První body letos na Brátru

21.07.2023 17:39

Náááázdar děcka,

tak jsem po pár urgencích s menším zpožděním usedl za klávesnici a ráčil se započít s psaním článku o tom, jak to z mého pohledu probíhalo na Brátru. Kvůli problémům s web hostingem jsme posunuli odjezd na Brátr netradičně až na pátek ráno. To nemělo žádný zásadní vliv, spíš jsme se všichni na pátek dobře vyspali ve svých postýlkách a v pátek dopoledne dodělali co bylo nutné dodělat na tratích a v pět odpoledne na nás čekaly tři velmi náročné zkoušky nad chatou.

Páteční sekce >> V pátek na nás čekaly tři zkoušky nad chatou. Tyto úseky, které se tradičně jezdívaly až na úplný závěr se nyní jely na úvod. Ti co ví, tak pochopili, že pořadatel zrušil páteční sekci na asfaltu dole v dědině. Byl to svým způsobem logický krok, protože chystat prakticky dva závody během jednoho víkendu je opravdu náročné nejen fyzicky, ale i logisticky. A je to poznat. No vraťme se k páteční sekci a závodu samotnému. Rozhodnutí nedělat shake mě osobně nepotěšilo, rád se malilinko rozjezdím před závodem. No co už - podmínky byly pro všechny stejné. A tak se minutu po páté hodině odstartovalo od chaty nahoru. Nasadil jsem nové pneu od Proline, kde byl nutný docela slušný bastl v podobě rozstřižení, zkrácení a znovu slepení pneu. No pár výrazů z kategorie po 22-té hodině u toho padlo, ale drží to a funguje. Odstartoval jsem poněkud opatrně (řekl bych) a cílem bylo umístění do první desítky. No na jedničce z toho byl docela slušný devátý flek těsně za týmovým Tanakem a před Pepsonem. A prakticky v tomto duchu se nesl celý závodní víkend. A teď bych ten článek mohl utnout :-D.

Ne nic se utínat nebude a bude se pokračovat dál, i když jak bylo naznačeno tito dva soupeři a kamarádi zároven byli před/za mnou i po dojetí do cíle v sobotu odpoledne. Zajímavá to náhoda, ale to se stává. Dvojka je slavná polookruhovka, kterou já moc nemusím, protože nikdy nevíš jestli se s někým nepotkáš na trati. Letos to však byla velmi dobře zajetá RZ. Z pohledu umístění v RZ jedna z nejlepších - 6.místo. To byl docela slušný počin a v danou chvíli to znamenalo posun celkovým pořadím na osmý flek, ale to prakticky nic neznamenalo. Za zmínku však stojí fakt, že po dvou RZ-tách byly tratě nad chatou už docela rozbité a to nás čekal průjezd slavnú túrúrú směrem dolů. Tím chci říct, že pro tratě nad chatou jsou 3 vložky opravdu maximem. A když si srovnám to úsilí co to stojí při údržbě - návoz hlíny, zalívání tratě atd. atd. - tak ten poměr cena a výkon je nakonec velký nepoměr směrem k odpracovaným hodinám. Ale to jsem malinko odbočil a pojďme se pověnovat slavnou RZ El Condor mirador, které už nikdo neřekne jinak, než túrúrú. A ta se moc nepovedla. Nebo spíš vůbec? No nechme to na moc se nepovedla - byl to desátý flek v RZ. Ale ta ztráta 15-ti buchet při nájezdovém čase kolem 2,10 je prostě moooooc. I když to neznamenalo ztrátu celkových pozic, tak mě to mrzí. A z takových výpadků se pak tvoří ty ztráty, ale nebyla to nejhorší RZ v závodu. Ale to nechme na později. Po páteční sekci to vypadalo takto:

Poř. Jméno/Posádka
Karoserie
Sk. Celkový čas
Penalizace
Ztráta na 1.
Ztráta na př.
01. Šintál David/Wiegand - Šintál
Ford Fiesta R5
4WD 00:06:16.392  
02. Večerka Šimon/Večerka - Večerka
Škoda Fabia R5
4WD 00:06:24.632 00:00:08.240
00:00:08.240
03. Zámečník Lukáš/Basso - Dotta
Škoda Fabia R5
4WD 00:06:24.881 00:00:08.489
00:00:00.249
04. Bílek Tomáš ml./Bílek jun. - Bílek
Ford Focus WRC
4WD 00:06:25.355 00:00:08.963
00:00:00.474
05. Charvát Jakub/Charvát - Lysák
Škoda Fabia RS Rally2
4WD 00:06:28.064 00:00:11.672
00:00:02.709
06. Bajza Karel/Tänäk - Järveoja
Hyundai i20 Coupe WRC
4WD 00:06:42.691 00:00:26.299
00:00:14.627
07. Pekař Josef/Panizzi - Wüzenttal
Škoda Fabia R5
4WD,V50 00:06:43.196 00:00:26.804
00:00:00.505
08. Dočkal Ondřej/Küzmič - Jameson
Citroën C3 WRC '17
4WD 00:06:43.750 00:00:27.358
00:00:00.554
09. Lysák Tomáš/Lysák - Charvát
Škoda Fabia RS Rally2
4WD 00:06:44.910 00:00:28.518
00:00:01.160
10. Morbicer Matyáš/Morbicer - Morbicer
Škoda Fabia R5
4WD,J 00:06:47.697 00:00:31.305
00:00:02.787
11. Pekařová Martina/Taylor - Cleo
Peugeot 208 T16
4WD,LAD 00:06:49.054 00:00:32.662
00:00:01.357
12. Sedláček Filip/Bergkvist - Sjöberg
VW Polo GTI R5
4WD 00:06:49.353 00:00:32.961
00:00:00.299
13. Březík David/D.Březík - Březík
Subaru Impreza WRC
4WD,J 00:06:52.931 00:00:36.539
00:00:03.578
14. Kalík Roman/Bengué - Escudero
Toyota Celica Turbo
H 00:06:58.081 00:00:41.689
00:00:05.150
15. Březík Václav/V.Březík - Holý
Škoda Fabia R5
4WD 00:06:59.823 00:00:43.431
00:00:01.742

Páteční sekce byla zakončena párty, kdy Kamil donesl malé štěňátko piva na oslavu čerstvě narozené dcery. Nic velkého se nedělo, pivečko se vypilo, nějaká ta štamprlka proběhla, zajedli jsme to výborným guláškem a myslím, že všichni byli opravdu spokojení. Pochopitelně někteří si dali do sosáčku víc než snesli, ale dalo by se říci, že byly i divočejší ročníky.

Sobotní sekce >> zde se rozhoduje. V pátek to byla vždy, i když se jezdilo dole na asfaltu, rozjížděčka a většinou se tam nic velkého nedělo. I když pamatujeme např. jednoho extrémistu co urval kolo už na shaku a do závodu neodstartoval. Ano to byl Doktor roku 2017. Ale to je dávno - mezitím byly velmi úspěšné roky až přišel rok 2023 a začalo poněkud (a to je slabé slovo) haprovat. Takže bylo třeba se soustředit na sobotní výkon, protože ten rozhoduje.

Robin Hood 1 - 13. v RZ / 10. celkově. A toto je důkazem, že jedna věc je teorie a druhá praxe. Toto byla výsledkově nejhorší RZ celého závodního víkendu a opravdu špatný start do sobotní závodní sekce. Jak vidíš znamenalo to pád na desátý flek. Opravdu nechápu, proč jsem toho Robina zajel tak špatně. A můžu klidně předběhnout, že ani ten druhý Robin nebyla žádná velká sláva. No pokusil jsem se zkoncentrovat a soustředit se na "mačetu".

El Machete 1 - 9. v RZ / 10. celkově. No výsledkově o cosi lepší, ale při 2 minutách ztratit 19 buchet je faaaakt hodně.Je pravda, že nám Šimon prakticky všem pěkně nasraaaaal a druhý Charvi dostal 10 sek., ale na to se historie neptá. Je to prostě velká propast. V celkovém pořadí jsem se přiblížil na záda Panizziho, který byl tou dobou devátý a zároveň bylo nutno si hlídat záda, kde útočil mladý Morbicer. 

Robin Hood 2 - 11. / 10. Tak Robin se mi letos ani jednou nepovedl. Nechápu proč. Taková pěkná RZ. Mladý Maty se nám přiblížil na jednu buchtu a prakticky začal boj o ten jediný kýžený bodík. No nechme Robina spát, protože tato RZ nám letos nadělala víc starostí, než radostí. Navíc jsem při jízdě dolů něco cítil v autě, tak jsem ho kontrolně otevřel a možná našel problém, který nás mohl trápit. Něco bylo na náhonu a přední řemínek tak nezapadal do ozubeného kola jak zapadat měl. Na tom ozubeném kole byla jakási špína. Nevím jak velký problém to byl při jízdě, ale rozhodně to nebylo košer. Druhá mačeta naznačila a já možná pochopil proč...

El Machete 2 - 7. / 10. No to je zajímavé. Že by ten bordel v tom náhonu byl fakticky o cosi větší průser, než jsem si myslel. Sedmé místo docela slušné. Je pravda, že Šimon měl jakési problémen na startu a v průběhu RZ a ztratil necelou půlminutku, ale i tak byl ten výsledek docela slušný. Nicméně ani tohle neudělalo prakticky nic s desátým flekem. No něco jsme najeli na Morbicera, ale na vyskakování to rozhodně nebylo. 

Chupakabra - 10. / 10. Osmá RZ z celkových dvanácti byla však návratem do takové té výsledkové šedi. Je pravda, že jsem opět navýšil trošku náskok na Matyho, ale Pepson se vzdaluje. Začal jsem se soustředit na ten bodík za ten desátý flek, ale jetli znáš TdC, tak víš, že přichází epický Tarzan a tam se vždy děje nějaké to dráááma. Snažil jsem se chystat nato, aby se to drámo netýkalo naší posádky. Nicméně je třeba ocenit novou RZ. I když je tam prostor pro zlepšení, tak je to opravdu čerstvý vítr do této soutěže.

