18. Criterium Fryšták
Tož vás tu zase jednúc vítám při čtení toho co mě zrovna leze na mozek... Po "finské" reportáži se znovu vraťme do dění ERC a malých autíček, kde jsou soboje neméně zajímavé, desetinky hrajou role a nasazení je srovnatelné s velkým WRC.
Dalším pokračováním byl slavný závod ve firmě Obal Print, která patří Martinovi Vavřičkovi a kde se tradičně přihlašuje velké množství soutěžících. Tato asfaltová soutěž je doopravdy velmi populární. A není se čemu divit. Zázemí, které Martin poskytuje a zajímavé tratě, které soutěž nabízí jsou výbornou kombinací pro skvělý závod. Ten pro nás začal tradičně v pátek a tentokráte jsem mohl pomoci při stavbě. Letos byl novinkou nový asfalt v areálu firmy. Po páteční stavbě trati se v sobotu ráno ještě udělala RZ Příjezd a mohlo se začít závodit.
Jelikož jsem absolutně neměl možnost potestovat před závodem, tak jsem se trošku víc pověnoval poježdění na shakedownu, abych chytil ten správný závodní rytmus. Nastavení se tvářilo jakože docela jo. Bylo jasné, že se musím soustředit na své hlavní soupeře v šampionátu, což např. nebyl favorizovaný Duval, který se přijel podívat po delší odmlce a dovezl pěkné nové auto.
První RZ měla naznačit, jak tomu bude a taky svým způsobem naznačila. Duval se ujal vedení, druhý Vatanen byl malinko překvapením, Küzmič byl po pár chybách třetí. Hlavní soupeři však byli za mnou. Druhá a o poznání delší RZ vyšla parádně Kubešovi, který se tak dostal o pár desetin přede mě, zatímco Vatanen a Holínek pár sekund ztratili. Avšak následovala třetí RZ, kterou asi konkurence hodnotí jako rozhodující, protože jak Kubeš, tak Holínek ztratili docela řádnou porci sekund, zatímco Duval si budoval náskok na prvním fleku. Kuzma byl druhý - celkově na fantastickém šestém místě - ale zezadu se tlačil rychle jedoucí Benqué.
Jako čtvrtá a pátá vložka následoval dvakrát Příjezd a ten nám v minulosti docela zatopil. Proto jsem k tomu hodlal přistoupit s respektem, ale když jsem viděl tu palbu, co jela špička, bylo jasné, že se musí tahat od začátku do konce. První příjezd bych hodnotil jakože dobré - vcelku minimální ztráta na soupeře, zatímco Vatanen se propadl. Avšak ve druhém průjezdu se nám dostal jakýsi ludrák pojebatý do zadního kola a problém byl na světě. Přízrak Příjezd tedy opět "nezklamal" sviňák! Díky tomuto jsme vstupovali do posledních tří RZ s náskokem cca 10 buchet na Kubeše a cca 13 na Holínka. Těsně za náma byl ještě Benqué, ale jak jsem psal výše soustředil jsem se na souboje s konkurencí v celkové klasifikaci. Nemusím snad připomínat, že Duval měl náskok (cca 20 sek.) a jel si svůj závod...
Následovaly tři poslední RZ, ve kterých jsem si věřil daleko více, než na Příjezdu. Dave Kubeš začal stahovat a začalo drama, zda-li bude náskok stačit. Na druhou stranu náskok na Holínka se malinko zvětšil, takže po "šetce" to bylo takové fifty/fifty. V 7. RZ se téměř na chlup opakovala situace z předchozího testu. Co na nás Kubeš najel to ztratil Holínek. Situace před poslední RZ byla tato:
Poř. | ? | St. č. | Jméno/Posádka Karoserie |
Sk. | Celkový čas Penalizace |
Ztráta na 1. Ztráta na př. |
---|---|---|---|---|---|---|
01. | 15 | Pikner Tomáš/Duval - Pivato Ford Escort RS 1800 |
L | 00:19:54.357 | ||
02. | 10 | Dočkal Ondřej/Küzmič - Raúl Renault 5 Turbo |
L | 00:20:12.635 | 00:00:18.278 00:00:18.278 |
|
03. | 12 | Kubeš David/Kubeš - Kubeš Fiat 131 Abarth |
L | 00:20:17.386 | 00:00:23.029 00:00:04.751 |
|
04. | 14 | Kalík Roman/Bengué - Escudero Audi Quattro |
