20. The Great Cross Rally 2021
Ahojte všechny borky, zdarec všichni borci!
Tak jsem zde s dalším článkem z dalšího závodu. Tentokráte to byl jubilejní dvacátý Great. Great je opravdu oblíbený závod. Hlavně pasáž letiště je super. Když se dobře vypáskuje a je tam prostor na sklouznutí. A to i letos byl. Bohužel se letos Great sklouzl až na toto datum kvůli těm rudým idiotům v Číně, co sem poslali ten hnus fialový a to je škoda. Nyní jsou závody zase na sobě a do toho večůrek, Barumka... No chudák naše ženy. Nemají to jednoduché. A to nepíšu proto, že je tu se mnou na hotelovém pokoji má drahá co semo tamo brble, ale obecně je to určitě pravda. Před závodem jsem chtěl malinko potestovat nastavení, na což nedošlo a proto bylo nastavení v průběhu závodu malinko korigováno. A to u mě nebývá moc zvykem. Ale co už. Konání závodu v kombinaci s blížící se dovolenou není moc ideální kombinace na předzávodní přípravy a testy apod. Ale co už.
V sobotu ráno jsem to tréning manko chtěl malinko dohnat na shaku. Ale to naše oblíbené letiště vzadu není nejlepší vzorek povrchu na testování, potažmo nastavení vozu. Ale i tak jsem po shaku cosi malinko přenastavil. Do relativně krátké jedničky jsem vstupoval s tím, že budu závodit. Nepojedu plíseň. Nebylo to špatné (hlavně výsledkově), ale ten pocit z jízdy tam moc nebyl. A bylo tam i pár chyb. Hlavně jsem nebyl spokojen se vzdáleností od kolíků. Ale to se asi při anti-plísni tak jede, ale mě to moc nesedí. Dvojka byla jakštakš, stejné závodní nasazení a relativně podobný výsledek. Bohužel měl zase jakési problémy Filda Kopejda a jak jsem ho začal dojíždět, tak jsem zpomalil. Toto je nutno zlepšit. No nejen Filda měl problémy a tak to znamenalo skok na třetí místo a relativně malou ztrátu na flek druhý, kde sídlil Tomáš. A rázem naskočil - asi zbytečně - agresivnější závodní mód, který si chtěl něco dokazovat a závodit. A jak to dopadlo. Pochopitelně spoustou sprostých slov v cíli RZ3. Tož takových chyb zbytečně nasekaných - to jednoho fakt rozzlobí. Znamenalo to 11 buchet ztrátu na Toma, který trojku vyhrál a zároveň se zezadu dotáhli další, kteří si brousili zuby na bednu. Hlavně Senna. A na čtverce svůj útok na bednu úspěšně dokonal a dostal se na průběžné třetí místo. Stav byl takovýto:
Poř. | Jméno/Posádka Karoserie |
Celkový čas Penalizace |
Ztráta na 1. Ztráta na př. |
---|---|---|---|
01. | Bajza Karel/Tänak - Järveoja Hyundai i20 Coupe WRC |
00:09:05.098 | |
02. | Bílek ml. Tomáš/Bílek jun. - Bílek VW Polo GTI R5 |
00:09:07.072 | 00:00:01.974 00:00:01.974 |
03. | Pavlát Petr/Senna - Pavlát Citroën DS3 WRC |
00:09:23.982 | 00:00:18.884 00:00:16.910 |
04. | Dočkal Ondřej/Küzmič - Jameson Peugeot 208 T16 |
00:09:24.409 | 00:00:19.311 00:00:00.427 |
05. | Sedláček David/Grzyb - Mazur Ford Escort RS Cosworth |
00:09:38.851 | 00:00:33.753 00:00:14.442 |
06. | Jandouš Marek/Torn - Kauri Toyota Yaris WRC |
