8. MICHELIN - Intercup

07.06.2012 10:24

Naše první dvoudení soutěž by mohla ve zkratce znít - tma, dvoukolka, skok do díry ... Ano bohužel je to tak. Na nic se nevymlouvám - zvláště na tu tmu v pátek večer. Všichni mají stejné podmínky - i když samozřejmě čím vyšší startovní číslo tím větší tma v RZ 3, ale s tím nelze bohužel nic dělat. Lze si však rozmyslet, jestli to pro nás má smysl jezdit, když teď už vím jak se člověk doslova trápí a i když výsledkově to nevyznívá jako absolutní tragédie a pohroma, tak radost je tatam a požitku a nějaké zábavě bohužel ani řeč. 

Přece jen kratší reportáž o průběhu. Tratě byly pěkné - náročné - běhavé a bylo jasné, že to bude pro techniku záhul. Pátek - časy okolo 26. místa, avšak těsný odstup od zruba pěti nejbližších soupeřů. První dvě RZ jsem bral tak nějak jako seznámení se s podmínkami, které budou vládnout a s vědomím, že soutěž je dost dlouhá a není třeba se zaobírat nějakou tou ztracenou sekundou. Třetí RZ však byla i přes pokus s čelovkou a menší baterkou na vysílačce pro mě dost ve tmě a při mé šerosleposti to stálo pěkně za vyližprdel. Závěrčná 4. RZ podaná jako SSS - byla ještě navíc posunuta o nějakou tu čtvrthodinu dozadu (nevím proč) a tak jsem to bral hodně sportovně. Podali jsme si ze Šímou na startu ruce i po dojezdu (asi jako jediní) a konečně jsem mohl jet domů s tím, že to zkusím zítra nějak napravit a jezdit časy v pořadí, na které se tak nějak cítím.

Sobota - chtěl jsem útočit, chtěl. Ale opak se stal nakonec pravdou. Nebudu to protahovat nějakým balastem okolo - prostě jsem jel dvě zkoušky v kategoii dvoukolka. Dokonce mě Šíma předjel - byl puštěn kamarádky bez ohledu na nějakou tu vteřinu, za což pěkně poděkoval. Problém byl v diferáku a i přes rady a dodání náhradních dílů Peťáka, pomoc Luboše, tak se nám to jaksi nepodařilo dát dohromady a další RZ jsem jel taky pouze na přední náhon. Průšvih tohoto je, že mám většinu váhy na té zadní, takže přední kola většinou jenom hrabala naprázdno. Chtěl jsem to balit, ale Filip mě hecnul, že to dáme do kupy a tak za jeho pomoci jsme našli problém a ten byl rychle vyřešen. Za tohle Fildovi děkuji. Pak už bylo víceméně jasné, že další působení se stává tréninkem a testováním. Proto jsem se přestal bránít přísunu lahodného moku od velmi ochotného personálu z "místní". No a perlička na závěr viz. foto.

Za tohle jsem sklidil všeobecný potlesk a já se usmíval, protože to nakonec vše dopadlo dobře nejen pro techniku ale i pro toho Jugoslávského šílence, který se hrdě vrhnul bez okolků do té jamy - a že nebyla zrovna mělká... Závěrečný úsměv na rampě byl spíš křečovitý ...

No a ještě jako PS přikládám svůj komentář, který ještě nebyl zveřejněn (stejně jako report), i když je čtvrtek poledne. V tomhle to kulká taky. Za dob toho nikohonezajímajícího alkoholika se to nestávalo moc často.

 

OTÁZKY A ODPOVĚDI:

 

1, Dvoudenní rally je náročná na techniku a fyzičku, jak jsi se na tuto rally připravoval a jak se Ti závod povedl?

Zajisté ano, ale fyzičku není během týdne připravit jako Zátopek na OH, takže pozornost (zřejmě nedostatečná) byla věnována hlavně technice. Bohužel se právě díky technice a dalším faktorům viz. niže nezadařilo. Ale hlavní roli hrála technika - takže v týmu rozhodně nepanuje spokojenost...

