18. Criterium Fryšták

19.09.2015 08:49

Tož vás tu zase jednúc vítám při čtení toho co mě zrovna leze na mozek... Po "finské" reportáži se znovu vraťme do dění ERC a malých autíček, kde jsou soboje neméně zajímavé, desetinky hrajou role a nasazení je srovnatelné s velkým WRC.

Dalším pokračováním byl slavný závod ve firmě Obal Print, která patří Martinovi Vavřičkovi a kde se tradičně přihlašuje velké množství soutěžících. Tato asfaltová soutěž je doopravdy velmi populární. A není se čemu divit. Zázemí, které Martin poskytuje a zajímavé tratě, které soutěž nabízí jsou výbornou kombinací pro skvělý závod. Ten pro nás začal tradičně v pátek a tentokráte jsem mohl pomoci při stavbě. Letos byl novinkou nový asfalt v areálu firmy. Po páteční stavbě trati se v sobotu ráno ještě udělala RZ Příjezd a mohlo se začít závodit.

Jelikož jsem absolutně neměl možnost potestovat před závodem, tak jsem se trošku víc pověnoval poježdění na shakedownu, abych chytil ten správný závodní rytmus. Nastavení se tvářilo jakože docela jo. Bylo jasné, že se musím soustředit na své hlavní soupeře v šampionátu, což např. nebyl favorizovaný Duval, který se přijel podívat po delší odmlce a dovezl pěkné nové auto. 

První RZ měla naznačit, jak tomu bude a taky svým způsobem naznačila. Duval se ujal vedení, druhý Vatanen byl malinko překvapením, Küzmič byl po pár chybách třetí. Hlavní soupeři však byli za mnou. Druhá a o poznání delší RZ vyšla parádně Kubešovi, který se tak dostal o pár desetin přede mě, zatímco Vatanen a Holínek pár sekund ztratili. Avšak následovala třetí RZ, kterou asi konkurence hodnotí jako rozhodující, protože jak Kubeš, tak Holínek ztratili docela řádnou porci sekund, zatímco Duval si budoval náskok na prvním fleku. Kuzma byl druhý - celkově na fantastickém šestém místě - ale zezadu se tlačil rychle jedoucí Benqué. 

Jako čtvrtá a pátá vložka následoval dvakrát Příjezd a ten nám v minulosti docela zatopil. Proto jsem k tomu hodlal přistoupit s respektem, ale když jsem viděl tu palbu, co jela špička, bylo jasné, že se musí tahat od začátku do konce. První příjezd bych hodnotil jakože dobré - vcelku minimální ztráta na soupeře, zatímco Vatanen se propadl. Avšak ve druhém průjezdu se nám dostal jakýsi ludrák pojebatý do zadního kola a problém byl na světě. Přízrak Příjezd tedy opět "nezklamal" sviňák! Díky tomuto jsme vstupovali do posledních tří RZ s náskokem cca 10 buchet na Kubeše a cca 13 na Holínka. Těsně za náma byl ještě Benqué, ale jak jsem psal výše soustředil jsem se na souboje s konkurencí v celkové klasifikaci. Nemusím snad připomínat, že Duval měl náskok (cca 20 sek.) a jel si svůj závod...

Následovaly tři poslední RZ, ve kterých jsem si věřil daleko více, než na Příjezdu. Dave Kubeš začal stahovat a začalo drama, zda-li bude náskok stačit. Na druhou stranu náskok na Holínka se malinko zvětšil, takže po "šetce" to bylo takové fifty/fifty. V 7. RZ se téměř na chlup opakovala situace z předchozího testu. Co na nás Kubeš najel to ztratil Holínek. Situace před poslední RZ byla tato:

Poř. ? St. č. Jméno/Posádka
Karoserie
Sk. Celkový čas
Penalizace
Ztráta na 1.
Ztráta na př.
01.   15 Pikner Tomáš/Duval - Pivato
Ford Escort RS 1800
L 00:19:54.357  
02.   10 Dočkal Ondřej/Küzmič - Raúl
Renault 5 Turbo
L 00:20:12.635 00:00:18.278
00:00:18.278
03.   12 Kubeš David/Kubeš - Kubeš
Fiat 131 Abarth
L 00:20:17.386 00:00:23.029
00:00:04.751
04.   14 Kalík Roman/Bengué - Escudero
Audi Quattro
L 00:20:30.091 00:00:35.734
00:00:12.705
05.   11 Holínek Michal/Holínek - Holínek
Lancia Delta HF Integrale
L 00:20:31.861 00:00:37.504
00:00:01.770
06.   13 Zbranek Jan/Vatanen - Richards
Toyota Celica Turbo
L 00:20:54.456
00:00:05.000
00:01:00.099
00:00:22.595

