00:00:25.928 |
|
03. | 6 | Pekař Josef/Panizzi-Wüzenttal VW Polo R WRC |
4WD | 00:31:21.367 | 00:01:30.281 00:01:04.353 |
|
04. | 9 | Šimeček Ivo ml./Ingram-Whittock Ford Fiesta R5 |
4WD | 00:31:23.962 | 00:01:32.876 00:00:02.595 |
|
05. | 5 | Dočkal Ondřej/Küzmič-Jameson Peugeot 208 T16 |
4WD | 00:31:39.397 | 00:01:48.311 00:00:15.435 |
|
06. | 7 | Pekařová Martina/Taylor-Cleo Peugeot 208 T16 |
4WD,J,LAD | 00:31:40.019 | 00:01:48.933 00:00:00.622 |
|
07. | 11 | Bajza Karel/Tänak-Järveoja Škoda Fabia R5 |
4WD | 00:32:00.774 | 00:02:09.688 00:00:20.755 |
Takže takto dopadla slavná (nejstarší) Tour de Cabin 2019. Dovolím si nesouhlasit s hlavním pořadatelem, kde tratě nebyly tak zlé a jsou stále použitelné. Nějaká ta brigádka na jaro a mohlo by to být všecko v cajku...Nějaké dramatické úpravy bych nedělal.
Vyhlášení už proběhlo v klídku - Lukyanuk se pečlivě staral o přísun tekutin do našeho Slayeru. Po té co všichni obtěžkáni spoustou cen a dobrot z Vestu odjeli se spustil docela liják, který nám dobrou hodinu bránil jít na tiskovou konferenci do místní. Nakonec to všechno klaplo a došlo i na onen z Kuby Kateřinou dovezený doutník pro nás pro oba. Tak jsme si krásně v hubě zapálili tisícovku a bylo nám fajn... A pak došel Tatus a začalo peklo. Ale to je už jiná story. Nextu zdar a naviděnou v Lužkovicích na Rajdu..