Tour de Cabin (Bratřejov) 2019

20.07.2019 14:34

Zdarec všicí bembelíní ...

Tak jsem tady s článkem ze slavné Tour de Cabin. Před závodem nebyla moc velká příprava - tak nějak jsem zkusil nastavit auto na kompromis na asfalt - spíš na šoto. Cílem bylo zajet údržbu na asfaltu a hlavně se soustředit na šotku. Stará pravda, o které jsme se s klukama vždy bavili je a bude, že na asfaltu se nerozhoduje. A ono to - víceméně - platilo i letos.

Pátek začal trošku pořadatelskou cukaturkou s hřebíkama, ale to bylo jenom takové nastartování ... V pátek ráno se ještě dodělaly nějaké drobnosti na tratích na šotolině a před polednem se již tvořily první zatáčky u fotbalového hřiště. Bylo nás docela dost a šlo to pěkně od ruky, takže v okamžiku, kdy přijíždí všichni závoďácí, tak je skoro vše nachystáno. Kluci nachystali shake a já jsem si docela dobře pohlídal, abych jel mezi prvními. A hned teď nastává důležitá část celé Tour. První průjezd je takový zahřívací, druhý zrychlovací a třetí závodní - tak to většinou dělávám. Po třetím si říkám, že není vše OK. Něco tam rachotí. Kuknu a zjišťuju, že je tam vysypané ložisko u zadního diferáku. Náhradní mám. Výměna proběhne s menší pomocí Gříbka docela rychle, ale nepozorností si zadělávám na průser příští (RZ 8). Vypadá to, že jsem uložil docela špatně zadní nápravu. To způsobilo přepnutí řemínků a postupné ničení ozubeného kolečka, do kterého zapadá řemínek zadní nápravy. 

Nemůžeme nikdo (a obzvlášť já) odhadnout co se dělo v autě během páteční sekce. Jestli tyto přepnuté řemínky měly nějaký vliv na jízdu vozu... Možná jo - možná ne. Rozhodně první dvě RZ nebyly vůbec dle představ. Ale vůbec. Nebyl tam takový ten správný závodní mód. Pak přišly dva starty z vrchu a ty se nám naopak podařily docela dobře - na obou třetí flek v RZ. Teda u té kraťučké čtverky bych se pozastavil. Tuto RZ bych možná pod hřištěm protáhl až na druhou stranu k Jarošovi, protože necelá minuta jízdy je fakt málo - to mi přijde jako zbytečná ztráta času. No a pak následovala naše značně neoblíbená para-potvora. Každý rok tu ztratím a letos tomu nebylo jinak. V prestížním souboji s Panizzim jsem dostal straaaašně moc na zadek a ještě včíl mě to pěkně sejří... Stav po pátku:

Poř. Jméno/Posádka
Karoserie
Sk. Celkový čas
Penalizace
Ztráta na 1.
Ztráta na př.
01. Kutal Vít/Kajetanowicz-Baran
Ford Fiesta R5
4WD 00:08:43.288  
02. Zámečník Lukáš/Basso-Dotta
Citroën DS3 WRC
4WD 00:09:03.532 00:00:20.244
00:00:20.244
03. Šintál David/Wiegand-Šintál
Ford Fiesta R5
4WD 00:09:04.464 00:00:21.176
00:00:00.932
04. Kopecký Filip/Kopecký-Kopecký
Ford Fiesta RS WRC
4WD 00:09:11.253 00:00:27.965
00:00:06.789
05. Bílek Tomáš ml./Bílek jun.-Bílek
Toyota Yaris WRC
4WD,J 00:09:15.611 00:00:32.323
00:00:04.358
06. Bajza Karel/Tänak-Järveoja
Škoda Fabia R5
4WD 00:09:16.640 00:00:33.352
00:00:01.029
07. Šimeček Ivo ml./Ingram-Whittock
Ford Fiesta R5
4WD 00:09:18.663 00:00:35.375
00:00:02.023
08. Pekař Josef/Panizzi-Wüzenttal
VW Polo R WRC
4WD 00:09:21.387 00:00:38.099
00:00:02.724
09. Dočkal Ondřej/Küzmič-Jameson
Peugeot 208 T16
4WD 00:09:23.944 00:00:40.656
00:00:02.557
10. Pekařová Martina/Taylor-Cleo
Peugeot 208 T16
4WD,J,LAD 00:09:27.773 00:00:44.485
00:00:03.829

Ihned po páteční sekci se začalo nabíjet a přeštelovávat na sobotní šotku. Byl vyhlášen páteční vítěz, který dostal sponzorský dar od Kamila z Vestu. Je však třeba férově říct, že se u chaty férově podělil. Je třeba taky poděkovat některým závodníkům a doprovodům za pomoc při pátečním úklidu a všem pracujícím se líbila reakce Romana - odparkuju auto, až bude uklizen materiál (neboli pomáhej nebo nikam nejedeš)! Tak to má být!!! Následná tisková konference byla klidnějšího rázu. Letos nebylo tolik stanů u chaty a tím pádem nebylo tolik novinářů přítomno. Pod kotel přikládali zástupci Monstrů/Vestu - Asport a kdo jiný než jaderný fyzik Staňa. Všichni jsme byli zásobeni perfektním guláškem, vychlazeným pivíčkem a poté, co jsem to vzal do ruky i kvalitní hudbou :-D. Ale ta noc kdy Bohdomil Trelles nastartoval Husquarnu a poslal ju do pekelných otáček - tak ta stála zato. Bude nutno opět přeskupit zaléhací pořádek.

