Great Cross 2022

09.05.2022 18:26

Zdarec palec dámy a pánové,

tak jsem zde s dalším článkem. Cater jsem zazdil, za což se omlouvám, ale co už. Takže se budu zabývat jenom Greatem. Pochopitelně to chtělo komplet nové nastavení po soutěžích v tělocvičnách a na garážích, kde je auto nízko a má jinou specifikaci. Takže jsem se snažil auto nastavit na šotolinu. Testování bylo domluvené u Benquého a hned na prvním velice rychlém testu jsem zjistil, že je to všechno špatně. Takže spátky s autem na stůl a celé znova. Hlavně tlumiče byly velký problém. Pak jsem i docela laboroval s rejdem, ale to se vyřešilo relativně rychle. Pak proběhl ještě proběhl jeden krátký test, hlavně zaměřený na tlumiče (zadní). Ten byl docela úspěšný a tak jsme se s tímto nastavením chtěli postavit na sobotní start. V pátek odpoledne se nachystali tratě, předpověď počasí byla docela dobrá, takže jsme se docela těšili na sobotní ráno.

Sobotní ráno >> 6,30 začíná chcát a pohled na radar je jasný. Bude pršet a to fest. Hlavně že nějakých 10 hodin před tím hlásili naše rosničky z ČHMú, že ve Zlíně bude za celý den cca 1mm srážek. A pak mezi sedmou a osmou spadlo asi 5mm a mezi osmou a devátou dalších 7mm. Super služba tady ten úřad vybavený tzv. superpočítačem na předpověď. To by jeden blil. Takže žhavíme linky. Dáváme si scuka, stále chčije, a rozhodnutí je rychlé. Přesun na neděli. Fotka na FB je dosti výmluvná - https://scontent-prg1-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/279781175_1948468995350028_6565971260417980709_n.jpg?stp=dst-jpg_p180x540&_nc_cat=111&ccb=1-6&_nc_sid=8bfeb9&_nc_ohc=yV8S9wZ44f0AX9X-kdg&_nc_ht=scontent-prg1-1.xx&oh=00_AT-W62PaLN68AY_1AhjxWAnQjGtvthdY2CIfbgFYCbyiUw&oe=627E1750 . Docela rychle domlouváme strategii na neděli, hlášení na úřad a hlavně ještě večerní kontrolu tratí. Rozcházíme se do našich domovů - já se domluvám s Panizzim na fotbal ve Zlíně. Dojdu dom, docela naštvaný, že plánovaná sobota se nekoná a přesouvá se na neděli. Auto nechávám tak jak je nachystané, asi nemělo cenu cokoliv měnit a ničit velmi pracné zakrytování připravené na deštivé sračky. Tak si dám štampdlu, pifko a před 16-tou jdeme s Pepsonem na fotbal. Ten taky stojí zato. Ševci tečou 1-4 ve 40-té minutě a tak voláme Droogmansovi, že jedeme omrknout ty tratě. Osychání je docela vidět i když je jasné, že na suchu to určitě nebude. A tak dáváme info na FB, že závod proběhne v neděli se sobotním harmonogramem.

Nedělní ráno >> takové menší deja vu. Už zase se chystám na závod. Zase ráno sbalit věci atd. atd. Nálada není moc závodní. Ale to se má rychle změnit. Ráno je to skrz velké změny ve startovce poněkud hektické, ale možná právě ten ranní fofr nás dostává do řádného tempa. Následuje rychlý shake. Gumy zalepené jak oči napraného Lolina. Chtělo to dát ripy na lepší (offsetové) disky a být lépe připraven. Takto jsem mohl dát ripy jenom na zadek, protože vepředu bych neměl rajd. Takže jsem jel dvě nebo tři RZ na kombinaci. Vepředu Blocky a vzadu Ripmaxy. Zajímavá, ale dá se říci, že docela funkční kombinace. Na první RZ je z toho totiž druhý flek. A to je velmi zajímavý start do soutěže. 

