WRC plus

26.01.2015 18:30

Zdar jak sviňa vy všichni, kteří holdujete WRC.

 

Rozhodl jsem se napsat takové menší pojednání či recenzi na službu WRC+, kterou jsem si před Monte zaplatil a to pouze na měsíc s vědomím, že jsou v tom dva závody. Delší dobu jsem sledoval, zda-li některá z televizí vyrukuje s tím, že bude dělat přenosy z WRC. Bohužel ani ČTsport ani Sport5 (který si říká motoristická TV), ani žádný další pro mě dostupný (Sport1, Sport2, Eurosport atd.) kanál nakonec neuzavřel smlouvu s promotérem. Tudíž jsem se mohl rozhodnout mezi streamem a nebo službou WRC+ za 5 éro na měsíc. Pár poznatků jsem posbíral na rally fórech a tak volba nakonec padla na placenou službu. Objednání a zaplacení bylo v pohodce, i když jsem zaznamenal připomínku na nemožnost platit kartou Maestro. Tento problém se mě naštěstí netýkal a tak vše proběhlo v pořádku. 

Hned po ověřovacím mailu jsem si zkusil jak to bude fungovat a už jsem se těšil na přenos. Před samotným startem první RZ jsem si zapl i mapy a díval se co tato služba nabízí. Je to, řekl bych, takový přívěšek, který zatím není příliš dopracovaný a nemá dle mého názoru větší hodnotu pro fanouška či normálního diváka. Jediné co lze vysledovat, že se auta pohybují a kolik času té dané posádce zbývá do startu, nebo jaký má aktuální čas v RZ. Bohužel zde nejsou žádné splity. Ty beru z ofiko stránek, nebo ještě lépe z rádia, protože na stránkách je to dost pomalé. Nicméně první RZ za tmy příliš nenadchla, protože ono toho ve tmě holt není moc vidět krom světel. I když se promotér snažil nasvítit start a cíl, tak přenos ve dne má dle mého o moc větší hodnotu a koukatelnost. Nicméně už v pátek (1.RZ) jsem se malinko podivoval nad výběrem režie, když nám nabízela PIP (obraz v obraze). Zde bych si dovolil vytknout výběr posádky ve velkém a v malém okně. Režie to brala striktně - mezičas či cíl ve velkém okně a start v malém. Zde bych (a určitě nejen já) ocenil určitou flexibilitu dle jména. Např. Protasov jede do cíle a Loeb startuje, tak dám Protasova do malého okna a Loeba do velkého. I samotné okna bych zvětšil - zbytečně moc plochy je okolo oken, takže by uživatel měl větší požitek. A to nemám malou bednu - 102 cm úhl. Nicméně i přes tyto doopravdy drobnosti jsem si přenos užil a bylo mi líto diváků těch zahraničních televizí (myslím jedna z Francie a jedna z Velké Británie), které měly přenos od 20 do 21:00, kteří neviděli např. Loebův dojezd do cíle. To by mě fakt nebavilo koukat se na přenos a před zlatým hřebem to vypnou. A přávě to se jim stalo. Naštěstí přenos na netu pokračoval dál a mohl být dle mého ještě delší a zahrnout i kategorii WRC2, kde je k vidění taky pěkný sport. To se nakonec ukázalo v neděli, kdy byla RZ kratší a tudíž se do přenosu vešlo víc soutěžních aut. Právě nedělní vložka, která se jela dvakrát ukázala možnosti takových přenosů. 10km bohatě stačí na takový hodinový přenos, aby se do něho vlezlo více aut. Mě se nejvíc líbí záběry ze statických kamer a proto říkám čím víc tím líp a zde na na 10 km byly tři místa po 2-3 kamerách (start - split - cíl). Jakmile se RZ rozjela bylo neustále kam přepínat i když se hodně režie věnovala vracákům na sjezdu do cíle. Tento svah ala Dhrontal má bezpochyby pro milovníky vracáků velkou cenu, ale pravdou je, že to tam jeli všichni velice podobně. No prostě nedělní přenos se mi líbil. Ještě je třeba vzít v potaz i možnost pusit si souhrn dne buď ještě večer (kolem 22 hod.), nebo pěkně ráno ke snídani jako já. Výhodou je umět anglicky, ale stejně to hlavní jsou obrázky a zvuk. Takže jsem si jak sobotní tak nedělní ráno zpříjemnil souhrnem předešlého dne. Formát souhrnu se nemění a mě to nevadí. Jenom tam na každý začátek nemusí pouštět to samé ze slavnostního startu, kdy se v autech projely celebrity. Stačí to bohatě vidět jednou - přeci jenom jde o tu závodní akci.

Je co zlepšovat, ale rozhodně nelituju těch pár drobných utracených za dvě rally. Jsem zvědav, jestli bude na Švédsko nějaká aktualizace a jestli ano jaká bude. Rozhodně má ve mě jako normálního fandu WRC plus svého zastánce. Kdo říká, že 40 Euro za rok je moc, ať se domluví s dobrým kamarádem a můžou se o náklady rozdělit, protože se lze přihlásit na dvou zařízeních - což je taky plus...

Toť můj skromný názor na tento počin.

Zdarec by Doktor