Yugoška reportík

07.10.2023 09:05

Zdarec palec lidičky moji zlatí,

tak jsem se zase jednou dokopal napsat nějaký ten řádek o tom jak se dařilo na rc tratích našeho/vašeho Nextu. Ano, dobře vím, že zde chybí report z Rajdu, který se mi moc nevydařil a tak nějak mi moc nechutnal. Bylo to tam za bodík za desáté místo, ale tak nějak jsem se tam necítil dobře a možná to bylo způsobeno otočeným řemínkem (nevím v které RZ se to stalo), což jsem zjistil až doma při odpojování baterky. Takže možná jsem jel delší dobu s určitým handycapem, ale jakou dobu neumím určit. Ale dobrý bodík nakonec. Daleko lepší to bylo na Criteriu, kde jsme si parádně zajezdili a byl z toho velmi slušný šestý flek. Mám pocit, že to mohlo být i lepší, ale to bych možná chtěl až moc. Nicméně tam jsem cítil tu správnou závodní náladu a i vzhledem k výsledkům to hodnotím velmi pozitivně. Ono když to vemu nyní zpětně - logicky bylo to nejlepší umístění v roce 2023. Tím malinko předbíhám report z Yugo, ale to pozorný čtenář určitě ví. Takže pojďme na Yugoreport.

Jak dobře víš, tak Yugoška je pořadatelsky můj podnik, který jsme v roce 2013 jeli poprvé, ale jednou jsme byli nuceni závod přesunout na ZŠ Kvítková. Takže to bylo letos podesáté, co jsme jezdili v Malenovicích. Pochopitelně pro mě závod začíná v Graspu, které nám poskytuje logistickou podporu, kde jsme s klukama naložili matroš do auta s čelem a valili jsme v pátek v poledne na dopravní hřiště. Letošní sestava na chystání tratí se jeví, jako ideální, protože jsme měli tratě hotové cca za 2,5 hodiny práce v pěti lidech. A v pátek bylo krásně, sluníčko nás hřálo, krátký rukáv a Darča velmi poctivě obkreslila všechny kužely. To všechno, aby to krásně zmoklo a mirný deštík a mrholení nás provázelo prakticky celou závodní sobotu. Jak jsem již napsal do komentu k závodu na stránkách (www.nextrcrally.cz), tak jsem opravdu co chvilku slyšel onu "výtku" - cos to objednal za počasí? No jo no ... Je to na nasrání, když docela slušně chcalo na Lukov a pak bylo celý týden krásně a v sobotu opět mokro a občasný déšť. A když se dívám ven, tak už je to zase 6 dní co je hezky a déšť žádný. No prostě se musím do příštího roku zlepšit a naučit se ovládat to zlobivé počasí. Už kdysi jsme slýchali "poručíme větru, dešti" a furt nic. 

Tak pojďmež na tu závodní část. 

1.RZ - start do soutěže byl z říše špatných vtipů. 13. místo a ztráta na prvního 17 buchet. Tož to néééé. Nevím, čím to bylo - možná špatné pneu, možná jenom špatné ruce/výkon. Jaký to rozdíl ve strartu do soutěže oproti Criteriu, kde jsme po první rz byli čtvrtí. Moc tomu nerozumím. Takže na RZ 2 jsem přezul na pirelky.

2.RZ - flek sice desátý, ale ztráta 19 buchet. Hrůza a děs. Okamžitě přezouvám na sedanky, které jsem jel na "mokrém" Lukově. Já nevím proč, ale já se prostě nemůžu dostat do jízdy na pirelkách. Spousta kluků to jezdí a jezdí na nich dobře, ale já to nějak prostě neumím. Nevím, co budu dělat, až jednou dojdou zásoby sedanek :-D . To budu asi regulérně v prdeli...

