ITC 20.2.2016

24.02.2016 11:10

Nazdárek přátelé a čtenáří,

 

tož jsem se rozhodl, že se pojedu svést na Březůvky ke "konkurenci" z ITC. Pečlivě jsem sledoval předpověď počasí a vypadalo to, že bude pršet den před i po závodě, ale během závodu by nemuselo. Tak jsem se rozhodl to risknout a jet si jenom tak bez starostí zazávodit. Ve čtvrtek jsem jel okolo závodiště, tak jsem se podíval na jakémže to bude povrchu.

V týdnu jsem sehnal z Prahe nové servo. To jsem se nakonec rozhodl dát v pátek večer do vozu. Ze začátku tam byl menší problém, ale na závod jsem to dal docela slušně do kupy. Nasadil jsem Fiata - nechtěl jsem se nijak zapojovat do kategorie historiků. 

Ráno všichni špekulovali jaké dají gumy. Někdo dával pirelky, nekdo štípané bloky, já jsem dal dashe. V klídečku jsem poshakoval. Shake byl docela dlouhý a v tom počtu startujících je to velmi vhodné mít delší úsek, aby měl člověk prostor potestovat nastavení. Tak jsem si řekl, že nebudu dělat žádné změny a hurá do první RZ. Byly zde nachystány dva závodní úseky - řekněme spodní a vrchní. Spodní nabízí velikánské parkoviště bez převýšení vrchní mění povrchy a má výjezd. Na první RZ jsem zjistil, že jedu relativně pomalu a chtělo by to přidat na výkonu. Nicméně pátý čas celkově potěšil. Druhá RZ byla traťově ta samá jako jednička a zajel jsem zde čtvrtý čas a v součtu to hodilo překvapivé třetí místo. Další dvě RZ se jely opačně a v obou jsem zajel čtvrtý čas. Velmi tlačil Pavel Košíček a po čtverce byl pouhých 0,15 sek za mnou. 

Pak byla obědová pauza. Má to své pro i proti. Je to cca 1,5 hodiny nezávodního času a závodit po velkém řízku není sranda. Je to asi úplně špatně pro ty, co mají jídlo sebou a tak musí čekat než se ostatní napapkají. Já chápu, že Koliba chce taky ze závodu něco mít, ale není to moc rallyové. Nicméně já jsem obědval a kvalitou jsem byl mile překvapen.

Po obědě jsem čekal velký tlak ze strany Košíčka, Thiryho a Panizziho. Na uklouzané části RZ jsem uděla na RZ 5 i 6 nějakou tu chybu, ale to asi všichni. Více mrzí penalizace 10 sek, za špatné projetí trati, která byla dle všeho spravedlivá, ale mohlo tam ležet L-ko mezi kuželama. Ale moje chyba velká chyba v rozpise a tak se celý souboj velmi zdramatizoval. Ze souboje vypadl Košíček, který měl problém s technikovu, zato Thiry tlačil (rozdíl 2 sek) a Panzzi nebyl taky daleko (9 sek). Co se stalo mě na šetce, stalo se Thirymu na sedmičce v jiném místě, jenomže on o tom věděl a dal si "desítku" sportovně sám.

Takže z toho bylo historicky první umístění na bedně v celkovém pořadí. A toho si vážím. Je pravda, že absence špulek, počet soutěžních úseků a nájezdový čas na takto velké ploše je něco, nad čím by se organizátor mohl zamyslet. Špulky na kuželech jsou zárukou spravedlivosti. Mít dva soutěžní úseky na ploše možná dvakrát větší, než je Yugoška je málo a doslova se nabízí srovnání se Zbyňou, který sice bude navždy jezdit na stopky a nedá tolik do pohárů, ale má to za kilčo. Takže by to chtělo trošku přidat na pracovním úsilí. 

Závod jako takový bavil, atmoška byla velmi dobrá a já si odvážím onen historický úspěch, takže pro mě pozitiva převažují...

Zdarec by Doktor

Hezké video, kde je vidět, proč mám rád špulky - https://www.youtube.com/watch?v=VbZZKr4JmV0