ERC - 16. Criterium Fryšták

18.09.2013 20:33

Tento všemi očekávaný závod sliboval nejen hojnou účast, ale taky výrazně zvýšenou konkurenci a to ve všech kategoriích. Co nás hlavně zajímalo byla naše Historic Trophy kategorie a útok na předčasné zajištění titulu. V tomto nám měla zabránit ona nová konkurence v podobě Fagasa, Loixe, Ojedy, Duvala a Kubeše. Všichni tito nastoupili u historiků letos poprvé a jistě uznáš, že každý z nich má na to, aby zajel slušný výsledek a každý z nich nám mohl zkomplikovat cestu za vytouženým titulem. Bohužel z různých důvodů neproběhl před závodem řádný test. A to se ukázalo maliko problematické.

No ale první a zásadní komplikací pro celý závod bylo počasí. Už předpověď hlásila, že bude v noci na sobotu pršet a to fest. A jak na sviňu měly ty polonahé rosničky z počasíčka pravdu. Člověk jim každý večír zvyšuje rating a ony přivolají takovoudle slotu. Naštěstí je firma Obal Print z kopce. Déšť posunul start soutěže o pár desítek minut s vidinou zlepšení počasí, protože to radary slibovaly. Déšť místy ustal, ale průběžně pršelo stále. Již na začátku bylo jasné, že RZ Příjezd bude zrušena. V průběhu závodu Jury rozhodla o zkrácení závodu na 5 RZ.

První RZ byla pro nás trochu nejistým krokem - skrz již zmiňovanou absenci testu. Ale výsledek byl nad očekávání dobrý - celkové třetí místo a první v Historic Trophy cca 4 sekundy před Duvalem. Jenom nás trápila maličkost, ale nebyl čas se tím moc zaobírat. Druhá - delší RZ byla taky velmi slušná - celkové čtvrté místo a opět první v kategorii, i když rozdíl na Duvala byl doslova nicotný (cca 0,1 sekundy). Ve třetí RZ se bohužel stalo to, co je pro nás, co mají X-Raymonda velmi nepříjemné. Nějaký šutr, šutříček, kamínek pofúrka se nějak dostal dovnitř a po onom známém blokačním zvuku auto stálo. Takže ručně dopředu dozadu a pak se klučina znovu rozjel. Spolu s dost blbým nastavením expa to v cíli třetí rychlostní vložky znamenal propad jednak v celkovém hodnocení a taktéž v historicích. Duval jel hodně dobře a dostali jsme něco kolem 15. sekund. To se ukázalo jako rozhodující a to hlavně proto, že do konce deštěm ničeného závodu zbývaly dle rozhodnutí jury už pouze dvě relativně krátké RZ.

Nešlo proto čekat, že by se slušně rozjetý Duval jen tak vzdal svého náskoku. Soustředění se proto přeneslo na udržení slušného druhého místa, avšak divoce jedoucí Ojeda stále hrozil výsledkově i slovně. Jenomže ona blbá chyba ze servisu s expem nebyla odhalena. I konkurent Gustavo říkal, že to auto je jakési tupé. A tak před poslední RZ nás měl Ojeda na dohled, časově vyjádřeno na nějaké dvě sekundy. Díky nižšímu startovnímu číslu jsme jeli dříve jako Ojeda – ten tak mohl sledovat naši jízdu a mohl vidět, že onen tupý výkon auta mezi paletama pod přístřeškem zůstal i v této poslední vložce. I Brane pečlivě sledoval, jak si Ojeda vedl. Ten po dojezdu propukl v jásot, ale na druhý pohled zjistil, že zůstal na celkově šestém a v Historic Trophy třetí. Což pro nás znamenalo páté místo celkově a druhé v H.T.

Tímto byl pro letošní rok zajištěn titul v Historic Trophy. A tím je vážení čtenáři řečeno vše ...

 

Brane Küzmič (Ondris)

Doktor Racing

Mistr Euro RC Rally Challenge pro rok 2013 v Historic Trophy