Friscočlánek

11.09.2022 14:32

Ahoj čéčé,

tak jsem se dokopal (no spíš po x urgencích od Pepsona) sednout za PC a dát se do psaní zážitků z půlkulatého Fryštáčku. Tak jdeme nato ne? 

V pátek jsme se v klasické sestavě sešli ke stavbě tratí. Docela nám to šlo od ruky a dle některých komentářů po závodě se to povedlo jako ještě nikdy. Takže traťově se nám to povedlo. Je opravdu lepší, když jedeme ve dvou skupinách a pak se někde potkáme. Pepson si udělal sklady, Radek náměstí a pak už to byla společná práce. Po stavbě jsme si dali Pomelo a chvili pokecali na zápraží firmy a u toho naplánovali sobotní sraz, stavbu příjezdu a rozložení zázemí. 

V sobotu ráno už běželo všechno jak na drátkách. Jedna skupina udělala RZ Příjezd a ta druhá nachystala elektroniku na závod. A pak už mohlo proběhnout klasické UP, rozprava a hurá do závodu. 

2-3 dny před závodem proběhl test a po testu jsem byl asi až moc optimistický a dal tam na jedničku výkon, který asi neodpovídal, a na jedničce jsme zaznamenali docela slušnou ztrátu. Šestý flek v RZ není až tak zlý, ale ztratit na dvou minutách 11 sekund je prostě moooooc. Ten risk byl způsoben předem stanovenou taktikou s tím, že není velice co ztratit. V týmech bylo rozhodnuto a v celkové klasifikaci to máme cca taky dané. Takže jediné o co nám opravdu jde je dílčí umístění a zároveň nepřerušení dlouhé bodové šňůry (která trvá od legendárního urvání ramena na shaku na Brátru). Ale zpět k závodu. Na jedničce bylo pár chyb, ale v hlavě nám utkvěl problém s naší "čističkou" na trati. Naša Petruše se učila rovnat trať a v posledních zatáčkách si tak nešťastně stoupla na paletu, že přes to její malilinko větší a nízko posazené pozadí nebylo vidět auto do zatáčky. No byl z toho menší crash, ale asi to nebylo horší jak 2-3 buchty. Ale i tak jsem byl trošku hlasitější a bylo nutné naší ochotné a po zbytku dne již bezchybné pomocnici věci ještě párkrát vysvětlit. Ale bylo třeba se soustředit na sebe.

Na druhé RZ se taky moc nevedlo. Výsledek byl ještě horší jak na jedničce (7.flek), ale paradoxně ztráta na prvního, při RZ trvající přes 4,5 minuty, byla skoro 12 sekund. A to je zhruba to samé co na jedničce. Ale i tak zde bylo 6 rychlejších posádek a pro nás to znamenalo pád na osmý flek celkově a to se nám fakt nelíbilo. Možná je dobré napsat, že jsem tentokráte natipoval docela optimisticky a viděl jsem se na oblíbeném Frysku na pátém fleku. A nebyl jsem sám. Takže nejen proto se mi ta průběžná osmá příčka moc nelíbila a v servisu jsem se byl nucen vrátit k takticke nižšího výkonu a přesnější jízdy. Je však nutno podotknout, že rozdíly mezi 3. až 8. flekem byly minimální - v řádu sekund. A v těch dlouhých RZ-tách se těch pár sekund dá nahnat, nebo ztratit prakticky hned.

Na trojku jsme tedy nastoupili s již zmíněnou taktikou "plísně" a ono to prostě funguje. RZ dlouhá přes 4,5 minuty a naše ztráta 8,8 sekund na prvního se jeví, jako dobře zajetá RZ. Mám pocit, že zde byla trošku větší odvaha ve skladech na uklouzaném povrchu, kde jsem kolem pneu poslal auto smykem. Může, ale taky nemusí to být pravda. Nicméně se můžeš sám podívat, co to udělalo s celkovým pořadím. Všimni si rozestupů.

Poř. Jméno/Posádka
Karoserie
Sk. Celkový čas
Penalizace
Ztráta na 1.
Ztráta na př.
01. Večerka Šimon/Večerka - Večerka
VW Polo GTI R5
4WD 00:11:32.447  
02. Bílek Tomáš ml./Bílek jun. - Bílek
VW Polo GTI R5
4WD 00:11:34.651 00:00:02.204
00:00:02.204
03. Zámečník Lukáš/Basso - Dotta
Škoda Fabia R5
4WD 00:12:03.191 00:00:30.744
00:00:28.540
04. Dočkal Ondřej/Küzmič - Jameson
Peugeot 208 T16
4WD 00:12:04.148 00:00:31.701
00:00:00.957
05. Sedláček Filip/Bergkvist - Sjöberg
VW Polo GTI R5
4WD,J 00:12:04.283 00:00:31.836
00:00:00.135
06. Charvát Jakub/Charvát - Charvát
Škoda Fabia Rally2 evo
4WD 00:12:05.907 00:00:33.460
00:00:01.624
07. Vaculík David/Vaculík - Vaculík
Škoda Fabia R5
4WD,J 00:12:06.198 00:00:33.751
00:00:00.291
08. Pekař Josef/Panizzi - Wüzenttal
Peugeot 208 T16
4WD 00:12:07.381 00:00:34.934
00:00:01.183

Zato druhý průjezd Magistrálou se moc nepovedl a byl z toho opět až osmý flek v RZ. Týden po závodu si už nepamatuju každý detail (bohužel), ale myslím, že právě na této jsem se rval s jedním kuželem, který mě né a né pustit. To je tak, když je člověk líný ve stylu Loa a neohne se k autu hned při problému, ale zkouší to urvat plynem. Ono to stejně většinou nefunguje, ale člověk tím ztratí 2-3 buchty a pak se stejně ohne a musí kužel vysvobodit a to je další buchtička - dvě. To pak jedna chyba skočí a je docela drahá. A budu se opakovat o těch mini rozdílech mezi jezdci, kdy každá taková pomalu a neefektivně vyřešená chyba způsobí ztrátu znamenající sešup. A toto nahoru dolů se dělo až do předposlední RZ. Až na té poslední nebyl zaznamenán žádný posun v první desítce. 