Poř. Jméno/Posádka
Karoserie
Sk. Celkový čas
Penalizace
Ztráta na 1.
Ztráta na př.
01. Bílek Tomáš ml./Bílek jun. - Bílek
VW Polo GTI R5
4WD 00:01:44.599  
02. Dočkal Ondřej/Küzmič - Jameson
Peugeot 208 T16
4WD 00:01:48.147 00:00:03.548
00:00:03.548
03. Bajza Karel/Tänak - Järveoja
Hyundai i20 Coupe WRC
4WD 00:01:48.787 00:00:04.188
00:00:00.640
04. Večerka Šimon/Večerka - Večerka
VW Polo GTI R5
4WD 00:01:49.021 00:00:04.422
00:00:00.234
05. Zámečník Lukáš/Basso - Dotta
Škoda Fabia R5
4WD 00:01:49.156 00:00:04.557
00:00:00.135
06. Šimeček Patrik/von Thurn und Taxis - Ettel
Škoda Fabia R5
4WD 00:01:51.050 00:00:06.451
00:00:01.894
07. Pekař Josef/Panizzi - Wüzenttal
VW Polo R WRC
4WD 00:01:51.432 00:00:06.833
00:00:00.382
08. Schwáb Ladislav/Lukyanuk - Arnautov
Hyundai i20 Coupe WRC
4WD 00:01:52.429 00:00:07.830
00:00:00.997
09. Ticháček Aleš/Sivík - Čermák
Citroën C3 WRC '17
4WD 00:01:54.058 00:00:09.459
00:00:01.629
10. Pekařová Martina/Taylor - Cleo
Peugeot 208 T16
4WD,LAD 00:01:54.095 00:00:09.496
00:00:00.037

Zato dvojka stojí zato. A nad tím důvodem se určitě budeš smát, ale prostě je to tak. Při odchodu (nahoru) na start RZ jsem si zapomněl šátek na tu holů lebajznu. No fakt se to zdá jako blbost, ale člověka to rozhodí a hned to bylo poznat. Opravdu katastrofální výkon a rychlý pád pořadím dolů. Do včílškajc mě to pěkně sejří. A o to víc, že ten sjezd dolů jsem s Manfrédem stavěl já. Takže bych to mohl mít relativně načtené. A pak tohle. Rana 14 buchet na necelých třech minutách je v takovém závodu prostě strašně moc. No v tomto odvětví je jedna výhoda - můžeš vždycky nadávat jenom sám sobě. A to se dělo...

Takže do trojky se šátkem na plešce a zlepšený výkon, i když ne úplně ideální. Ale přeci jenom to nasazení směrem dolů bylo lepší. A na výsledku to bylo znát. Ztráta 8 buchet není úplně bomba, ale sakra lepší jak 14, ale stále to mělo sakra rezervy. A já jsem se ty rezervy snažil hledat a ten výkon zlepšit.

A to zlepšení přišlo v příštích RZ-tách a znamenalo to útok dokonce na bednu. Ale jdeme popořadě. 

4. RZ >> Třetí čas s minimální ztrátou na druhého Tanaka, zatímco Basso docela ztratil a tím se dostal do souboje. Takto to vypadalo po čtverce:

Poř. St. č. Jméno/Posádka
Karoserie
Celkový čas
Penalizace
Ztráta na 1.
Ztráta na př.
01. 1 Bílek Tomáš ml./Bílek jun. - Bílek
VW Polo GTI R5
00:09:07.672  
02. 3 Večerka Šimon/Večerka - Večerka
VW Polo GTI R5
00:09:22.324 00:00:14.652
00:00:14.652
03. 2 Bajza Karel/Tänak - Järveoja
Hyundai i20 Coupe WRC
00:09:26.980 00:00:19.308
00:00:04.656
04. 5 Zámečník Lukáš/Basso - Dotta
Škoda Fabia R5
00:09:34.691 00:00:27.019
00:00:07.711
05. 4 Dočkal Ondřej/Küzmič - Jameson
Peugeot 208 T16
00:09:38.537 00:00:30.865
00:00:03.846
06. 11 Pekař Josef/Panizzi - Wüzenttal
VW Polo R WRC
00:09:41.030 00:00:33.358
00:00:02.493
07. 6 Charvát Jakub/Charvát - Charvát
Škoda Fabia Rally2 evo
00:09:44.392 00:00:36.720
00:00:03.362
08. 14 Sedláček Filip/Bergkvist - Sjöberg
VW Polo GTI R5
00:09:56.454 00:00:48.782
00:00:12.062

5. RZ >> Třetí čas a pouze 2,5 buchty ztráta na prvního. Basso a Tanak ztrácí 3 resp. 5 sekund a rozestupy mezi náma třema se zmenšují. Začíná to být ve vteřinkách. Nicméně za mnou je ještě pjeceda, který se nevzdává, ani když jsou auta v UP po poslední RZ. Takže i přes 7-mi sekundový náskok bylo nutné si hlídat záda.