00:09:39.573 | 00:00:34.475 00:00:00.722 |
07. | Pekař Josef/Panizzi - Panizzi VW Polo R WRC |
00:09:40.021 | 00:00:34.923 00:00:00.448 |
08. | Kopecký Filip/Kopecký - Kopecký VW Polo GTI R5 |
00:09:40.734 | 00:00:35.636 00:00:00.713 |
Bylo jasné, že je nutné se začít soustředit na bitvu o bednu, nikoliv o výhru, a to hlavně na Sennu. Opět jsem malilinko upravil auto a na pětce ještě nejel to, co bych si představoval a Senna navýšil náskok na třetím místě. To už byl malinko větší alarm. Bylo to docela jasné. Buď se na dlouhé šestce odhodlám k útoku nebo je dost dobře možné, že to tak zůstane. Útok v mém podání znamená pečlivou a přesnou jízdu po celou dobu RZ. Vyšlo to a situace na bedně se obrátila v náš prospěch. A to o celkem rovných 6 buchet. Nebylo to moc s ohledem na to, že zbývaly ještě dvě RZ. Ale sedmičku se nám podařilo zajet velmi slušně a před poslední RZ jsme drželi náskok víc jak 12 buchet na Sennu a Fildu. A to ve mě asi vyvolalo pocit, že už je třeba hlavně dojet. Ale ono je dojet a dojet. Tato "bohorovnost" nás tu vytouženou bednu málem stála. Filda to totiž napálil jako ďábel a vyhrál RZ o parník a nám nadělil 11,1 buchty. No dalo by se říct, je to bylo pod kontrolou, když zbylo ještě 1,5 buchty. Ale pravda je, že asi moc nebylo. Avšak na to se historie už ptát nebude ...
Dopadlo to takto.
Poř. | Jméno/Posádka Karoserie |
Celkový čas Penalizace |
Ztráta na 1. Ztráta na př. |
---|---|---|---|
01. | Bílek ml. Tomáš/Bílek jun. - Bílek VW Polo GTI R5 |
00:19:17.858 | |
02. | Bajza Karel/Tänak - Järveoja Hyundai i20 Coupe WRC |
00:19:17.869 | 00:00:00.011 00:00:00.011 |
03. | Dočkal Ondřej/Küzmič - Jameson Peugeot 208 T16 |
00:19:52.187 | 00:00:34.329 00:00:34.318 |
04. | Kopecký Filip/Kopecký - Kopecký VW Polo GTI R5 |
00:19:53.615 | 00:00:35.757 00:00:01.428 |
05. | Pavlát Petr/Senna - Pavlát Citroën DS3 WRC |
00:20:01.213 | 00:00:43.355 00:00:07.598 |
06. | Jandouš Marek/Torn - Kauri Toyota Yaris WRC |
00:20:21.832 | 00:01:03.974 00:00:20.619 |
07. | Pekařová Martina/Taylor - Cleo Peugeot 208 T16 |
00:20:28.433 | 00:01:10.575 00:00:06.601 |
08. | Pekař Josef/Panizzi - Panizzi VW Polo R WRC |
00:20:32.059 | 00:01:14.201 00:00:03.626 |
09. | Šimeček Patrik/von Thurn und Taxis - Ettel Škoda Fabia R5 |
00:20:51.526 | 00:01:33.668 00:00:19.467 |
10. | Schwáb Ladislav/Lukyanuk - Arnautov Hyundai i20 Coupe WRC |
00:21:25.058 | 00:02:07.200 00:00:33.532 |
Všimni si prosím dvou věcí. O kolik to vlastně vyhrál Tom nad Ottem. Tak to je fakt peklo ... A pak druhá věc. Jak na tom byl Filda po čtverce (první tabulka) a jak to dohnal (druhá a konečná tabulka). Docela zajímavé, co? Pochopitelně, že je mi líto Otta, který mohl vyhrát, nicméně taková je rallye.
Great je skvělá soutěž a já ju mám setsakramentsky rád. A letošní bedna nás velmi těší ... Je druhá po sobě a to u mě není moc obvyklé. Zatím vládne spokojenost...
Všem hezký den,
Doktor