Yugoška 2019, aneb celková bedna za 2019

10.10.2019 16:28

Hooooj - hlásí se Doktor se svým psaním,

Tož máme po Yugošce. Náš domácí závod, který napsal své sedmé dějství. Šesté v Malenovicích a první na zrekonstruované ploše, která nabídla všem závodníkům nové možnosti a nám pořadatelům taktéž. Široké nové chodníky. Nový krásně hladký povrch. Jenom to dopravní značení na silničkách nám nehraje do karet. No ale s tím se holt musíme smířit, jestli chceme na Yugošce jezdit a já si myslím, že to stojí zato. Rád bych poděkoval hlavně klukům z Besipu za ochotu a spolupráci, Fagasovi, Loixovi, Panizzimu za pomoc při přípravě, Romanovi za party bednu, kterou nám celý rok půjčuje, mladému Božolíčkovi za pomoc při vyhlašování, Kamilovi za dobroty a Vitaru za pitíčka a hlavně všem, kteří pomůžou s úklidem tratí. 

V pátek jsme se šešli, narýsovali tratě a domluvili se na sobotu. Bylo nám už jasné, že to bude mokrý závod. Ráno jsme se však probudili do pěkného scanca. A scalo a scalo (náš sponzor není soused z Bolky, aby propagoval svůj pěkný vůz s debilním jménem) a scalo. A místy fest. Jury zasedla a zvolila tři varianty postupu a naštěstí nám bylo vyhověno v té nejlepší variantě a to přesun na neděli. A zato patří velký dík. 

Celou sobotu jsme v garážích byli jak na trní. Venku scalo. A tak bylo nejlepší se sejít s ostatníma u dobré Plzeňky a trochu pokecat. Jinak to byla fest zabitá sobota. 

V neděli byl start posunut na devátou. A to se nám velice líbilo a možná to tak zůstane i do budoucna. Závody, až na jedno pětiminutové zaváhání PC, šlapaly velice dobře. Následné vyhlášení pod taktovkou Fagasa s pomocníkem v podobě mladého Luky d´ Božolé odsýpalo velmi svižně. To se mi velice líbilo. 

A nyní k závodu. Nepochopitelnou chybou managerů a možná i liknavostí některých závodníků se na start nedostavila kompletní špička. Nechci na nikoho zapomenout (urazit), ale Kajto, Wiegand, Bílek, Tanäk - to jsou určitě jezdci, kteří by mohli brát body. A my potřebovali jeden jediný bod. Ale to bylo jenom co se celkové klasifikace týče. Zároveň jsme potřebovali co nejvíc pomocných bodů do týmového hodnocení. Byla to zajímavá situace a já věřil svým týmovým mladíkům, kteří by měli na asfaltu prodat své kvality. A opět blbá situace - Ingram a Taxis pojedou před náma a co když to nebude stačit na ten bod? Týmová režie? No ono se to vyřešilo tak nějak samo.

Hned v první RZ hlásí Ingram technické problémy. Tož to je start do závodu jak ze sna - doopravdy. Naše šesté místo v RZ bylo velice slušné, ale Taxis byl 12 a Ingram někde v pr..li. Panizzi si v cíli stěžuje na přílišné běhání a rovinky, ale nám to tak vůbec nepřipadlo. Spoustu míst jsem odřídil z větší vzdálenosti a né všudě běhal. No ale ten kdo běhal všude za autem to tak asi brát mohl. Ale já jsem ten den chtěl starat jen o tři věci. O ten kýžený bod, o ten týmový titul a o závod.

Na dvojce jsem nasekal docela hodně chyb. A taky to znamenalo pád průběžným pořadím dolů. Vůbec nechápu, proč jsem se pustil do jakési divočiny. Jenom jsem těma chybama poslal vodu na mlýn svých soupeřů. Na čele se to rýsovalo zcela jasně. Šimon ujížděl všem a to nám do karet nehrálo. Řekl jsem si, že to chce víc klidu a jistoty. 

A to se na trojce ukázalo jako správná volba. Pátý čas. Slušný výsledek. Týmový Taxis jede výborný čtvrtý flek a Ingram se dostává v celkovém do první patnáctky. Vše se zatím rýsuje jako dobře rozjeté. 

Na pětce zajíždí Taxis třetí čas. Nám se moc nezadařilo, ale budiž. Ingram šplhá na 14. místo.

ALE!!! Na pětce se stane věc nevídaná. Jednak jsem opět nezajel moc dobře, ale hlavně Panizzi atakuje auto Taxise a ten nedokončuje RZ. Hoši se potkali u mostu a Panizzi při přeskakování nedošlápne nikam jinam, než na přední kapotu našeho týmového. No hrůza. Chtěl bych vidět Pepsona v tu chvíli, kdyby to někdo udělal jemu či Martině. No spíš asi nechtěl... Jury nějak rozhodla o přidělení času, ale to bylo stejně docela zbytečné, protože auto bylo poškozeno víc. Poškození způsobilo VP-čko na šetce pro Taxise. 

Takže šestka znamena další průser do Team Trophy. Taxis je out. Nám se šestka podařila velice dobře a znamená to posun na páté místo i díky velmi kuriózní situaci při startu Grzyba. Mladý polský dravec lehce zaspal start. To se stane. Ale v tom stresu čapne auto a nese ho na start i se servisním podstavcem a celé to položí na start a dá plný. No není divu, že auto jede na plný výkon, ale stojí furt na čáře. Ihned je to vyřešeno, ale nechal tam hoooodně drahocených sekund. Pochopitelně trochu humoru na jeho "počest". Tohle se nevidí často. Tato jeho nepozornost ho stojí pár drahocených míst a pád na desáté místo. Ingram tlačí na pilu a stoupá na jedenáctý flek. 

Páč nejsu pan kalkulačka vím, p.r.t. jak jsme natom v týmech. No plán na poslední RZ roku je jasný. Udržet to skvělé páté místo a doufat, že Ingram dojede minimálně tam kde je. To by snad mohlo stačit. No dopadlo to dobře, ale bylo to těsné povím vám. Ingram zajel skvělé třetí místo v RZ a já šesté. Do toho Taxis ještě osmé. Ptám se proč to tak nejde furt? No uvidíme...

Byl to nakonec závod, kdy oba hlavní cíle byly splněny, ale nebylo to zadarmo a nebylo to hladké. Zapomenout nelze (je řeč o sabotáži), ale je lepší se kochat úspěchy. Küzmič slaví třetí místo v celkové klasifikaci NEXTU a Doktoři jsou MISTŘI v týmech. Tož to je nevídané a neslýchané. Že nám to ostatní ulehčili? Jejich/vaše chyba. Na to se už historie ptát nebude. My si to hodláme užít jak to jenom půjde.

Máme radost a všem děkujeme za podporu...

Takže doufám, že se Yugoška líbila i přes ty termínové problémy způsobené zlým pičasím. Už přemýšlíme, co malinko změníme.

Zdarec by Doktor