15. Viking Rally 2022
Zdarec všem návštěvníkům mých závodních stránek!
Po velké urgenci jednoho nejmenovaného šéfa konkurenčního teamu, jezdícímu však za rudé októbery, při posezení u smažáčku ve Fryštáčku jsem si vyčlenil dnešní podvečer na tvorbu článku z Víkingu. No stále si mohu říct, že jsem aktuálnější než můj "žurnalistický" kolegáček Fredáček a proto jdu s úsměvem na to.
Na Viking jsme se nijak obzvlášť nepřipravovali. Spíš jsme s organizační skupinou zařizovali maximální možnou pomoc a efektivitu při chystání a hlavně výnosu materiálu na hřiště. V tomto ohledu je Viking zcela jednoznačně tou nejtěžší soutěží. Naštěstí jsme sehnali dost pomocných ruk, aby nám tento logistický problém pomohly vyřešit a právě těm klukům bych chtěl ještě jednou poděkovat. Tím chci říct, že Viking dřina začíná už v pátek odpoledne, protože ona ta únava se nastřádá a co si budeme namlouvat, nejsem z nejmladších.
V sobotu ráno bylo nutné se postarat o elektro věci a zároveň zkusit na shaku trochu potrénovat, protože tomu jsme se od Greatu nevěnovali. Naštěstí jsme věděli co chceme na RZ1 obout - ostatní docela špekulovali, ale u mě byla volba docela jasná a tak o tom nebyla v posádce ani žádná diskuze. A čas na první RZ byl velmi kvalitní. V téměř tříminutové RZ ztráta tři bochte a třetí flek. To byl velmi slušný začátek. Ale do cíle stráááášně daleko. A hlavně se zde rozhoduje trochu jinde než na asfaltu, i když ... no nepředbíhejme.
Druhá RZ už se jela z vrchu a tam je ta pravá šotka, kde jsou velmi těžké, často odkloněné, zatáčky. Místy hrabanka, kolíky, které neuhnou, velké převýšení s tím vším se musí závodníci během těchto RZ potýkat. A to se nám v té dvojce moc nedařilo. Nějak jsme to prostě neskloubili dohromady a osmý čas v RZ nebyl uspokojivý. Nicméně ta ztráta nebyla zase tak pekelná, na to, že ten výkon nebyl moc kvalitní. Znamenalo to pád na bramboru, ale snad jsme si nemysleli, že pojedeme na bedně při této konkurenci, co? Né to opravdu ne a důkazem je tomu i šesté tipované místo v často velmi sledované soutěži tipérů. Ale za náma se na dalších místech seřadilo hodně soupeřů, kteří si dělali na onu bramboru zálusk. Mrkni jak to vypadalo:
Poř. | St. č. | Jméno/Posádka Karoserie |
Sk. | Celkový čas Penalizace |
Ztráta na 1. Ztráta na př. |
---|---|---|---|---|---|
01. | 2 | Večerka Šimon/Večerka - Večerka VW Polo GTI R5 |
4WD | 00:05:26.597 | |
02. | 1 | Bílek Tomáš ml./Bílek jun. - Bílek VW Polo GTI R5 |
4WD | 00:05:31.590 | 00:00:04.993 00:00:04.993 |
03. | 4 | Zámečník Lukáš/Basso - Dotta Škoda Fabia R5 |
4WD | 00:05:35.708 | 00:00:09.111 00:00:04.118 |
04. | 5 | Dočkal Ondřej/Küzmič - Jameson Peugeot 208 T16 |
4WD | 00:05:40.601 | 00:00:14.004 00:00:04.893 |
05. | 3 | Bajza Karel/Tänak - Järveoja Hyundai i20 Coupe WRC |
4WD | 00:05:42.611 | 00:00:16.014 00:00:02.010 |
06. | 11 | Barták Tomáš/Rossi - Cassina VW Polo GTI R5 |
4WD | 00:05:42.946 | 00:00:16.349 00:00:00.335 |
07. | 10 | Pekař Josef/Panizzi - Wüzenttal VW Polo R WRC |
4WD | 00:05:43.149 | 00:00:16.552 00:00:00.203 |
08. | 8 | Vaculík David/Vaculík - Vaculík Škoda Fabia R5 |
4WD,J | 00:05:46.074 | 00:00:19.477 00:00:02.925 |
09. | 12 | Šimeček Patrik/von Thurn und Taxis - Ettel Škoda Fabia R5 |
4WD | 00:05:48.631 | 00:00:22.034 00:00:02.557 |
10. | 6 | Charvát Jakub/Charvát - Charvát Škoda Fabia R5 |
4WD | 00:05:49.807 | 00:00:23.210 00:00:01.176 |
