Great Cross 2022
Zdarec palec dámy a pánové,
tak jsem zde s dalším článkem. Cater jsem zazdil, za což se omlouvám, ale co už. Takže se budu zabývat jenom Greatem. Pochopitelně to chtělo komplet nové nastavení po soutěžích v tělocvičnách a na garážích, kde je auto nízko a má jinou specifikaci. Takže jsem se snažil auto nastavit na šotolinu. Testování bylo domluvené u Benquého a hned na prvním velice rychlém testu jsem zjistil, že je to všechno špatně. Takže spátky s autem na stůl a celé znova. Hlavně tlumiče byly velký problém. Pak jsem i docela laboroval s rejdem, ale to se vyřešilo relativně rychle. Pak proběhl ještě proběhl jeden krátký test, hlavně zaměřený na tlumiče (zadní). Ten byl docela úspěšný a tak jsme se s tímto nastavením chtěli postavit na sobotní start. V pátek odpoledne se nachystali tratě, předpověď počasí byla docela dobrá, takže jsme se docela těšili na sobotní ráno.
Sobotní ráno >> 6,30 začíná chcát a pohled na radar je jasný. Bude pršet a to fest. Hlavně že nějakých 10 hodin před tím hlásili naše rosničky z ČHMú, že ve Zlíně bude za celý den cca 1mm srážek. A pak mezi sedmou a osmou spadlo asi 5mm a mezi osmou a devátou dalších 7mm. Super služba tady ten úřad vybavený tzv. superpočítačem na předpověď. To by jeden blil. Takže žhavíme linky. Dáváme si scuka, stále chčije, a rozhodnutí je rychlé. Přesun na neděli. Fotka na FB je dosti výmluvná - https://scontent-prg1-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/279781175_1948468995350028_6565971260417980709_n.jpg?stp=dst-jpg_p180x540&_nc_cat=111&ccb=1-6&_nc_sid=8bfeb9&_nc_ohc=yV8S9wZ44f0AX9X-kdg&_nc_ht=scontent-prg1-1.xx&oh=00_AT-W62PaLN68AY_1AhjxWAnQjGtvthdY2CIfbgFYCbyiUw&oe=627E1750 . Docela rychle domlouváme strategii na neděli, hlášení na úřad a hlavně ještě večerní kontrolu tratí. Rozcházíme se do našich domovů - já se domluvám s Panizzim na fotbal ve Zlíně. Dojdu dom, docela naštvaný, že plánovaná sobota se nekoná a přesouvá se na neděli. Auto nechávám tak jak je nachystané, asi nemělo cenu cokoliv měnit a ničit velmi pracné zakrytování připravené na deštivé sračky. Tak si dám štampdlu, pifko a před 16-tou jdeme s Pepsonem na fotbal. Ten taky stojí zato. Ševci tečou 1-4 ve 40-té minutě a tak voláme Droogmansovi, že jedeme omrknout ty tratě. Osychání je docela vidět i když je jasné, že na suchu to určitě nebude. A tak dáváme info na FB, že závod proběhne v neděli se sobotním harmonogramem.
Nedělní ráno >> takové menší deja vu. Už zase se chystám na závod. Zase ráno sbalit věci atd. atd. Nálada není moc závodní. Ale to se má rychle změnit. Ráno je to skrz velké změny ve startovce poněkud hektické, ale možná právě ten ranní fofr nás dostává do řádného tempa. Následuje rychlý shake. Gumy zalepené jak oči napraného Lolina. Chtělo to dát ripy na lepší (offsetové) disky a být lépe připraven. Takto jsem mohl dát ripy jenom na zadek, protože vepředu bych neměl rajd. Takže jsem jel dvě nebo tři RZ na kombinaci. Vepředu Blocky a vzadu Ripmaxy. Zajímavá, ale dá se říci, že docela funkční kombinace. Na první RZ je z toho totiž druhý flek. A to je velmi zajímavý start do soutěže.