Krásné sobotní ráno hrozilo deštěm :-). Proto jsem zavčasu brzíčko zavezl zcela novou dodávku zakoupenou pro NEXT :-D nahoru nad Condora. První sobotní RZ (mačeta) měla ukázat, kam se bude sobota směřovat. Vypadalo to, že budeme bojovat s Panizzim, Ingramem, Tanakem a Bílkem, ale byl to jen začátek dne. Robin Hood nám nikdy moc nešel, ale zde je nutno říct, že pár nových úseků bylo ku prospěchu. Byly to atraktivní pasáže a líbily se. Míň se však už líbil dojezd druhé mačety. Zadřená zadní náprava - téměr neřiditelné auto, které tak-tak doskákalo do cíle. Asi bylo štěstí v neštěstí, že se to zablokovalo né až tak daleko před cílem. Ale i tak z toho byla ztráta a následné starosti. 

Zde však nastupuju příběh o neskutečně sakra rychlém Bassovi - jeho pomoci. Ono již zmiňované kolečko měl k dispozici a pak začal koncert. Tak rychle rozdělanou a zase zpětně složenou téměř celou zadní nápravu jsem ještě nikdy neviděl. No a to se chtěl pouštět ještě do přední páč to mám prej taky blbě... To už jsem poděkoval, protože nervy pracovaly. Díky moc za pomoc, ale zde se příběh ještě neuzavírá. Auto jsem pěkně zakrytoval a na startu dalšího Robina hlásil, že mi to jede jak z praku. A ve třetí zatáčce jsem to z té eufórie poslal tak krásně pod pásku, že mi to nešlo vyndat. Okolo smíchu a pobavení jak sviňa a různé komentáře typu - šak ti to jede ... - no výborný start do RZ. Takže tato se pro změnu taky nepovedla :-) Stav po devítce a před Tarzanama:

Poř. Jméno/Posádka
Karoserie
Sk. Celkový čas
Penalizace
Ztráta na 1.
Ztráta na př.
01. Kutal Vít/Kajetanowicz-Baran
Ford Fiesta R5
4WD 00:16:24.922  
02. Šintál David/Wiegand-Šintál
Ford Fiesta R5
4WD 00:16:32.975 00:00:08.053
00:00:08.053
03. Zámečník Lukáš/Basso-Dotta
Citroën DS3 WRC
4WD 00:16:43.812 00:00:18.890
00:00:10.837
04. Kopecký Filip/Kopecký-Kopecký
Ford Fiesta RS WRC
4WD 00:16:57.097 00:00:32.175
00:00:13.285
05. Šimeček Ivo ml./Ingram-Whittock
Ford Fiesta R5
4WD 00:17:10.011 00:00:45.089
00:00:12.914
06. Pekař Josef/Panizzi-Wüzenttal
VW Polo R WRC
4WD 00:17:13.047 00:00:48.125
00:00:03.036
07. Bajza Karel/Tänak-Järveoja
Škoda Fabia R5
4WD 00:17:13.340 00:00:48.418
00:00:00.293
08. Pekařová Martina/Taylor-Cleo
Peugeot 208 T16
4WD,J,LAD 00:17:17.653 00:00:52.731
00:00:04.313
09. Dočkal Ondřej/Küzmič-Jameson
Peugeot 208 T16
4WD 00:17:26.241 00:01:01.319
00:00:08.588
10. Bílek Tomáš ml./Bílek jun.-Bílek
Toyota Yaris WRC
4WD,J 00:17:31.987 00:01:07.065
00:00:05.746

Oba tarzani byly docela v cajku - nedopouštěli jsme se žádných velkých chyb - těch menších tam pár bylo a tak z toho byly časy kolem 6-7 místa. Kurňa ale mohlo by to být lepší... Zajímavostí druhého průjezdu přes Tarzana je, že úplně poslední skončil jaderňák Loa a malý Eriček mu dal celých 20 buchet. Tak toto je ostuda závodu!!! Pak následoval přesun k chatě a na vložky nad chatu - a měly se dít věci.

