20. Caterpillar Rally 2021
Zdarec všící čtenáří.
Po dlouhé, dlouhé, sakra dlouhé době jsem zde s článkem ze závodu. A co to znamená? No že se konečně začalo závodit, nééé? No nebyla to prča. Šli jsme s klukama do docela velkého rizika, kdy vlastně není zatím dostatečně dopředu známo co po nás ti mocipáni vlastně budou chtít. Někdy to neplatí ani v řádu hodin, někdy dnů - však to všichni víte, všichni v tom žijeme spolu. Organizační skupina šampionátu byla docela často v kontaktu a tématem číslo jedna bylo pochopitelně téma - kdy začneme závodit. Byly různé varianty - např. Great Cross. Tam se ale nevydávaly až do tohoto týdne povolenky na akci v lese. A protože se musí splnit 30 dní hlášenka předem na lesy (včetně souhlasů majitelů pozemnků atd.), tak jsme začali jednat s krajským úřadem, který nám při doložení všech covid opatření (testy na místě, opatření o oddělení skupin atd.) přislíbil rychlé jednání co se schvalovacího procesu týče. Proto jsme vydali propozice k závodu o něco později, než je obvyklé. Ale myslím, že to závodníkům, kteří chtějí doopravdy závodit nemůže vadit. Přihlásit se na závod je otázka pár minut a není na to třeba týden času. Jedu x nejedu - hotové vyřízené. Šli jsme do velkého rizika, kdy jsme netušili kolik vlastně závodníků přijede. Určitě jsou mezi námi takový, co se zatím mezi lidi nehrnou - sám znám několik doma zavřených případů. I přesto jsme to pojali jako jubilejní ročník a myslím, že to na cenách apod. bylo znát.
No ale pojďme k závodu samotnému. Před sezónou jsem se domlouval s klukama z loňské vítězné sestavy, jestli budeme pokračovat ve stejné sestavě. A je důležité to, že oba kluci bez okolků souhlasili a tak hodláme pokračovat v "krasojízdě". V některých týmech se děly velké věci. Např. rozpad ambiciozního Toksportu nás velmi překvapil. Ale tak to holt chodí. Asi hlavně u těch mladých kluků, kteří tak různě fluktují a zkouší to ze strany na stranu. Takže naše sestava se sešla v kompletní sestavě Tanak, Taxis, Kuzmič. A ostatní konkurenti jako RB a Vest se nedostavili na start v kompletních sestavách... Ale to není naše chyba. A my jsme toho využili a tuto soutěž přetavili v kýženou desítku na kontě bodů.
Ale pojďme se podívat jak to koulel samotný Doktor k...a zvěrolekař. Nastavování vozu? hahaha NULA. Nastavení zůstalo naprosto stejné z Yugošky. Testování? Ano proběhlo v pátek před závodem 15 minut na dílně na tratích Icy Graspo. Ale tam trénovat na sedankách je trochu sebemrskačství, ale prostě jsem to jenom chtěl chytnout do ruky. Na základě toho jak mi to "šlo" jsem se rozhodl, že tam dám velmi nízký výkon a natom zůstanu celou rally. A jak jsem si to řekl, tak jsem to dokonce splnil. Zůstal jsem na těch nízkých procentech. Možná to malinko způsobilo tu prohru s mladým Vaculíkem ale to už není třeba zkoumat. Před závodem jsem totiž řekl, že budu velmi spokojen, když budu celkově do šestého fleku. Je pravda, že jsme se dlouho drželi na čtvtém fleku poté, co měl Rossi problém a příděl. Ale v závěru se mladý a dobře jedoucí Vaculík zlepšil, zrychlil a šel před nás na čtvrtý flek. Holt tak to chodí a možná bude chodit čím dál tím častěji. Na druhou stranu jsme byli překvapení tím, že jsme nesváděli souboje s obvyklými soupeři z RB. Pepson ani Martina nebyli úplně ve formě. Takže z toho byl nakonec pátý - uspokojivý - flek. Velmi dobrý vstup do nové sezóny. Když se k tomu přičte těch deset bodů z mančaftů, tak naprostá spokojenost. Takto to dopadlo:
oř. | St. č. | Jméno/Posádka Karoserie |
Sk. | Celkový čas Penalizace |
Ztráta na 1. Ztráta na př. |
---|---|---|---|---|---|
01. | 3 | Večerka Šimon/Večerka - Večerka VW Polo GTI R5 |
4WD | 00:22:19.393 | |
02. | 2 | Bílek ml. Tomáš/Bílek jun. - Bílek Toyota Yaris WRC |
4WD | 00:23:03.692 | 00:00:44.299 00:00:44.299 |
03. | 1 | Bajza Karel/Tänak - Järveoja Hyundai i20 Coupe WRC |
4WD | 00:23:06.216 | 00:00:46.823 00:00:02.524 |
04. | 10 | Vaculík David/Vaculík - Vaculík Škoda Fabia R5 |
4WD,J | 00:23:38.481 | 00:01:19.088 00:00:32.265 |
05. | 5 | Dočkal Ondřej/Küzmič - Jameson Peugeot 208 T16 |
4WD | 00:23:49.164 | 00:01:29.771 00:00:10.683 |
06. | 12 | Sedláček David/Grzyb - Mazur Ford Escort RS Cosworth |
H | 00:24:06.648 | 00:01:47.255 00:00:17.484 |
07. | 8 | Šimeček Patrik/von Thurn und Taxis - Ettel Škoda Fabia R5 |
4WD | 00:24:12.687 | 00:01:53.294 00:00:06.039 |
08. | 6 | Pekařová Martina/Taylor - Cleo Peugeot 208 T16 |
4WD,LAD | 00:24:18.087 | 00:01:58.694 00:00:05.400 |
09. | 9 | Šimeček ml. Ivo/Ingram - Whittock Ford Fiesta RS WRC |
4WD | 00:24:34.360 | 00:02:14.967 00:00:16.273 |
10. | 14 | Vymětalík Radek/Volta - Moliterni Lancia Delta HF Integrale |
H | 00:24:45.291 | 00:02:25.898 00:00:10.931 |
Nyní budeme doufat, že se v příštích týdnech rozvolní natolik, aby se dalo závodit už bez organizování jakýchsi skupin a podobných cukatur. Je to jenom další přítěž pro organizační skupinu, která musela na Catru plnit další / nové funkce jako byl test koordinátor - rozdělovač do skupin - uvaděči do servisů atd. I my bychom se určitě chtěli hned po příchodu na závodiště starat o autíčka a ladit pneu a nastavení vozu. Asi to nebude zatím bez testů, ale i tam vznikají jakési posuny. Uvidíme co nám přinese příští týden (nový ministr a ten další co ho zase vymění) a jak to bude nastavené na Žabu. Věřme, že těch povinností a překážek bude jenom ubývat.
Tak na Žabě naviděnou ...