Viking report

22.05.2019 19:26

Ahojte,

tak jsem tu s dalším reportem - tentokráte z Vikingu. Viking má několik nej. Můj názor je, že je to pořadatelsky nejtěžší závod, protože nanosit matroš do toho hrbu to je fakt nej. A nejen nanosit, ale zpátky snosit a znovu naložit. Další jsou náročné odkloněné zatáčky a výběhy a seběhy. A v neposlední řadě volba pneu, kdy některé RZ (asi 3) jsou s většinovým podílem asfaltu.

Je fain, že nám pomohli kluci od nás z práce a já jim zato děkuji, protože nanosit ten všechen matroš na hřiště není prča a je to takový každoroční kolorit. No ale co jsme si vybrali to máme a všichni víme co je Viking zač. Těm co pomůžou patří velký dík, těm co doma sedí/leží na kanapi palec dolů.

Na Viking jsme se nijak zvlášť nepřipravovali. Velmi krátký test proběhl u Romana Kalíka, ale to byl spíš test pneu než auta. Asi mohlo být auto o něco výš. Ale hlavně měla být jeho jedna podstatná vlastnost a to zatáčení značně jinak nastavená. Nevím proč jsem měl takové nízké Boďa/Pompo hodnoty. Průser je, že jsem nato přišel až po RZ 6.

A hned RZ1 nebyla pocitově vůbec dobrá. Osmý flek v RZ taky není žádné terno, ale hlavní je ztráta skoro 18 buchet na Kajta je prostě pekelně moc. Bohužel jsem se musel na Vikingu věnovat docela hodně časomíře a né autu a tak jsem vše nechal jak bylo. A to je moje nevýhoda oproti ostatním, kteří auta ladí. I když ono někdy ladit znamená rozrýpat, takže někdy je lepší nesahat...

Na startu RZ2 se stalo něco málo vídaného. Ihned po startu měl obrovskou smůlu Šimon, který měl velký technický problém hned v první zatáčce po startu RZ a který startoval přede mnou. S Tänäkem jsme tomu věnovali pozornost (až moc velkou) a jakmile začaly pípat hodiny se postavil Otík na start a prostě odstartoval. Až po 12-ti sekundách říká Filda Kopejda "vy ste se hoši prohodili". Vrhám se na start a řvu na Karla, že jede v mojem čase. No nakonec je z toho docela pokažená RZ s velkou ztrátou (15.flek - 27 buchet). Odmítám dávat protest na O.T., protože cítím, že si svůj čas startu musím hlídat sám. Připadne mi to jako fair-play. I když ...

Trojka byla taková uklidňovací. Čas slušný, ale žádná bomba - prostě auto se nechovalo jak bych si představoval a ani ta rychlost tam nebyla. Měl jsem celý den pocit, že některé pasáže byly příliš utaženy (3-4 zatáčky) a tam mi to moc nevonělo.

Čtverka byla opačná jednička - takže hned po startu do lesíka, který mi zrovna moc nevoněl a pak příjezd na asfalt tomu dal korunu. Jedna chyba vedle druhé. Nechápu proč. Ale tak jsem se na sebe nezlobil už pěkně dlouho. Mimochodem ten asfalt jsem stavěl já - takže o to větší zloba sama na sebe.

Pětka a šestka jenom potvrzují, že to není můj den. I když jsem po šestce dojel do cíle s docela slušným pocitem z jízdy, tak to časově bylo špatné. To jsem dojel do cíle a docela nahlas jsem hlásil svůj slušný pocit z jízdy, ale Basso hledící do monitoru a usmívajíc se kroutíc hlavou mě uvádí zpátky do tvrdé relatity časů z kagegorie ÚnP.

No a již zmiňovaná sedmička dopadla dle představ poté, co bylo upraveno řízení. Říká se - konec dobrý, všecko dobré - ale tady to prostě neplatilo. 

Celkové osmé místo nakonec beru. Těch 12 sekund co jsem nechal na startu té nepovedené dvojky jsem nakonec ztratil na pátého Grzyba. Tak toto je mi nakonec líto nejvíc. Ne chyba v jízdě, ale nepozornost na startu. Chjo...

Viking je krásný, je náročný, je tvrdý a nelítostný... A těším se na další ročník ;-)

A včíl vzhůru na žabu...

X by Doktor