Poř. | Jméno/Posádka Karoserie |
Sk. | Celkový čas Penalizace |
Ztráta na 1. Ztráta na př. |
---|---|---|---|---|
01. | Bílek Tomáš ml./Bílek jun. - Bílek VW Polo GTI R5 |
4WD | 00:01:44.599 | |
02. | Dočkal Ondřej/Küzmič - Jameson Peugeot 208 T16 |
4WD | 00:01:48.147 | 00:00:03.548 00:00:03.548 |
03. | Bajza Karel/Tänak - Järveoja Hyundai i20 Coupe WRC |
4WD | 00:01:48.787 | 00:00:04.188 00:00:00.640 |
04. | Večerka Šimon/Večerka - Večerka VW Polo GTI R5 |
4WD | 00:01:49.021 | 00:00:04.422 00:00:00.234 |
05. | Zámečník Lukáš/Basso - Dotta Škoda Fabia R5 |
4WD | 00:01:49.156 | 00:00:04.557 00:00:00.135 |
06. | Šimeček Patrik/von Thurn und Taxis - Ettel Škoda Fabia R5 |
4WD | 00:01:51.050 | 00:00:06.451 00:00:01.894 |
07. | Pekař Josef/Panizzi - Wüzenttal VW Polo R WRC |
4WD | 00:01:51.432 | 00:00:06.833 00:00:00.382 |
08. | Schwáb Ladislav/Lukyanuk - Arnautov Hyundai i20 Coupe WRC |
4WD | 00:01:52.429 | 00:00:07.830 00:00:00.997 |
09. | Ticháček Aleš/Sivík - Čermák Citroën C3 WRC '17 |
4WD | 00:01:54.058 | 00:00:09.459 00:00:01.629 |
10. | Pekařová Martina/Taylor - Cleo Peugeot 208 T16 |
4WD,LAD | 00:01:54.095 | 00:00:09.496 00:00:00.037 |
Zato dvojka stojí zato. A nad tím důvodem se určitě budeš smát, ale prostě je to tak. Při odchodu (nahoru) na start RZ jsem si zapomněl šátek na tu holů lebajznu. No fakt se to zdá jako blbost, ale člověka to rozhodí a hned to bylo poznat. Opravdu katastrofální výkon a rychlý pád pořadím dolů. Do včílškajc mě to pěkně sejří. A o to víc, že ten sjezd dolů jsem s Manfrédem stavěl já. Takže bych to mohl mít relativně načtené. A pak tohle. Rana 14 buchet na necelých třech minutách je v takovém závodu prostě strašně moc. No v tomto odvětví je jedna výhoda - můžeš vždycky nadávat jenom sám sobě. A to se dělo...
Takže do trojky se šátkem na plešce a zlepšený výkon, i když ne úplně ideální. Ale přeci jenom to nasazení směrem dolů bylo lepší. A na výsledku to bylo znát. Ztráta 8 buchet není úplně bomba, ale sakra lepší jak 14, ale stále to mělo sakra rezervy. A já jsem se ty rezervy snažil hledat a ten výkon zlepšit.
A to zlepšení přišlo v příštích RZ-tách a znamenalo to útok dokonce na bednu. Ale jdeme popořadě.
4. RZ >> Třetí čas s minimální ztrátou na druhého Tanaka, zatímco Basso docela ztratil a tím se dostal do souboje. Takto to vypadalo po čtverce:
Poř. | St. č. | Jméno/Posádka Karoserie |
Celkový čas Penalizace |
Ztráta na 1. Ztráta na př. |
---|---|---|---|---|
01. | 1 | Bílek Tomáš ml./Bílek jun. - Bílek VW Polo GTI R5 |
00:09:07.672 | |
02. | 3 | Večerka Šimon/Večerka - Večerka VW Polo GTI R5 |
00:09:22.324 | 00:00:14.652 00:00:14.652 |
03. | 2 | Bajza Karel/Tänak - Järveoja Hyundai i20 Coupe WRC |
00:09:26.980 | 00:00:19.308 00:00:04.656 |
04. | 5 | Zámečník Lukáš/Basso - Dotta Škoda Fabia R5 |
00:09:34.691 | 00:00:27.019 00:00:07.711 |
05. | 4 | Dočkal Ondřej/Küzmič - Jameson Peugeot 208 T16 |
00:09:38.537 | 00:00:30.865 00:00:03.846 |
06. | 11 | Pekař Josef/Panizzi - Wüzenttal VW Polo R WRC |
00:09:41.030 | 00:00:33.358 00:00:02.493 |
07. | 6 | Charvát Jakub/Charvát - Charvát Škoda Fabia Rally2 evo |
00:09:44.392 | 00:00:36.720 00:00:03.362 |
08. | 14 | Sedláček Filip/Bergkvist - Sjöberg VW Polo GTI R5 |
00:09:56.454 | 00:00:48.782 00:00:12.062 |
5. RZ >> Třetí čas a pouze 2,5 buchty ztráta na prvního. Basso a Tanak ztrácí 3 resp. 5 sekund a rozestupy mezi náma třema se zmenšují. Začíná to být ve vteřinkách. Nicméně za mnou je ještě pjeceda, který se nevzdává, ani když jsou auta v UP po poslední RZ. Takže i přes 7-mi sekundový náskok bylo nutné si hlídat záda.
6. RZ >> Z vrchu. Čtvrtý flek. Buchta a půl za Bassem, ale Tanak za náma o 3 buchty. Před náma se to dramatizuje. Za náma vznikla 10-ti sekundová mezera na Charviho, který jde před Panizziho. To už jedeme čistě na ARP Block, protože si myslíme, že tratě jsou dostatečně oschlé. Nicméně gumy je třeba stále čistit, jsou stále zalepené.
