21. Forest (Žaba) 2019
Ahojte všeci,
jak se máte? Jsem tu s dalším reportem. Tentokráte z Fryštácké žaby, která pro nás byla výjimečně veleúspěšná. Ale pojďme pomalu a popořádku.
Před závodem a to nemyslím den či dva, ale víc jak týden nám počasí vůbec nepřálo při chystání tratí. Panizzi stále pouze s jednou zdravou rukou se věnoval přípravě tratí na max. Už 8 dní před závodem se sešlo 8 lidí na přípravu tratí a bylo jasné, že jestli bude dál pršet bude to mokrý závod. A ono pršelo a fest. A proto se muselo nejen vymést všechno listí, ale hlavně "vybudovat" odvodňovací kanály, aby voda netekla, nebo nestála na tratích. Pro ilustraci přikládám dosud nezveřejněné foto z takového "potůčku". Už chápeš kolik se tam odvedlo práce?
No snad většina z Vás onu práci oceňuje. Kluci fakt to není sranda a stojí to spoustu času. Tento závod suma sumárum cca 80-100 hodin práce při součtu všech osob. Ale dost o organizaci. Já vím, že sem chodíte kvůli čtení (super) článků, když už ten náš jaderný fyzik významně kulhá se svou tvůrčí produkcí. Náš pan "přeceda" mě neustále uhání a očekává mé články už v neděli večer...
Na autě se udělalo pár změn. To přiznávám. Ale z mého pohledu nebyly nijak významné. Koupil jsem geometrii a snažil se trošku vyladit propady. A taky jsem ve čtvrtek před závodem objednal novou baterku, protože jsem dospěl k názoru, že ta aktuální (ano jezdím jenom na jednu baterku) už malinko kulhá. Tuto nepodstatnou větu vnímej. Baterka však došla až později. Už v pátek jsem se rozhodl, že to zkusím od začátku na Ripech. Ráno na shaku jsem pomalinku vše odzkoušel - dal tři jízdy na neobvykle dlouhém shaku. Pocitově nic moc...
Ale na jedničce se i přes opravdu těžký povrch dařilo. Ripy byly asi dobrá volba pro ony rozbahněná místa a na těch tvrdých ripy asi neztrácely. Což bylo docela pozitivní. Třetí flek. Ale bylo to tam našlapané ve třech buchtách a bylo jasné, že každá chybka, nebo zaváhaní může být problém. Na dvojku jsem nechal na autě ripy. Nevím jaká to byla volba, ale i přes třetí flek v RZ jsem klesl na čtvrtý flek celkově, páč Panizzi zajel druhý čas a šel na pomyslnou bednu. Začal se profilovat souboj jak víno o bednu. Na trojce se však karty promíchaly. Nějaký technický problém měl Panizzi - ztratil a spadl pořadím dolů. A to spolu s dalším třetím umístěním v RZ znamenalo posun na druhý flek.
Poř. | ? | St. č. | Jméno/Posádka Karoserie |
Sk. | Celkový čas Penalizace |
Ztráta na 1. Ztráta na př. |
---|---|---|---|---|---|---|
01. | 3 | Zámečník Lukáš/Basso-Dotta Citroën DS3 WRC |
4WD | 00:10:33.817 | ||
02. | ![]() |
8 | Dočkal Ondřej/Küzmič-Jameson Peugeot 208 T16 |
4WD | 00:10:44.717 | 00:00:10.900 00:00:10.900 |
03. | ![]() |
10 | Sedláček David/Grzyb-Mazur Mini JCW WRC |
4WD | 00:10:44.962 | 00:00:11.145 00:00:00.245 |
04. | ![]() |
7 | Bílek Tomáš ml./Bílek jun.-Bílek Toyota Yaris WRC |
4WD,J | 00:10:54.934 00:00:10.000 |
00:00:21.117 00:00:09.972 |
05. | ![]() |
16 | Šimeček Ivo ml./Ingram-Whittock Toyota Yaris WRC |
4WD | 00:10:59.206 | 00:00:25.389 00:00:04.272 |
06. | ![]() |
5 | Pekařová Martina/Taylor-Cleo Peugeot 208 T16 |
4WD,J,LAD | 00:10:59.733 | 00:00:25.916 00:00:00.527 |
07. | ![]() |
4 | Pekař Josef/Panizzi-Wüzenttal VW Polo R WRC |
4WD | 00:11:04.459 | 00:00:30.642 00:00:04.726 |
08. | ![]() |
12 | Šimeček Patrik/von Thurn und Taxis-Degandt Subaru Impreza WRC |
4WD | 00:11:05.430 | 00:00:31.613 00:00:00.971 |
A na čtverce opět třetí flek. To už bylo přezuto na ARP Rally Blocky. Na všechny si v této RZ vyšlápla madam Taylor, která vyhrála RZ. To jsou věci, aby nám ženská dávala na frak. No nic jiného nezbývá, než si zvyknout - asik. Mlelo se to tam o vteřinky a jedinný Basso se pomalinku vzdaloval. Na pětce opět třetí čas. A Ms. Taylor opět před náma. Jediný kdo to zachraňoval za chlapy byl pan ženáč Basso, který byl pod dohledem a asi dostal zákaz býti gentlemanem jako my ostatní. A tak Taylorku (jako jediný chlap) porazil. Nicméně to začalo vypadat, že si neustále pomalinku upevňujeme druhý flek v celkovém hodnocení. Na šestce to byl - hádej - zase třetí flek v RZ. To by jeden nenaplánoval :-D. Nějaký problém měl Grzyb a spadl na šesté místo. To znamenalo docela pěkný 15-ti sekundový náskok na pekelně rychlou Taylorku.
