20. The Great Cross Rally 2021

04.08.2021 19:29

Ahojte všechny borky, zdarec všichni borci!

 

Tak jsem zde s dalším článkem z dalšího závodu. Tentokráte to byl jubilejní dvacátý Great. Great je opravdu oblíbený závod. Hlavně pasáž letiště je super. Když se dobře vypáskuje a je tam prostor na sklouznutí. A to i letos byl. Bohužel se letos Great sklouzl až na toto datum kvůli těm rudým idiotům v Číně, co sem poslali ten hnus fialový a to je škoda. Nyní jsou závody zase na sobě a do toho večůrek, Barumka... No chudák naše ženy. Nemají to jednoduché. A to nepíšu proto, že je tu se mnou na hotelovém pokoji má drahá co semo tamo brble, ale obecně je to určitě pravda. Před závodem jsem chtěl malinko potestovat nastavení, na což nedošlo a proto bylo nastavení v průběhu závodu malinko korigováno. A to u mě nebývá moc zvykem. Ale co už. Konání závodu v kombinaci s blížící se dovolenou není moc ideální kombinace na předzávodní přípravy a testy apod. Ale co už. 

V sobotu ráno jsem to tréning manko chtěl malinko dohnat na shaku. Ale to naše oblíbené letiště vzadu není nejlepší vzorek povrchu na testování, potažmo nastavení vozu. Ale i tak jsem po shaku cosi malinko přenastavil. Do relativně krátké jedničky jsem vstupoval s tím, že budu závodit. Nepojedu plíseň. Nebylo to špatné (hlavně výsledkově), ale ten pocit z jízdy tam moc nebyl. A bylo tam i pár chyb. Hlavně jsem nebyl spokojen se vzdáleností od kolíků. Ale to se asi při anti-plísni tak jede, ale mě to moc nesedí. Dvojka byla jakštakš, stejné závodní nasazení a relativně podobný výsledek. Bohužel měl zase jakési problémy Filda Kopejda a jak jsem ho začal dojíždět, tak jsem zpomalil. Toto je nutno zlepšit. No nejen Filda měl problémy a tak to znamenalo skok na třetí místo a relativně malou ztrátu na flek druhý, kde sídlil Tomáš. A rázem naskočil - asi zbytečně - agresivnější závodní mód, který si chtěl něco dokazovat a závodit. A jak to dopadlo. Pochopitelně spoustou sprostých slov v cíli RZ3. Tož takových chyb zbytečně nasekaných - to jednoho fakt rozzlobí. Znamenalo to 11 buchet ztrátu na Toma, který trojku vyhrál a zároveň se zezadu dotáhli další, kteří si brousili zuby na bednu. Hlavně Senna. A na čtverce svůj útok na bednu úspěšně dokonal a dostal se na průběžné třetí místo. Stav byl takovýto:

Poř. Jméno/Posádka
Karoserie
Celkový čas
Penalizace
Ztráta na 1.
Ztráta na př.
01. Bajza Karel/Tänak - Järveoja
Hyundai i20 Coupe WRC
00:09:05.098  
02. Bílek ml. Tomáš/Bílek jun. - Bílek
VW Polo GTI R5
00:09:07.072 00:00:01.974
00:00:01.974
03. Pavlát Petr/Senna - Pavlát
Citroën DS3 WRC
00:09:23.982 00:00:18.884
00:00:16.910
04. Dočkal Ondřej/Küzmič - Jameson
Peugeot 208 T16
00:09:24.409 00:00:19.311
00:00:00.427
05. Sedláček David/Grzyb - Mazur
Ford Escort RS Cosworth
00:09:38.851 00:00:33.753
00:00:14.442
06. Jandouš Marek/Torn - Kauri
Toyota Yaris WRC
00:09:39.573 00:00:34.475
00:00:00.722
07. Pekař Josef/Panizzi - Panizzi
VW Polo R WRC
00:09:40.021 00:00:34.923
00:00:00.448
08. Kopecký Filip/Kopecký - Kopecký
VW Polo GTI R5
00:09:40.734 00:00:35.636
00:00:00.713

Bylo jasné, že je nutné se začít soustředit na bitvu o bednu, nikoliv o výhru, a to hlavně na Sennu. Opět jsem malilinko upravil auto a na pětce ještě nejel to, co bych si představoval a Senna navýšil náskok na třetím místě. To už byl malinko větší alarm. Bylo to docela jasné. Buď se na dlouhé šestce odhodlám k útoku nebo je dost dobře možné, že to tak zůstane. Útok v mém podání znamená pečlivou a přesnou jízdu po celou dobu RZ. Vyšlo to a situace na bedně se obrátila v náš prospěch. A to o celkem rovných 6 buchet. Nebylo to moc s ohledem na to, že zbývaly ještě dvě RZ. Ale sedmičku se nám podařilo zajet velmi slušně a před poslední RZ jsme drželi náskok víc jak 12 buchet na Sennu a Fildu. A to ve mě asi vyvolalo pocit, že už je třeba hlavně dojet. Ale ono je dojet a dojet. Tato "bohorovnost" nás tu vytouženou bednu málem stála. Filda to totiž napálil jako ďábel a vyhrál RZ o parník a nám nadělil 11,1 buchty. No dalo by se říct, je to bylo pod kontrolou, když zbylo ještě 1,5 buchty. Ale pravda je, že asi moc nebylo. Avšak na to se historie už ptát nebude ...

Dopadlo to takto.

Poř. Jméno/Posádka
Karoserie
Celkový čas
Penalizace
Ztráta na 1.
Ztráta na př.
01. Bílek ml. Tomáš/Bílek jun. - Bílek
VW Polo GTI R5
00:19:17.858  
02. Bajza Karel/Tänak - Järveoja
Hyundai i20 Coupe WRC
00:19:17.869 00:00:00.011
00:00:00.011
03. Dočkal Ondřej/Küzmič - Jameson
Peugeot 208 T16
00:19:52.187 00:00:34.329
00:00:34.318
04. Kopecký Filip/Kopecký - Kopecký
VW Polo GTI R5
00:19:53.615 00:00:35.757
00:00:01.428
05. Pavlát Petr/Senna - Pavlát
Citroën DS3 WRC
00:20:01.213 00:00:43.355
00:00:07.598
06. Jandouš Marek/Torn - Kauri
Toyota Yaris WRC
00:20:21.832 00:01:03.974
00:00:20.619
07. Pekařová Martina/Taylor - Cleo
Peugeot 208 T16
00:20:28.433 00:01:10.575
00:00:06.601
08. Pekař Josef/Panizzi - Panizzi
VW Polo R WRC
00:20:32.059 00:01:14.201
00:00:03.626
09. Šimeček Patrik/von Thurn und Taxis - Ettel
Škoda Fabia R5
00:20:51.526 00:01:33.668
00:00:19.467
10. Schwáb Ladislav/Lukyanuk - Arnautov
Hyundai i20 Coupe WRC
00:21:25.058 00:02:07.200
00:00:33.532

Všimni si prosím dvou věcí. O kolik to vlastně vyhrál Tom nad Ottem. Tak to je fakt peklo ... A pak druhá věc. Jak na tom byl Filda po čtverce (první tabulka) a jak to dohnal (druhá a konečná tabulka). Docela zajímavé, co? Pochopitelně, že je mi líto Otta, který mohl vyhrát, nicméně taková je rallye. 

Great je skvělá soutěž a já ju mám setsakramentsky rád. A letošní bedna nás velmi těší ... Je druhá po sobě a to u mě není moc obvyklé. Zatím vládne spokojenost...

Všem hezký den,

Doktor