Pro fanoušky znalé se může zdát 4,7 sekundy jako slušný náskok před poslední a relativně krátkou RZ. Ale na druhou stranu víme, jak zrádné dokážou krátké RZ být. No krátká RZ- je dvě minuty krátká RZ? Jak pro koho žejo! No nepouštějme se tu do diskuze či monologu na téma krátké zkoušky. V poslední RZ Kubeš stáhl "pouze" 2,6 sekundy a to pro nás znamenalo druhé místo za Duvalem. Třetí byl Kubeš, čtvrtý Benqué, pátý Holínek. Celkově Legendy dopadly takto:

Poř. ? St. č. Jméno/Posádka
Karoserie
Sk. Celkový čas
Penalizace
Ztráta na 1.
Ztráta na př.
01.   15 Pikner Tomáš/Duval - Pivato
Ford Escort RS 1800
L 00:21:57.505  
02.   10 Dočkal Ondřej/Küzmič - Raúl
Renault 5 Turbo
L 00:22:15.328 00:00:17.823
00:00:17.823
03.   12 Kubeš David/Kubeš - Kubeš
Fiat 131 Abarth
L 00:22:17.465 00:00:19.960
00:00:02.137
04.   14 Kalík Roman/Bengué - Escudero
Audi Quattro
L 00:22:33.656 00:00:36.151
00:00:16.191
05.   11 Holínek Michal/Holínek - Holínek
Lancia Delta HF Integrale
L 00:22:34.069 00:00:36.564
00:00:00.413
06. 29 Šiška Robin/Al-Attiyah - Bernacchini
Toyota Celica Turbo
L 00:23:33.148 00:01:35.643
00:00:59.079
07. 33 Fadler Kryštof/Fadler - Fadler
BMW M3
L,JUN 00:25:18.310 00:03:20.805
00:01:45.162
08. 32 Sedláček Bohdan/Trelles - Christie
Lancia Delta HF Integrale
L 00:26:02.750 00:04:05.245
00:00:44.440
09. 30 Matulík Petr/Loix - Smeets
Lancia Delta HF Integrale
L 00:26:43.577 00:04:46.072
00:00:40.827
10. 13 Zbranek Jan/Vatanen - Richards
Toyota Celica Turbo
L 00:27:49.350
00:05:05.000
00:05:51.845
00:01:05.773
11.   39 Odstrčil Michal/Kalnay - Lux
Mitsubishi Lancer Evo III
L 00:27:55.738
00:00:10.000
00:05:58.233
00:00:06.388
12.   38 Suchánek Jan/Bouffier - Panseri
BMW M3
L 00:27:55.827 00:05:58.322
00:00:00.089
13.   40 Vymětalík Radek/Volta - Molterini
Lancia 037 Rally
L 00:28:24.738
00:00:25.000
00:06:27.233
00:00:28.911
14.   56 Podvala Jiří/Podval - Skřivánková
Fiat 131 Abarth
L 00:39:00.742 00:17:03.237
00:10:36.004
15.   55 Fendrychová Jana/Stratieva - Nyírfás
BMW M3
L 00:40:03.408
00:00:15.000
00:18:05.903
00:01:02.666
DNF   31 Karlík Vladimír/Bin Sulayem - Morgan
Toyota Celica Turbo
L Vyřazen  

Takové pořadí nám udělalo radost a zlepšila se situace v celkovém hodnocení Legend v šampionátu, který nyní vypadá takto:

 

1  Küzmič
(Ondřej Dočkal)
15 6 12 5 15 12   65
2  Holínek
(Michal Holínek)
8 12 10 10 12 6   58
3  Kubeš
(David Kubeš)
12 15 8 6 5 10   56
4  Bengué
(Roman Kalík)
6 - 15 15 - 8   44
5
 Vatanen
(Jan Zbranek)
10
8
6
8
8
1
 
41

 

Za obrovskou zmínku taky stojí naše týmové vítězství v Team Trophy ve Fryštáku. Basso byl druhý, Küzmič byl šestý, Kopecký byl osmý. Tohle dalo v součtu poprvé první místo v týmech a zápis našeho Doktor Racingu do historických tabulek. Celkově vzato to byl velmi úspěšný závod a my doufáme, že navážeme na "Jugošce".

Zdarec by Doktor