Poř. | ? | St. č. | Jméno/Posádka Karoserie |
Sk. | Celkový čas Penalizace |
Ztráta na 1. Ztráta na př. |
---|---|---|---|---|---|---|
01. | 3 | Zámečník Lukáš/Basso-Dotta Citroën DS3 WRC |
4WD | 00:20:04.541 | ||
02. | 8 | Dočkal Ondřej/Küzmič-Jameson Peugeot 208 T16 |
4WD | 00:20:26.225 | 00:00:21.684 00:00:21.684 |
|
03. | ![]() |
5 | Pekařová Martina/Taylor-Cleo Peugeot 208 T16 |
4WD,J,LAD | 00:20:41.612 | 00:00:37.071 00:00:15.387 |
04. | ![]() |
7 | Bílek Tomáš ml./Bílek jun.-Bílek Toyota Yaris WRC |
4WD,J | 00:20:52.557 00:00:10.000 |
00:00:48.016 00:00:10.945 |
05. | 16 | Šimeček Ivo ml./Ingram-Whittock Toyota Yaris WRC |
4WD | 00:20:52.581 | 00:00:48.040 00:00:00.024 |
A přichází sedmička. A přichází průser jak vrata. Vracíme se na začátek článku. V průběhu RZ přechází auto do pomalého / nouzového režimu = vybitá baterka. Chviličku tak jedu a je mi jasné, že je průser jak vrata. Auto vypnout - auto zapnout a jede to znovu dobře. Při nájezdu do hospodské (předcílové) arény znova. Nouzák. Znovu zap/vyp. Nasranost dosahuje hodnot maximálních. Ale i ostatní mají problémy - Bílek i Taylor. Tato smůla našich nejbližších soupeřů nás nechává na druhém fleku, ale náskok se téměř rozplynul. Díky pomoci Jaryna Kovaříka jsem dal nabíjet tu scíplou potvoru a to nás asi zachránilo. Osmička byla poněkud zvláštní. Jednak stávkovala časomíra a prostě se celý start nepovedl. Ti co startovali první to pochopitelně odesrali nejvíc. Ale vznikl velký fór, že rozzávoděného Pepsona nezastaví ani pět chlapů držíc ho za ruky nohy a on jede dál. Prostě jede a nezná zábrany... No a jak to dopadlo? Trošku komicky, ale pro nás nadmíru dobře. Po dojezdu do cíle se hoši Bílkovi začali velice radovat - plácli si apod. A já si myslel, že skočili na druhý flek, protože výkon v poslední RZ nebyl úplně supr. A tak jsem si zanadával na baterku a šel do servisu. Radující se kluci ale ihned upozorňují, že se radují z bedny a né z druhého fleku. Jdu se podívat a nevěřím svým očím. Druhý flek uhájen ...
Poř. | ? | St. č. | Jméno/Posádka Karoserie |
Sk. | Celkový čas Penalizace |
Ztráta na 1. Ztráta na př. |
---|---|---|---|---|---|---|
01. | 3 | Zámečník Lukáš/Basso-Dotta Citroën DS3 WRC |
4WD | 00:26:05.340 | ||
02. | 8 | Dočkal Ondřej/Küzmič-Jameson Peugeot 208 T16 |
4WD | 00:26:46.771 | 00:00:41.431 00:00:41.431 |
|
03. | ![]() |
7 | Bílek Tomáš ml./Bílek jun.-Bílek Toyota Yaris WRC |
4WD,J | 00:26:49.412 00:00:10.000 |
00:00:44.072 00:00:02.641 |
04. | ![]() |
5 | Pekařová Martina/Taylor-Cleo Peugeot 208 T16 |
4WD,J,LAD | 00:26:55.721 | 00:00:50.381 00:00:06.309 |
05. | ![]() |
16 | Šimeček Ivo ml./Ingram-Whittock Toyota Yaris WRC |
4WD | 00:26:55.759 | 00:00:50.419 00:00:00.038 |
06. | 10 | Sedláček David/Grzyb-Mazur Mini JCW WRC |
4WD | 00:27:02.515 | 00:00:57.175 00:00:06.756 |
|
07. | 4 | Pekař Josef/Panizzi-Wüzenttal VW Polo R WRC |
4WD | 00:27:05.526 | 00:01:00.186 00:00:03.011 |
Takže vše dopadlo báječně. Druhý flek je vlastně životní úspěch a radost mi nekazí ani fakt neúčasti kluků z Vestu a Monstru, kteří dali přednost výletu kamsi do tramtárie. Jenomže únava byla taková, že žádná velká oslava ani nebyla... :-( Ale to neva. Pepovi díky za super závod a těšíme se na Great, kde se nám loni docela dařílo.
Zdarec, by Doktor