6. RZ >> Z vrchu. Čtvrtý flek. Buchta a půl za Bassem, ale Tanak za náma o 3 buchty. Před náma se to dramatizuje. Za náma vznikla 10-ti sekundová mezera na Charviho, který jde před Panizziho. To už jedeme čistě na ARP Block, protože si myslíme, že tratě jsou dostatečně oschlé. Nicméně gumy je třeba stále čistit, jsou stále zalepené. 

7. RZ >> Naposledy z vrchu. Druhý flek. Tož kurec prdec to to nejde tak zajet už od té dvojky??? Navíc docela slušný náskok na Bassa i na Tanaka. A nevěřím svým bulvám, když čučím na monitor. Kura my jsme třetí. Kde se to vzalo. I když Basso je za náma o prdlačku - šak se mrkni sám/a

Poř. Jméno/Posádka
Karoserie
Sk. Celkový čas
Penalizace
Ztráta na 1.
Ztráta na př.
01. Bílek Tomáš ml./Bílek jun. - Bílek
VW Polo GTI R5
4WD 00:16:46.866  
02. Večerka Šimon/Večerka - Večerka
VW Polo GTI R5
4WD 00:17:09.986 00:00:23.120
00:00:23.120
03. Dočkal Ondřej/Küzmič - Jameson
Peugeot 208 T16
4WD 00:17:35.169 00:00:48.303
00:00:25.183
04. Zámečník Lukáš/Basso - Dotta
Škoda Fabia R5
4WD 00:17:35.282 00:00:48.416
00:00:00.113
05. Bajza Karel/Tänak - Järveoja
Hyundai i20 Coupe WRC
4WD 00:17:36.290 00:00:49.424
00:00:01.008
06. Charvát Jakub/Charvát - Charvát
Škoda Fabia Rally2 evo
4WD 00:17:53.368 00:01:06.502
00:00:17.078
07. Pekař Josef/Panizzi - Wüzenttal
VW Polo R WRC
4WD 00:17:55.248 00:01:08.382
00:00:01.880
08. Sedláček Filip/Bergkvist - Sjöberg
VW Polo GTI R5
4WD,J 00:17:56.165 00:01:09.299
00:00:00.917

8. RZ >> Karty jsou rozdány jasně. Zajedeš - slavíš / posereš - bečíš. A bylo v desetinkách. Tak se mrkni:

časy v RZ:

Poř. Jméno/Posádka
Karoserie
Sk. Celkový čas
Penalizace
Ztráta na 1.
Ztráta na př.
01. Večerka Šimon/Večerka - Večerka
VW Polo GTI R5
4WD 00:02:01.436  
02. Šimeček Patrik/von Thurn und Taxis - Ettel
Škoda Fabia R5
4WD 00:02:03.831 00:00:02.395
00:00:02.395
03. Zámečník Lukáš/Basso - Dotta
Škoda Fabia R5
4WD 00:02:04.084 00:00:02.648
00:00:00.253
04. Bajza Karel/Tänak - Järveoja
Hyundai i20 Coupe WRC
4WD 00:02:04.326 00:00:02.890
00:00:00.242
05. Dočkal Ondřej/Küzmič - Jameson
Peugeot 208 T16
4WD 00:02:04.974 00:00:03.538
00:00:00.648

a takto to dopadlo celkově:

Poř. Jméno/Posádka
Karoserie
Sk. Celkový čas
Penalizace
Ztráta na 1.
Ztráta na př.
01. Bílek Tomáš ml./Bílek jun. - Bílek
VW Polo GTI R5
4WD 00:18:55.518  
02. Večerka Šimon/Večerka - Večerka
VW Polo GTI R5
4WD 00:19:11.422 00:00:15.904
00:00:15.904
03. Zámečník Lukáš/Basso - Dotta
Škoda Fabia R5
4WD 00:19:39.366 00:00:43.848
00:00:27.944
04. Dočkal Ondřej/Küzmič - Jameson
Peugeot 208 T16
4WD 00:19:40.143 00:00:44.625
00:00:00.777
05. Bajza Karel/Tänak - Järveoja
Hyundai i20 Coupe WRC
4WD 00:19:40.616 00:00:45.098
00:00:00.473

Takže ani bedna ani pád do háje. Takže brambora je dobrá. Před závodem bych to bral. Ale těch 0,777 na bednu zamrzí. 

Great mám fakt rád, ale jednou je tu takové sucho, že je člověk nažraný prachu jak sviňa, pak to tu zase plave... Tak říkajíc z extrému do extrému. Traťově však šotolinka jako víno. Má to rychlost, rytmus,  šmrnc - skoro všecko. Takže jsme rádi za ten čtvrtý flek a nyní hurá na Viking, kde jsme 3 roky nebyli...

Zdarec by Doktor