Po startu ujedu pár zatáček a kdosi na mě několikrát a hodně hlasitě hulázňá, že Filda Kopejda má problém. Nyní je třeba dát prostor pochvale Fildovi, který mi velmi sportovně uhnul a až po mém průjezdu dál bojoval se svým pokaženým vozem cestou vzhůru na tú rúru. Ta byla letos opatřena kobercem a musím uznat, že to byl jednoznačně krok správným směrem. Dojel jsem do cíle a tam byli jenom dva Vesťácí Kajto a Wiegand. Čumím okolo a ptám se kde je Basso. "Basso nedojel" hlásí kluci. A zde se nám onen příběh uzavírá. Basso poté co opravil, nebo nastavil asi 4-6 vozů během soboty, odpadává na vypadlý/urvaný servo saver. To je nám fakt líto. Takže takto se změnilo pořadí po Condovi směr nahoru.

oř. Jméno/Posádka
Karoserie
Sk. Celkový čas
Penalizace
Ztráta na 1.
Ztráta na př.
01. Kutal Vít/Kajetanowicz-Baran
Ford Fiesta R5
4WD 00:25:33.966  
02. Šintál David/Wiegand-Šintál
Ford Fiesta R5
4WD 00:25:56.809 00:00:22.843
00:00:22.843
03. Šimeček Ivo ml./Ingram-Whittock
Ford Fiesta R5
4WD 00:26:45.353 00:01:11.387
00:00:48.544
04. Pekař Josef/Panizzi-Wüzenttal
VW Polo R WRC
4WD 00:26:50.205 00:01:16.239
00:00:04.852
05. Dočkal Ondřej/Küzmič-Jameson
Peugeot 208 T16
4WD 00:27:05.433 00:01:31.467
00:00:15.228
06. Pekařová Martina/Taylor-Cleo
Peugeot 208 T16
4WD,J,LAD 00:27:10.717 00:01:36.751
00:00:05.284
07. Bajza Karel/Tänak-Järveoja
Škoda Fabia R5
4WD 00:27:20.653 00:01:46.687
00:00:09.936
08. Bílek Tomáš ml./Bílek jun.-Bílek
Toyota Yaris WRC
4WD,J 00:27:31.177 00:01:57.211
00:00:10.524
09. Kopecký Filip/Kopecký-Kopecký
Ford Fiesta RS WRC
4WD 00:27:52.900 00:02:18.934
00:00:21.723
10. Holínek Michal/Holínek-Holínek
Lancia Delta HF Integrale
H 00:28:27.922 00:02:53.956
00:00:35.022

Zbývaly dvě RZ. Rychlá Taylorka nám dýchala na záda a její soutěživý táta byl dobrých 15 před nama - tam se už dívat nešlo. Takže krýt si záda. A to se na okruhu moc nepodařilo teda. Taylorka nám dala 4 buchty. No dooooopr... hergot. Ale jak se připravit na poslední RZ? Co udělat speciálního? No říct si, že bez chyb. Taylorka mohla zvolit strategii všechno nebo nic. Nakonec z toho bylo zase drámo jako prase. Po příjezdu do cíle vidím, že je Taylorka třetí v RZ a my až pátí a z toho soudím, že nám dala víc jak buchtu. Su na sebe naštvaný, ale pak příjde Excel rychle se podívá na výsledky a ještě mi nadá, že dělám kraviny (on to řekl jinak), že tam není rozdíl víc jak 0,3 sek v RZ. Takže to dopadlo takto:

Poř. ? St. č. Jméno/Posádka
Karoserie
Sk. Celkový čas
Penalizace
Ztráta na 1.
Ztráta na př.
01.   3 Kutal Vít/Kajetanowicz-Baran
Ford Fiesta R5
4WD 00:29:51.086  
02.   1 Šintál David/Wiegand-Šintál
Ford Fiesta R5
4WD 00:30:17.014 00:00:25.928
00:00:25.928
03.   6 Pekař Josef/Panizzi-Wüzenttal
VW Polo R WRC
4WD 00:31:21.367 00:01:30.281
00:01:04.353
04.   9 Šimeček Ivo ml./Ingram-Whittock
Ford Fiesta R5
4WD 00:31:23.962 00:01:32.876
00:00:02.595
05.   5 Dočkal Ondřej/Küzmič-Jameson
Peugeot 208 T16
4WD 00:31:39.397 00:01:48.311
00:00:15.435
06.   7 Pekařová Martina/Taylor-Cleo
Peugeot 208 T16
4WD,J,LAD 00:31:40.019 00:01:48.933
00:00:00.622
07.   11 Bajza Karel/Tänak-Järveoja
Škoda Fabia R5
4WD 00:32:00.774 00:02:09.688
00:00:20.755

Takže takto dopadla slavná (nejstarší) Tour de Cabin 2019. Dovolím si nesouhlasit s hlavním pořadatelem, kde tratě nebyly tak zlé a jsou stále použitelné. Nějaká ta brigádka na jaro a mohlo by to být všecko v cajku...Nějaké dramatické úpravy bych nedělal.

Vyhlášení už proběhlo v klídku - Lukyanuk se pečlivě staral o přísun tekutin do našeho Slayeru. Po té co všichni obtěžkáni spoustou cen a dobrot z Vestu odjeli se spustil docela liják, který nám dobrou hodinu bránil jít na tiskovou konferenci do místní. Nakonec to všechno klaplo a došlo i na onen z Kuby Kateřinou dovezený doutník pro nás pro oba. Tak jsme si krásně v hubě zapálili tisícovku a bylo nám fajn... A pak došel Tatus a začalo peklo. Ale to je už jiná story. Nextu zdar a naviděnou v Lužkovicích na Rajdu..