L | 00:20:30.091 | 00:00:35.734 00:00:12.705 |
|
05. | 11 | Holínek Michal/Holínek - Holínek Lancia Delta HF Integrale |
L | 00:20:31.861 | 00:00:37.504 00:00:01.770 |
|
06. | 13 | Zbranek Jan/Vatanen - Richards Toyota Celica Turbo |
L | 00:20:54.456 00:00:05.000 |
00:01:00.099 00:00:22.595 |
Pro fanoušky znalé se může zdát 4,7 sekundy jako slušný náskok před poslední a relativně krátkou RZ. Ale na druhou stranu víme, jak zrádné dokážou krátké RZ být. No krátká RZ- je dvě minuty krátká RZ? Jak pro koho žejo! No nepouštějme se tu do diskuze či monologu na téma krátké zkoušky. V poslední RZ Kubeš stáhl "pouze" 2,6 sekundy a to pro nás znamenalo druhé místo za Duvalem. Třetí byl Kubeš, čtvrtý Benqué, pátý Holínek. Celkově Legendy dopadly takto:
Poř. | ? | St. č. | Jméno/Posádka Karoserie |
Sk. | Celkový čas Penalizace |
Ztráta na 1. Ztráta na př. |
---|---|---|---|---|---|---|
01. | 15 | Pikner Tomáš/Duval - Pivato Ford Escort RS 1800 |
L | 00:21:57.505 | ||
02. | 10 | Dočkal Ondřej/Küzmič - Raúl Renault 5 Turbo |
L | 00:22:15.328 | 00:00:17.823 00:00:17.823 |
|
03. | 12 | Kubeš David/Kubeš - Kubeš Fiat 131 Abarth |
L | 00:22:17.465 | 00:00:19.960 00:00:02.137 |
|
04. | 14 | Kalík Roman/Bengué - Escudero Audi Quattro |
L | 00:22:33.656 | 00:00:36.151 00:00:16.191 |
|
05. | 11 | Holínek Michal/Holínek - Holínek Lancia Delta HF Integrale |
L | 00:22:34.069 | 00:00:36.564 00:00:00.413 |
|
06. | ![]() |
29 | Šiška Robin/Al-Attiyah - Bernacchini Toyota Celica Turbo |
L | 00:23:33.148 | 00:01:35.643 00:00:59.079 |
07. | ![]() |
33 | Fadler Kryštof/Fadler - Fadler BMW M3 |
L,JUN | 00:25:18.310 | 00:03:20.805 00:01:45.162 |
08. | ![]() |
32 | Sedláček Bohdan/Trelles - Christie Lancia Delta HF Integrale |
L | 00:26:02.750 | 00:04:05.245 00:00:44.440 |
09. | ![]() |
30 | Matulík Petr/Loix - Smeets Lancia Delta HF Integrale |
L | 00:26:43.577 | 00:04:46.072 00:00:40.827 |
10. | ![]() |
13 | Zbranek Jan/Vatanen - Richards Toyota Celica Turbo |
L | 00:27:49.350 00:05:05.000 |
00:05:51.845 00:01:05.773 |
11. | 39 | Odstrčil Michal/Kalnay - Lux Mitsubishi Lancer Evo III |
L | 00:27:55.738 00:00:10.000 |
00:05:58.233 00:00:06.388 |
|
12. | 38 | Suchánek Jan/Bouffier - Panseri BMW M3 |
L | 00:27:55.827 | 00:05:58.322 00:00:00.089 |
|
13. | 40 | Vymětalík Radek/Volta - Molterini Lancia 037 Rally |
L | 00:28:24.738 00:00:25.000 |
00:06:27.233 00:00:28.911 |
|
14. | 56 | Podvala Jiří/Podval - Skřivánková Fiat 131 Abarth |
L | 00:39:00.742 | 00:17:03.237 00:10:36.004 |
|
15. | 55 | Fendrychová Jana/Stratieva - Nyírfás BMW M3 |
L | 00:40:03.408 00:00:15.000 |
00:18:05.903 00:01:02.666 |
|
DNF | 31 | Karlík Vladimír/Bin Sulayem - Morgan Toyota Celica Turbo |
L | Vyřazen |
Takové pořadí nám udělalo radost a zlepšila se situace v celkovém hodnocení Legend v šampionátu, který nyní vypadá takto:
1 | Küzmič (Ondřej Dočkal) |
15 | 6 | 12 | 5 | 15 | 12 | 65 | |
2 | Holínek (Michal Holínek) |
8 | 12 | 10 | 10 | 12 | 6 | 58 | |
3 | Kubeš (David Kubeš) |
12 | 15 | 8 | 6 | 5 | 10 | 56 | |
4 | Bengué (Roman Kalík) |
6 | - | 15 | 15 | - | 8 | 44 | |
5 |
Vatanen
|
10 |
8 |
6 |
8 |
8 |
1 |
|
41 |
Za obrovskou zmínku taky stojí naše týmové vítězství v Team Trophy ve Fryštáku. Basso byl druhý, Küzmič byl šestý, Kopecký byl osmý. Tohle dalo v součtu poprvé první místo v týmech a zápis našeho Doktor Racingu do historických tabulek. Celkově vzato to byl velmi úspěšný závod a my doufáme, že navážeme na "Jugošce".
Zdarec by Doktor