2, Měnil jsi v průběhu závodu nastavení auta?
Když pominu nutnou opravu, kde musím poděkovat hlavně F. Bezděkovi za vyřešení problému, avšak i Peťákovi a ostatním co byli nápomocni při mém problému s diferákem, tak jsem nic neměnil - na TA-02 toho zase není tolik co měnit.

3, Jaké pneu jsi jel v průběhu závodu, zkoušel jsi nějaké novinky?
Nevozím sebou tolik gum abych měl na výběr, takže jsem volil standartní pneu sériové výroby - nic řezaného ani štípaného.

4, Noční SS byla určitě spestřením závodu, jak se Ti povedla?
Určitě byla? Ne nebyla - z mého pohledu ne. Jak se mi povedla ani nevím - byl rád že jsem si někde nerozbil auto a pusu. Jednak první oznámení bylo start 20:01 poté 20:21 a těsně před RZ se rozhodlo o dalším posunu - nevím už jestli o 10 nebo 20 minut - ale tyhle škatulata hejbejte se rozhodně nejsou férové. Proč? Protože jsou i závodníci co nevidí v šeru úplně dobře (šeroslepost). Já vím, že je to moje chyba, ale tato noční RZ nebyla přínosem. Vždyť časoměriči skoro neviděli na stopky a několikrát se opakovali a opravovali, čímž neříkám že byl někdo poškozen, ale bylo tam pár diskutabilních okamžiků ...

5.Na co se mají organizátoři příští rok zaměřit. Co ještě zlepšovat?
Dodržování pravidel a harmonogramu. Uzávěrka přihlášek byla stanovena na 30.5. 20:00. Poté byla vydána oficiální startovní listina. Pak se najednou vše změnilo a uzávěrka přihlášek byla 31.5. 20:00 a z oficiální startovní listiny se zpátky stala neoficiální startovní listina. Ta se stala oficiální podruhé až po nové uzávěrce. V těchto přidaných 24 hodinách se jeden závodník odhlásil a jeden se přihlásil. To zcela logicky otvírá otázku, proč toto pořadatel udělal? Já to nevím, ale otvírá to zbytečné ale oprávněné spekulace komu to bylo ušito na míru. 

Taky by mohl pořadatel usměrňovat fotografy. Stávalo se, že fotograf stál či seděl v cestě závodníkovi - nikoliv závodnímu vozu, ale v trajektorii běhu závodníka. I když tohle je hodně složité - to chápu - nelze uhlídat stejně jako děti

Jinak výborná organizace při zajištění občerstvení - hned od rána otevřená hospoda a velmi ochotný personál. Tištění výsledků a jejich on-line zveřejnění bylo na vysoké úrovni - mohli jste to však dát vědět dopředu - mohlo to sledovat více výsledkůlačných diváků.

6.Plánuješ startovat 16.5. na Hvozdné v závodě MČR?
To už nelze stihnout v době kdy píšu tento mail - NE.

7.Která RZ byla nejlepší?
Rozhodně ne noční. Ostatní byly hezké - byla to má první soutěž na Hvozdné, takže nemám šanci srovnávat s minulým ročníkem. Nejlepší bývá ta, kde zajede člověk nejlepší umístění

8.Vyhovuje dvoudení závod?
Nemám nic proti až na výhrady v bodu 4.

9, Šampionát je ve své polovině, kdo Tě ze soupeřů překvapil a co chystáš do dalších závodů?
Já, co se pohybuju zhruba v polovině výsledkové listiny se koukám na kluky okolo jako je třeba Peťa Šíma, se kterým mě souboje a přátelsko-soupeřivá atmosféra baví. Rád bych takovou atmosféru viděl u všech soupeřů - bohužel opak je pravdou a škodolibost, kterou jsem zažil v sobotu mě zaráží a moc mrzí. A to teď nemluvím o svém "pro diváky" skoku do té naštěstí docela vyschlé "díry"... Díky za aplaus :-) Doktor