3.RZ - 12.místo v RZ - ztráta 13 sekund. Ztráta vypadá líp, ale zase to umístění? To jsou mi věci. Nějak se to celé nevyvíjí dle představ. Dycky když jsem dojel do cíle mrknu na Ivana a ten jenom kroutí hlavou, že ne. Že ten čas stojí za hovno. A to bylo celý závod. Ani jednou mě nepochválil :-( ani jednou jsem nedojel při startovním čísle 7 jinak než aktuálně sedmý. Ani jednou. To mě sejří jak sviňa, ale co už. Musím sportovně uznat, že v ten den na to asi nebylo. Tak jdeme dál.

4. RZ - desátý flek a ztráta 12 sekund. Jsme v polovině soutěže a situace se začíná malilinko zlepšovat, i když Ivan kroutí hlavou. Znamená to posun na celkové jedenácté místo, ale situace kolem desítky je velmi těsná a řekl bych, že je tam šest posádek bojujících o umistění v první desítce. Jak vidíš v tabulce Tanak ztrácí 18 sekund na osmý flek a i když se říká, že až v cíli je rozhodnuto považovali jsme to za jasné, že těchto šest posádek si to prostě rozdá o ty dvě bodovaná místa.

09. Bajza Karel/Tänäk - Järveoja
Hyundai i20 Coupe WRC
4WD 00:12:38.082 00:00:49.947
00:00:18.383
10. Březík Václav/V.Březík - Holý
Škoda Fabia R5
4WD 00:12:47.937 00:00:59.802
00:00:09.855
11. Dočkal Ondřej/Küzmič - Jameson
Citroën C3 WRC '17
4WD 00:12:48.150 00:01:00.015
00:00:00.213
12. Pekař Josef/Panizzi - Wüzenttal
Škoda Fabia R5
4WD,V50 00:12:50.218 00:01:02.083
00:00:02.068
13. Morbicer Matyáš/Morbicer - Morbicer
Škoda Fabia R5
4WD,J 00:12:53.365
00:00:10.000
00:01:05.230
00:00:03.147
14. Březík David/D.Březík - Březík
Subaru Impreza WRC
4WD,J 00:12:54.325 00:01:06.190
00:00:00.960

5. RZ - 10.místo v RZ - posun na 10. místo celkově. Zde je vidět, jak jedna RZ může zamíchat s pořadím. Nebo spíš jak jedna RZ může změnit poměry v dílčích soubojích o dílčí umístění. Vlastně jakékoliv umístění. Některým klukům se tato vložka ale vůbec nevydařila a Vašek Březík trefuje cíl a tím se docela dost po pětce mění poměry v boji o desátý flek. Mrkni:

09. Bajza Karel/Tänäk - Järveoja
Hyundai i20 Coupe WRC
4WD 00:16:02.744 00:00:56.402
00:00:17.734
10. Dočkal Ondřej/Küzmič - Jameson
Citroën C3 WRC '17
4WD 00:16:19.016 00:01:12.674
00:00:16.272
11. Pekař Josef/Panizzi - Wüzenttal
Škoda Fabia R5
4WD,V50 00:16:29.041 00:01:22.699
00:00:10.025
12. Morbicer Matyáš/Morbicer - Morbicer
Škoda Fabia R5
4WD,J 00:16:30.546
00:00:10.000
00:01:24.204
00:00:01.505
13. Březík Václav/V.Březík - Holý
Škoda Fabia R5
4WD 00:16:31.821
00:00:10.000
00:01:25.479
00:00:01.275
14. Březík David/D.Březík - Březík
Subaru Impreza WRC
4WD,J 00:16:35.345 00:01:29.003
00:00:03.524

6. RZ - 12. místo v RZ - 10. místo celkově. I když máme snad nejmenší ztrátu není to dobré umístění. Ztráta činí 10,7 buchet na prvního v RZ (Šimon). Začínám se smiřovat s faktem, že dílčí umístění v RZ nebude lepší jak 10. místo. Toto mě opravdu mrzí a zároveň štve, protože na domácích tratích se tentokráte docela trápím a nejsem schopen tam zajet nějaký dobrý čas - takovou nějakou tu třešničku. Prostě to tam nepadá. 