Přichází třetí RZ. Ti kdo byli ví. To se stal zase jednou průser. A nebyl to zapomenutý šátek, což bylo po posledním článku hojně komentováno (což značí, že si to tu semotamo někdo i přečte), avšak byla to nevyměněná baterka. Jasně jsem si před závodem říkal, že po druhé RZ musím vyměnit baterku, protože jsem věděl, kterou tam dávám. A já na to zapomněl, nebo si myslel, že ještě jednu RZ dám. A nedal. Ještě před přejezdem přes rokli se snížil výkon a jelo to v nouzovém režimu. A já blbec s tím ještě strašně dlouho jel. Místo toho abych to vypl a zapl (což jsem ve finále stejně udělal) jsem jel mnoho metrů na tento nouzový režim. Až za roklí u pískoviště jsem k tomu zaklekl a vypl/zapl a ono se to na tu krátkou cílovou rovinku chytlo. Ale ta ztráta byla pekelná. Celých 20 sekund na vítěze RZ (Večerka). Ale nad tou ztrátou bych se rád pozastavil. Týmový Tanak zajel čtvrtý čas a my jsme na něho ztratili 9 sekund. Kolik zabere vyp/zap auta? No min 3-4 buchty? A to pomalé jetí před tím? Tam jsme nechali určitě hoooodně času. Takže si říkám, že jsme do toho vlastního průseru museli jet opravdu slušnou RZ na úrovni těch nejlepších (myslím tím bednu v RZ). To už se pochopitelně nedozvíme. Nicméně není někdy od věci v naší tvrdé žurnalistické brandži si zaspekulovat ;-). Já si myslím, že jsme tam nechali daleko víc jak 10 buchet, ale to jsme opět u spekulací. On ten závodní mód (s klapkama na očích - že jo Pepsone) je trochu jiný než racionální pohled na věc. A to je třeba nyní racionálně přiznat :-D
No pojďme dál. Ještě se budou dít věci...
Na čtverce, po výměně baterky a pneu, to byla opět RZ s větší asfaltovou částí, kde jsme si věřili. A dost dobře to dopadlo. Je zajímavé, jak velké rozdíly zde byly a nám to hrálo do not. Po katastrofě na trojce jsme se dokonce vrátili na bramboru. A kdo by to čekal. No bylo to velké povzbuzení. Možná až moc velké.
Na pětce to totiž už taková sláva nebyla. Sedmý flek v RZ, ale 19 sekund na prvního, který nám všem teda pěkně nasráááál do krků. Druhému dal 13. A po konci této RZ byla v depu debata o tom co Šimon jel za pneu. Pepa sedící hned vedle a všichni ostatní přezouvali na pinovky, které prý fungují lépe. Avšak v chudých Jugoslávských stájích nejsou tyto vymoženosti k dispozici. Trošku jsme se dívali, jestli někdo nepůjčí, ale padali tam takové nejapné návrhy, že pinovky za šátek apod. Jediné co jsem mohl nabidnout já byla manželka, ale na tuto zajisté velmi lukrativní nabídku nikdo nereagoval a všichni se fuuuuurt (nechápu proč) soustředili na ten šátek. Takže jsme na šestku vyrazili s klasickým obutím. BOHUDÍK!!! Zvedá se vítr. a začíná pršet.
A začíná RZ 6. Trošku poprchá, možná bude vlhké hřiště. Snažím se na RZ co to dá. Asfalt je mokrý. Vidím přede mnou jedoucího Bassa nějak podezřele blízko před náma. Říkám si, že má asi problém. Ale on nemá technický problém. Tím problémem se ukazuje pneu. Ivan ukazuje, že je to dobrý čas. Ostatní se diví a já si jdu rychle schovat věci před mokrem, ani se nedívám na výsledky. Až pak dojde Pepa a hlásí, že je to první místo v RZ. Tož to su divák. Jdu se podívat, protože některým se nedá věřit ;-) . Ale oči vidí velké věci. Na tom, což jsem vlastně nechtěl, jsem neuvěřitelně vydělal a v tomto případě nám byla paní Štěstěna (oproti RZ3) velmi veeelmi nakloněna. Ty rozdíly mezi závodníky byly opravdu velké a my se po předposlední RZ ocitli na třetím fleku. Kdo by to řek po trojce?