7. RZ >> Naposledy z vrchu. Druhý flek. Tož kurec prdec to to nejde tak zajet už od té dvojky??? Navíc docela slušný náskok na Bassa i na Tanaka. A nevěřím svým bulvám, když čučím na monitor. Kura my jsme třetí. Kde se to vzalo. I když Basso je za náma o prdlačku - šak se mrkni sám/a
Poř. | Jméno/Posádka Karoserie |
Sk. | Celkový čas Penalizace |
Ztráta na 1. Ztráta na př. |
---|---|---|---|---|
01. | Bílek Tomáš ml./Bílek jun. - Bílek VW Polo GTI R5 |
4WD | 00:16:46.866 | |
02. | Večerka Šimon/Večerka - Večerka VW Polo GTI R5 |
4WD | 00:17:09.986 | 00:00:23.120 00:00:23.120 |
03. | Dočkal Ondřej/Küzmič - Jameson Peugeot 208 T16 |
4WD | 00:17:35.169 | 00:00:48.303 00:00:25.183 |
04. | Zámečník Lukáš/Basso - Dotta Škoda Fabia R5 |
4WD | 00:17:35.282 | 00:00:48.416 00:00:00.113 |
05. | Bajza Karel/Tänak - Järveoja Hyundai i20 Coupe WRC |
4WD | 00:17:36.290 | 00:00:49.424 00:00:01.008 |
06. | Charvát Jakub/Charvát - Charvát Škoda Fabia Rally2 evo |
4WD | 00:17:53.368 | 00:01:06.502 00:00:17.078 |
07. | Pekař Josef/Panizzi - Wüzenttal VW Polo R WRC |
4WD | 00:17:55.248 | 00:01:08.382 00:00:01.880 |
08. | Sedláček Filip/Bergkvist - Sjöberg VW Polo GTI R5 |
4WD,J | 00:17:56.165 | 00:01:09.299 00:00:00.917 |
8. RZ >> Karty jsou rozdány jasně. Zajedeš - slavíš / posereš - bečíš. A bylo v desetinkách. Tak se mrkni:
časy v RZ:
Poř. | Jméno/Posádka Karoserie |
Sk. | Celkový čas Penalizace |
Ztráta na 1. Ztráta na př. |
---|---|---|---|---|
01. | Večerka Šimon/Večerka - Večerka VW Polo GTI R5 |
4WD | 00:02:01.436 | |
02. | Šimeček Patrik/von Thurn und Taxis - Ettel Škoda Fabia R5 |
4WD | 00:02:03.831 | 00:00:02.395 00:00:02.395 |
03. | Zámečník Lukáš/Basso - Dotta Škoda Fabia R5 |
4WD | 00:02:04.084 | 00:00:02.648 00:00:00.253 |
04. | Bajza Karel/Tänak - Järveoja Hyundai i20 Coupe WRC |
4WD | 00:02:04.326 | 00:00:02.890 00:00:00.242 |
05. | Dočkal Ondřej/Küzmič - Jameson Peugeot 208 T16 |
4WD | 00:02:04.974 | 00:00:03.538 00:00:00.648 |
a takto to dopadlo celkově:
Poř. | Jméno/Posádka Karoserie |
Sk. | Celkový čas Penalizace |
Ztráta na 1. Ztráta na př. |
---|---|---|---|---|
01. | Bílek Tomáš ml./Bílek jun. - Bílek VW Polo GTI R5 |
4WD | 00:18:55.518 | |
02. | Večerka Šimon/Večerka - Večerka VW Polo GTI R5 |
4WD | 00:19:11.422 | 00:00:15.904 00:00:15.904 |
03. | Zámečník Lukáš/Basso - Dotta Škoda Fabia R5 |
4WD | 00:19:39.366 | 00:00:43.848 00:00:27.944 |
04. | Dočkal Ondřej/Küzmič - Jameson Peugeot 208 T16 |
4WD | 00:19:40.143 | 00:00:44.625 00:00:00.777 |
05. | Bajza Karel/Tänak - Järveoja Hyundai i20 Coupe WRC |
4WD | 00:19:40.616 | 00:00:45.098 00:00:00.473 |
Takže ani bedna ani pád do háje. Takže brambora je dobrá. Před závodem bych to bral. Ale těch 0,777 na bednu zamrzí.
Great mám fakt rád, ale jednou je tu takové sucho, že je člověk nažraný prachu jak sviňa, pak to tu zase plave... Tak říkajíc z extrému do extrému. Traťově však šotolinka jako víno. Má to rychlost, rytmus, šmrnc - skoro všecko. Takže jsme rádi za ten čtvrtý flek a nyní hurá na Viking, kde jsme 3 roky nebyli...
Zdarec by Doktor