7. RZ - navíc sedmička je pouze obvod a naše auto není nastaveno do výkonu a na rovinky. Tam dobře víme, že trácíme jako prase. Co s tím? No teď už to snad bude jiné, ale o tom snad v dovětku. Takže sedmá, troufnu si říct, dneska už legendární RZ Yugoslavia, která se jako jediná jede bez zadního kruháče po obvodu hřiště se zařadila mezi ostatní RZ, kde jsme byli na 12. místě. Ale na celkovém desátém místě to nic nezměnilo a tak jsme si nakonec odvezli z Jugoslávie onen kýžený bodík do bodově letos velmi chudé tabulky celkového hodnocení Nextu. Takto to dopadlo v první patnástce:

01. Večerka Šimon/Večerka - Večerka
Škoda Fabia R5
4WD 00:20:04.585  
02. Lysák Tomáš/Lysák - Charvát
Škoda Fabia RS Rally2
4WD 00:20:16.205 00:00:11.620
00:00:11.620
03. Zámečník Lukáš/Basso - Dotta
Škoda Fabia R5
4WD 00:20:21.147 00:00:16.562
00:00:04.942
04. Sedláček Filip/Bergkvist - Sjöberg
VW Polo GTI R5
4WD 00:20:31.000 00:00:26.415
00:00:09.853
05. Vaculík David/Vaculík - Vaculík
Škoda Fabia RS Rally2
4WD 00:20:37.926 00:00:33.341
00:00:06.926
06. Bílek Tomáš ml./Bílek jun. - Bílek
Ford Focus WRC
4WD 00:20:41.203 00:00:36.618
00:00:03.277
07. Charvát Jakub/Charvát - Lysák
Škoda Fabia RS Rally2
4WD 00:20:49.306 00:00:44.721
00:00:08.103
08. Šimeček Patrik/von Thurn und Taxis - Ettel
Ford Focus WRC
4WD 00:20:55.944 00:00:51.359
00:00:06.638
09. Bajza Karel/Tänäk - Järveoja
Hyundai i20 Coupe WRC
4WD 00:21:07.743 00:01:03.158
00:00:11.799
10. Dočkal Ondřej/Küzmič - Jameson
Citroën C3 WRC '17
4WD 00:21:35.644 00:01:31.059
00:00:27.901
11. Morbicer Matyáš/Morbicer - Morbicer
Škoda Fabia R5
4WD,J 00:21:45.837
00:00:10.000
00:01:41.252
00:00:10.193
12. Březík David/D.Březík - Březík
Subaru Impreza WRC
4WD,J 00:21:48.540 00:01:43.955
00:00:02.703
13. Březík Václav/V.Březík - Holý
Škoda Fabia R5
4WD 00:21:50.402
00:00:10.000
00:01:45.817
00:00:01.862
14. Pekař Josef/Panizzi - Wüzenttal
Škoda Fabia R5
4WD,V50 00:21:56.559 00:01:51.974
00:00:06.157
15. Vávra Richard/Yates - Edmondson
Subaru Impreza WRC
4WD,J 00:22:00.631 00:01:56.046
00:00:04.072

Takže takto dopadla "moje" Yugoška. Není to ani na oslavu a není to ani na slzy. Je to splnění bodového předpokladu, ale tím to hasne. To je vše. Ale technika vydržela a dojela do cíle. A dojela do cíle nejen Yugo, ale pravděpodobně dojela i do cíle našeho dlouholetého a velmi úspěšného spojení. Ano přesedám do nové techniky - do TUXu. Nová technika je už v garáži, už jsme ujeli pár prvních metrů, ale až závodní tratě ukážou jak bude toto spojení úspěšné. