První body letos na Brátru
Náááázdar děcka,
tak jsem po pár urgencích s menším zpožděním usedl za klávesnici a ráčil se započít s psaním článku o tom, jak to z mého pohledu probíhalo na Brátru. Kvůli problémům s web hostingem jsme posunuli odjezd na Brátr netradičně až na pátek ráno. To nemělo žádný zásadní vliv, spíš jsme se všichni na pátek dobře vyspali ve svých postýlkách a v pátek dopoledne dodělali co bylo nutné dodělat na tratích a v pět odpoledne na nás čekaly tři velmi náročné zkoušky nad chatou.
Páteční sekce >> V pátek na nás čekaly tři zkoušky nad chatou. Tyto úseky, které se tradičně jezdívaly až na úplný závěr se nyní jely na úvod. Ti co ví, tak pochopili, že pořadatel zrušil páteční sekci na asfaltu dole v dědině. Byl to svým způsobem logický krok, protože chystat prakticky dva závody během jednoho víkendu je opravdu náročné nejen fyzicky, ale i logisticky. A je to poznat. No vraťme se k páteční sekci a závodu samotnému. Rozhodnutí nedělat shake mě osobně nepotěšilo, rád se malilinko rozjezdím před závodem. No co už - podmínky byly pro všechny stejné. A tak se minutu po páté hodině odstartovalo od chaty nahoru. Nasadil jsem nové pneu od Proline, kde byl nutný docela slušný bastl v podobě rozstřižení, zkrácení a znovu slepení pneu. No pár výrazů z kategorie po 22-té hodině u toho padlo, ale drží to a funguje. Odstartoval jsem poněkud opatrně (řekl bych) a cílem bylo umístění do první desítky. No na jedničce z toho byl docela slušný devátý flek těsně za týmovým Tanakem a před Pepsonem. A prakticky v tomto duchu se nesl celý závodní víkend. A teď bych ten článek mohl utnout :-D.
Ne nic se utínat nebude a bude se pokračovat dál, i když jak bylo naznačeno tito dva soupeři a kamarádi zároven byli před/za mnou i po dojetí do cíle v sobotu odpoledne. Zajímavá to náhoda, ale to se stává. Dvojka je slavná polookruhovka, kterou já moc nemusím, protože nikdy nevíš jestli se s někým nepotkáš na trati. Letos to však byla velmi dobře zajetá RZ. Z pohledu umístění v RZ jedna z nejlepších - 6.místo. To byl docela slušný počin a v danou chvíli to znamenalo posun celkovým pořadím na osmý flek, ale to prakticky nic neznamenalo. Za zmínku však stojí fakt, že po dvou RZ-tách byly tratě nad chatou už docela rozbité a to nás čekal průjezd slavnú túrúrú směrem dolů. Tím chci říct, že pro tratě nad chatou jsou 3 vložky opravdu maximem. A když si srovnám to úsilí co to stojí při údržbě - návoz hlíny, zalívání tratě atd. atd. - tak ten poměr cena a výkon je nakonec velký nepoměr směrem k odpracovaným hodinám. Ale to jsem malinko odbočil a pojďme se pověnovat slavnou RZ El Condor mirador, které už nikdo neřekne jinak, než túrúrú. A ta se moc nepovedla. Nebo spíš vůbec? No nechme to na moc se nepovedla - byl to desátý flek v RZ. Ale ta ztráta 15-ti buchet při nájezdovém čase kolem 2,10 je prostě moooooc. I když to neznamenalo ztrátu celkových pozic, tak mě to mrzí. A z takových výpadků se pak tvoří ty ztráty, ale nebyla to nejhorší RZ v závodu. Ale to nechme na později. Po páteční sekci to vypadalo takto:
Poř. | Jméno/Posádka Karoserie |
Sk. | Celkový čas Penalizace |
Ztráta na 1. Ztráta na př. |
---|---|---|---|---|
01. | Šintál David/Wiegand - Šintál Ford Fiesta R5 |
4WD | 00:06:16.392 | |
02. | Večerka Šimon/Večerka - Večerka Škoda Fabia R5 |
4WD | 00:06:24.632 | 00:00:08.240 00:00:08.240 |
03. | Zámečník Lukáš/Basso - Dotta Škoda Fabia R5 |
4WD | 00:06:24.881 | 00:00:08.489 00:00:00.249 |
04. | Bílek Tomáš ml./Bílek jun. - Bílek Ford Focus WRC |
4WD | 00:06:25.355 | 00:00:08.963 00:00:00.474 |
05. | Charvát Jakub/Charvát - Lysák Škoda Fabia RS Rally2 |
4WD | 00:06:28.064 | 00:00:11.672 00:00:02.709 |
06. | Bajza Karel/Tänäk - Järveoja Hyundai i20 Coupe WRC |
4WD | 00:06:42.691 | 00:00:26.299 00:00:14.627 |
07. | Pekař Josef/Panizzi - Wüzenttal Škoda Fabia R5 |
4WD,V50 | 00:06:43.196 | 00:00:26.804 00:00:00.505 |
08. | Dočkal Ondřej/Küzmič - Jameson Citroën C3 WRC '17 |
4WD | 00:06:43.750 | 00:00:27.358 00:00:00.554 |
09. | Lysák Tomáš/Lysák - Charvát Škoda Fabia RS Rally2 |
4WD | 00:06:44.910 | 00:00:28.518 00:00:01.160 |
10. | Morbicer Matyáš/Morbicer - Morbicer Škoda Fabia R5 |
4WD,J | 00:06:47.697 | 00:00:31.305 00:00:02.787 |
11. | Pekařová Martina/Taylor - Cleo Peugeot 208 T16 |
4WD,LAD | 00:06:49.054 | 00:00:32.662 00:00:01.357 |
12. | Sedláček Filip/Bergkvist - Sjöberg VW Polo GTI R5 |
4WD | 00:06:49.353 | 00:00:32.961 00:00:00.299 |
13. | Březík David/D.Březík - Březík Subaru Impreza WRC |
4WD,J | 00:06:52.931 | 00:00:36.539 00:00:03.578 |
14. | Kalík Roman/Bengué - Escudero Toyota Celica Turbo |
H | 00:06:58.081 | 00:00:41.689 00:00:05.150 |
15. | Březík Václav/V.Březík - Holý Škoda Fabia R5 |
4WD | 00:06:59.823 | 00:00:43.431 00:00:01.742 |
Páteční sekce byla zakončena párty, kdy Kamil donesl malé štěňátko piva na oslavu čerstvě narozené dcery. Nic velkého se nedělo, pivečko se vypilo, nějaká ta štamprlka proběhla, zajedli jsme to výborným guláškem a myslím, že všichni byli opravdu spokojení. Pochopitelně někteří si dali do sosáčku víc než snesli, ale dalo by se říci, že byly i divočejší ročníky.
Sobotní sekce >> zde se rozhoduje. V pátek to byla vždy, i když se jezdilo dole na asfaltu, rozjížděčka a většinou se tam nic velkého nedělo. I když pamatujeme např. jednoho extrémistu co urval kolo už na shaku a do závodu neodstartoval. Ano to byl Doktor roku 2017. Ale to je dávno - mezitím byly velmi úspěšné roky až přišel rok 2023 a začalo poněkud (a to je slabé slovo) haprovat. Takže bylo třeba se soustředit na sobotní výkon, protože ten rozhoduje.
Robin Hood 1 - 13. v RZ / 10. celkově. A toto je důkazem, že jedna věc je teorie a druhá praxe. Toto byla výsledkově nejhorší RZ celého závodního víkendu a opravdu špatný start do sobotní závodní sekce. Jak vidíš znamenalo to pád na desátý flek. Opravdu nechápu, proč jsem toho Robina zajel tak špatně. A můžu klidně předběhnout, že ani ten druhý Robin nebyla žádná velká sláva. No pokusil jsem se zkoncentrovat a soustředit se na "mačetu".
El Machete 1 - 9. v RZ / 10. celkově. No výsledkově o cosi lepší, ale při 2 minutách ztratit 19 buchet je faaaakt hodně.Je pravda, že nám Šimon prakticky všem pěkně nasraaaaal a druhý Charvi dostal 10 sek., ale na to se historie neptá. Je to prostě velká propast. V celkovém pořadí jsem se přiblížil na záda Panizziho, který byl tou dobou devátý a zároveň bylo nutno si hlídat záda, kde útočil mladý Morbicer.
Robin Hood 2 - 11. / 10. Tak Robin se mi letos ani jednou nepovedl. Nechápu proč. Taková pěkná RZ. Mladý Maty se nám přiblížil na jednu buchtu a prakticky začal boj o ten jediný kýžený bodík. No nechme Robina spát, protože tato RZ nám letos nadělala víc starostí, než radostí. Navíc jsem při jízdě dolů něco cítil v autě, tak jsem ho kontrolně otevřel a možná našel problém, který nás mohl trápit. Něco bylo na náhonu a přední řemínek tak nezapadal do ozubeného kola jak zapadat měl. Na tom ozubeném kole byla jakási špína. Nevím jak velký problém to byl při jízdě, ale rozhodně to nebylo košer. Druhá mačeta naznačila a já možná pochopil proč...
El Machete 2 - 7. / 10. No to je zajímavé. Že by ten bordel v tom náhonu byl fakticky o cosi větší průser, než jsem si myslel. Sedmé místo docela slušné. Je pravda, že Šimon měl jakési problémen na startu a v průběhu RZ a ztratil necelou půlminutku, ale i tak byl ten výsledek docela slušný. Nicméně ani tohle neudělalo prakticky nic s desátým flekem. No něco jsme najeli na Morbicera, ale na vyskakování to rozhodně nebylo.
Chupakabra - 10. / 10. Osmá RZ z celkových dvanácti byla však návratem do takové té výsledkové šedi. Je pravda, že jsem opět navýšil trošku náskok na Matyho, ale Pepson se vzdaluje. Začal jsem se soustředit na ten bodík za ten desátý flek, ale jetli znáš TdC, tak víš, že přichází epický Tarzan a tam se vždy děje nějaké to dráááma. Snažil jsem se chystat nato, aby se to drámo netýkalo naší posádky. Nicméně je třeba ocenit novou RZ. I když je tam prostor pro zlepšení, tak je to opravdu čerstvý vítr do této soutěže.
Tarzan 1 - 7. / 8. A Tarzan s tím opět zamíchal. Jako vždy. Nejen náš kvalitní výkon, ale i problémy našeho týmového Bergkvista. Toho jsme v RZ předjeli - bohužel. Jeho problém nás mrzí. Znamenalo to, že jsme skočili na osmý flek celkově. Naráz jsme se ocitli i před Panizzim. To bylo docela slušné překvapení...
El Mosquito 1 - 8. / 8. Tento nový úsek je zajímavý, i když malinko krátký. Já měl čas 1:38 a vítěz RZ 1:30. Znamenalo to udržení pozic a protože se Pepson opozdil o další cca 4 buchty znamenalo to malinké navýšení náskoku před devátým místem, které měl v moci právě Panizzi. Sedmý byl týmový Tanak, ale ten byl před náma už 13 sekund, takže soustředění bylo na udržení osmého místa. Ale pozor! Ještě tu byl druhý Tarzan a toho nesmíš, prostě nesmíš nikdy podcenit.
Tarzan 2 - 12. / 8. - Toto se nepovedlooooo. Hergot říkám nepodcenit! Velmi pokažená RZ a zbytečné nervy do poslední RZ, protože nám Panizzi dal 1,5 sekundy (asi to taky pěkně posral) a snížil tak ztrátu na nějakých 5,5 bochte. RZ Tarzan jsou naprosto identické při obou průjezdech, takže lze srovnávat jak to jedeme. První průjezd = 4:10,4 // druhý průjezd = 4:16,6. Šak to by mělo být dopr...čic naopak!!! A né si dát šest buchet a mít horší ten druhý průjezd. Opakuji to má být naopak. Zlobím se za takové výsledky - opravdu zlobím! Ale co už. No vzít si přiklad a být v klidu.
El Mosquito 2 - 10. / 8. - V klidu to rozhodně nebylo. A opět byl první průjezd časově rychlejší, než ten druhý. Dobrá tady jsem chtěl jet trochu víc na jistotu s tím, že má Pepson ztrátu, ale bylo jasné, že to nevzdá a napálí to co to dá. A taky že jo. Pepson nám dal tři buchty. Naštěstí to nestačilo a zůstala nám v cíli výhoda 2,5 buchet. To není opravdu mnoho při našem nájezdu 29 minut. Ale taková je rally. Konečně - letos poprvé - jsme si to takto mohli dávat do konce soutěže s naším soupeřem a kamarádem zároveň. Tentokráte jsme z toho vyšli vítězně my, což jsme rádi pochopitelně.
Takto to dopadlo:
Poř. | Jméno/Posádka Karoserie |
Sk. | Celkový čas Penalizace |
Ztráta na 1. Ztráta na př. |
---|---|---|---|---|
01. | Večerka Šimon/Večerka - Večerka Škoda Fabia R5 |
4WD | 00:27:02.683 | |
02. | Bílek Tomáš ml./Bílek jun. - Bílek Ford Focus WRC |
4WD | 00:27:16.470 | 00:00:13.787 00:00:13.787 |
03. | Zámečník Lukáš/Basso - Dotta Škoda Fabia R5 |
4WD | 00:27:36.282 | 00:00:33.599 00:00:19.812 |
04. | Šintál David/Wiegand - Šintál Ford Fiesta R5 |
4WD | 00:27:40.045 | 00:00:37.362 00:00:03.763 |
05. | Lysák Tomáš/Lysák - Charvát Škoda Fabia RS Rally2 |
4WD | 00:27:59.633 | 00:00:56.950 00:00:19.588 |
06. | Charvát Jakub/Charvát - Lysák Škoda Fabia RS Rally2 |
4WD | 00:28:01.925 | 00:00:59.242 00:00:02.292 |
07. | Bajza Karel/Tänäk - Järveoja Hyundai i20 Coupe WRC |
4WD | 00:28:37.366 | 00:01:34.683 00:00:35.441 |
08. | Dočkal Ondřej/Küzmič - Jameson Citroën C3 WRC '17 |
4WD | 00:28:59.024 | 00:01:56.341 00:00:21.658 |
09. | Pekař Josef/Panizzi - Wüzenttal Škoda Fabia R5 |
4WD,V50 | 00:29:01.457 | 00:01:58.774 00:00:02.433 |
10. | Sedláček Filip/Bergkvist - Sjöberg VW Polo GTI R5 |
4WD | 00:29:22.411 | 00:02:19.728 00:00:20.954 |
Závěrem je třeba říci, že Bratřejov je krásný, hnusný, milovaný, nenáviděný, pomalý, rychlý, rozbitý, hladký a já nevím co všechno a to z něho dělá svým způsobem unikát mezi ostatními podniky. Letošní nový formát bez asfaltu se určitě osvědčil, ale jak jsme již jednali ve skupině, chtělo by to ještě trošku změnu a věřím, že se to všechno vyšperkuje a další roky cesty k padesátce budou jenom a jenom lepší.
Zdar jak sviňa a na Rajdu snad zase na bodech ...
D.R. Ondris