A přichází dva Příjezdy. Tato legendární vložka jedoucíse dvakrát ihned po sobě v naprosto stejném formátu je povětsná svou zrádností. Je to krátká, dá se říct minutovka (přesněji 90-ti sekundovka), ale dějí se zde vždy věci. A ty se děly jak v těch pozitivech, tak v těch negativech. Tím zajímavým pozitivem bylo, že obě vyhrál "Predátor" Panizzi, který jel tak rychle, že ho nebyla schopna zachytit ani zrcadlovka Martina Fialy - dvorního fotografa na Criteriu. Pochopitelně to vyvolává otázky o regulérnosti, ale výsledky jsou zveřejněny a jsou platné a nikdo s tím nic nenadělá. No budeme našeho supersoutěživého vlasáče hlídat a snímat častěji. Na druhou stranu měl drobný problém mladý Bergkvist, větší problém měl Charvi a cíl trefil dravý Grzyb. A to je na tak krátké, i když dvojité, RZ docela dost akcí. V našem podání to bylo pojato docela opatrně, přičemž časy ani nenadchly ani neurazily. Jednou šestý a na druhém průjezdu pátý flek není zlý, ale bylo tam pár chyb a do deníčku bylo o této RZ něco zaznamenáno. Neustále se učíme něco nového. V celkovém pořadí to bylo docela zemětřesení, kdy P.P. (Predátor Panizzi) se vyhoupl na bramboru a hned za ním byla naše posádka. Mrkni sám.

Poř. Jméno/Posádka
Karoserie
Sk. Celkový čas
Penalizace
Ztráta na 1.
Ztráta na př.
01. Večerka Šimon/Večerka - Večerka
VW Polo GTI R5
4WD 00:19:01.297  
02. Bílek Tomáš ml./Bílek jun. - Bílek
VW Polo GTI R5
4WD 00:19:23.982 00:00:22.685
00:00:22.685
03. Zámečník Lukáš/Basso - Dotta
Škoda Fabia R5
4WD 00:19:44.996 00:00:43.699
00:00:21.014
04. Pekař Josef/Panizzi - Wüzenttal
Peugeot 208 T16
4WD 00:19:45.857 00:00:44.560
00:00:00.861
05. Dočkal Ondřej/Küzmič - Jameson
Peugeot 208 T16
4WD 00:19:51.845 00:00:50.548
00:00:05.988
06. Vaculík David/Vaculík - Vaculík
Škoda Fabia R5
4WD,J 00:19:52.164 00:00:50.867
00:00:00.319
07. Sedláček Filip/Bergkvist - Sjöberg
VW Polo GTI R5
4WD,J 00:19:56.364 00:00:55.067
00:00:04.200
08. Charvát Jakub/Charvát - Charvát
Škoda Fabia Rally2 evo
4WD 00:20:04.167 00:01:02.870
00:00:07.803

Následovala super-dlouhá RZ Obal Spint dosahující pěti minut a ta se nám moc nepovedla. Zatímco mladý Bergkvist zajíždí třetí flek, my "až" šestý. Ale podstatná byla časová ztráta. Ta byla přes 4 buchty a znamenalo to, že stále ještě junior z klanu Sedláčků jde před nás na pátý flek, který jsem měl v tipovačce. Poslední relativně krátká RZ už nic nezměnila - o tom jsem již psal výše. Takže bereme z Criteria body za šestý flek celkově. Není to co jsme chtěli, ale není to ani žádná katastrófe. Pěkně jsme si zazávodili. Jde vidět, že tam ta skupinka Basso, Panizzi, Vaculík, Bergkvist, Charvi a Kuzmič je pěkně vyrovnaná a každý může porazit každého. Basso je malinko naštvaný, že mu ti dva vepředu tak ujíždí, ale to jsme asi všichni. Ale co by chtěl po dvou děckách, co? :-D

Rád bych poděkoval Martinovi za poskytnutí firmy, protože to stojí mnoho času a prostředků takto uklidit firmu na závody. Věř, že dva-tři dny po závodu to tam vypadá úúúúplně jinak. Já tam jezdím pravidelně tak si můžu dovolit to porovnat. Taktéž catering a zázemí je jednoznačně nelepší ve velkém šampionátu. Já sice kafíčko neocením jako ostatní, protože ho nepiju, ale všichni bychom měli být Martinovi vděční a myslím si, že ne všichni si to dostatečně uvědomují. Taky bych rád poděkoval té naší Petře, která se celý den snažila udržovat trať přede mnou a Fagasem v naprostém pořádku.

Závěrečná afterparty v naší org.skupině byla spíše komorní, protože únava byla velká. V klidu jsme dali obvyklou kombinaci P+P (pivo - pizza) a relativně brzo se jelo domů. 

Všem hezký den z letos bronzové stáje D.R.

Doktor