Musím, prostě musím sem vykopírovat výsledky RZ6:
Poř. | St. č. | Jméno/Posádka Karoserie |
Sk. | Celkový čas Penalizace |
VP | Ztráta na 1. Ztráta na př. |
---|---|---|---|---|---|---|
01. | 5 | Dočkal Ondřej/Küzmič - Jameson Peugeot 208 T16 |
4WD | 00:05:05.412 | ||
02. | 2 | Večerka Šimon/Večerka - Večerka VW Polo GTI R5 |
4WD | 00:05:09.190 | 00:00:03.778 00:00:03.778 |
|
03. | 1 | Bílek Tomáš ml./Bílek jun. - Bílek VW Polo GTI R5 |
4WD | 00:05:22.960 | 00:00:17.548 00:00:13.770 |
|
04. | 4 | Zámečník Lukáš/Basso - Dotta Škoda Fabia R5 |
4WD | 00:05:23.521 | 00:00:18.109 00:00:00.561 |
|
05. | 24 | Březík Václav/V.Březík - Holý Škoda Fabia R5 |
4WD,J | 00:05:26.125 | 00:00:20.713 00:00:02.604 |
|
06. | 10 | Pekař Josef/Panizzi - Wüzenttal VW Polo R WRC |
4WD | 00:05:29.373 | 00:00:23.961 00:00:03.248 |
|
07. | 3 | Bajza Karel/Tänak - Järveoja Hyundai i20 Coupe WRC |
4WD | 00:05:30.091 | 00:00:24.679 00:00:00.718 |
Stav po RZ6:
Poř. | St. č. | Jméno/Posádka Karoserie |
Sk. | Celkový čas Penalizace |
Ztráta na 1. Ztráta na př. |
---|---|---|---|---|---|
01. | 2 | Večerka Šimon/Večerka - Večerka VW Polo GTI R5 |
4WD | 00:18:19.610 | |
02. | 4 | Zámečník Lukáš/Basso - Dotta Škoda Fabia R5 |
4WD | 00:19:11.914 | 00:00:52.304 00:00:52.304 |
03. | 5 | Dočkal Ondřej/Küzmič - Jameson Peugeot 208 T16 |
4WD | 00:19:12.979 | 00:00:53.369 00:00:01.065 |
04. | 1 | Bílek Tomáš ml./Bílek jun. - Bílek VW Polo GTI R5 |
4WD | 00:19:20.156 | 00:01:00.546 00:00:07.177 |
05. | 3 | Bajza Karel/Tänak - Järveoja Hyundai i20 Coupe WRC |
4WD | 00:19:41.207 | 00:01:21.597 00:00:21.051 |
06. | 10 | Pekař Josef/Panizzi - Wüzenttal VW Polo R WRC |
4WD | 00:19:47.562 | 00:01:27.952 00:00:06.355 |
07. | 8 | Vaculík David/Vaculík - Vaculík Škoda Fabia R5 |
4WD,J | 00:19:50.430 | 00:01:30.820 00:00:02.868 |
08. | 11 | Barták Tomáš/Rossi - Cassina VW Polo GTI R5 |
4WD | 00:19:53.339 | 00:01:33.729 00:00:02.909 |
Sám/a vidíš, že se to tam pěkně zašmodrchalo. Basso buchta před nama a sakra rychlý Bílek sedm za nama. Víme, že oba soupeři umí vyhrát RZ a tak si jedeme v sedmičce svoje. Bohužel se dějou nějaké chyby a ten výsledek není tak skvělý jak býval na RZ, které se jely hlavně na hřišti. Bílek opravdu RZ vyhrává, ale dává nám "jenom" nějakých 5,3 sek a to znamená udržení pozice. Basso nám dal taky, takže o posunu vpřed nemůže být řeč. Vše zůstává stejné jak bylo po šetce. A my to pochopitelně bereme, protože třetí flek je opravdu nečekaný. Znamená to nejen sakra slušný přísun bodů do celkové klasifikace, ale i prioritu na příští rok má milá... Však ty víš...
Týmově jsme však moc nezazářili a třetí místo není ku spokojenosti. Musíme bojovat a věřit v lepší zítřky!
Situaci na bedně ani nechci komentovat, protože si mě chlapci pěěěěkně vychutnali... No jo. Třeba jednou bude příležitost vám to chlapci oplatit.
Viking byl tvrdý, krásný a plný zvratů a emocí, když velké zklamání střídalo velké nadšení. A když jsou ty emoce nakonec pozitivní, je všechno hezké. Chtěl bych Bohdovi poděkovat za skvělou cenu - to se cení! Děkuji kamaríde. Zároveň díky všem, co pomohli s úklidem a následným odnošením matrošu do auta. Pak už následovala velmi klidná a pekelně unavená - snad ani ne - oslava se smažáčkem.
Tak naviděnou na Žabě, kde budou mít tratě podstatně jiný charakter... Snad vyjde počasí.
Doktor Racingu zdar !!!