Tarzan 1 - 7. / 8. A Tarzan s tím opět zamíchal. Jako vždy. Nejen náš kvalitní výkon, ale i problémy našeho týmového Bergkvista. Toho jsme v RZ předjeli - bohužel. Jeho problém nás mrzí. Znamenalo to, že jsme skočili na osmý flek celkově. Naráz jsme se ocitli i před Panizzim. To bylo docela slušné překvapení...

El Mosquito 1 - 8. / 8. Tento nový úsek je zajímavý, i když malinko krátký. Já měl čas 1:38 a vítěz RZ 1:30. Znamenalo to udržení pozic a protože se Pepson opozdil o další cca 4 buchty znamenalo to malinké navýšení náskoku před devátým místem, které měl v moci právě Panizzi. Sedmý byl týmový Tanak, ale ten byl před náma už 13 sekund, takže soustředění bylo na udržení osmého místa. Ale pozor! Ještě tu byl druhý Tarzan a toho nesmíš, prostě nesmíš nikdy podcenit.

Tarzan 2 - 12. / 8. - Toto se nepovedlooooo. Hergot říkám nepodcenit! Velmi pokažená RZ a zbytečné nervy do poslední RZ, protože nám Panizzi dal 1,5 sekundy (asi to taky pěkně posral) a snížil tak ztrátu na nějakých 5,5 bochte. RZ Tarzan jsou naprosto identické při obou průjezdech, takže lze srovnávat jak to jedeme. První průjezd = 4:10,4 // druhý průjezd = 4:16,6. Šak to by mělo být dopr...čic naopak!!! A né si dát šest buchet a mít horší ten druhý průjezd. Opakuji to má být naopak. Zlobím se za takové výsledky - opravdu zlobím! Ale co už. No vzít si přiklad a být v klidu.

El Mosquito 2 - 10. / 8. - V klidu to rozhodně nebylo. A opět byl první průjezd časově rychlejší, než ten druhý. Dobrá tady jsem chtěl jet trochu víc na jistotu s tím, že má Pepson ztrátu, ale bylo jasné, že to nevzdá a napálí to co to dá. A taky že jo. Pepson nám dal tři buchty. Naštěstí to nestačilo a zůstala nám v cíli výhoda 2,5 buchet. To není opravdu mnoho při našem nájezdu 29 minut. Ale taková je rally. Konečně - letos poprvé - jsme si to takto mohli dávat do konce soutěže s naším soupeřem a kamarádem zároveň. Tentokráte jsme z toho vyšli vítězně my, což jsme rádi pochopitelně. 

Takto to dopadlo:

Poř. Jméno/Posádka
Karoserie
Sk. Celkový čas
Penalizace
Ztráta na 1.
Ztráta na př.
01. Večerka Šimon/Večerka - Večerka
Škoda Fabia R5
4WD 00:27:02.683  
02. Bílek Tomáš ml./Bílek jun. - Bílek
Ford Focus WRC
4WD 00:27:16.470 00:00:13.787
00:00:13.787
03. Zámečník Lukáš/Basso - Dotta
Škoda Fabia R5
4WD 00:27:36.282 00:00:33.599
00:00:19.812
04. Šintál David/Wiegand - Šintál
Ford Fiesta R5
4WD 00:27:40.045 00:00:37.362
00:00:03.763
05. Lysák Tomáš/Lysák - Charvát
Škoda Fabia RS Rally2
4WD 00:27:59.633 00:00:56.950
00:00:19.588
06. Charvát Jakub/Charvát - Lysák
Škoda Fabia RS Rally2
4WD 00:28:01.925 00:00:59.242
00:00:02.292
07. Bajza Karel/Tänäk - Järveoja
Hyundai i20 Coupe WRC
4WD 00:28:37.366 00:01:34.683
00:00:35.441
08. Dočkal Ondřej/Küzmič - Jameson
Citroën C3 WRC '17
4WD 00:28:59.024 00:01:56.341
00:00:21.658
09. Pekař Josef/Panizzi - Wüzenttal
Škoda Fabia R5
4WD,V50 00:29:01.457 00:01:58.774
00:00:02.433
10. Sedláček Filip/Bergkvist - Sjöberg
VW Polo GTI R5
4WD 00:29:22.411 00:02:19.728
00:00:20.954

Závěrem je třeba říci, že Bratřejov je krásný, hnusný, milovaný, nenáviděný, pomalý, rychlý, rozbitý, hladký a já nevím co všechno a to z něho dělá svým způsobem unikát mezi ostatními podniky. Letošní nový formát bez asfaltu se určitě osvědčil, ale jak jsme již jednali ve skupině, chtělo by to ještě trošku změnu a věřím, že se to všechno vyšperkuje a další roky cesty k padesátce budou jenom a jenom lepší. 

Zdar jak sviňa a na Rajdu snad zase na bodech ...

D.R. Ondris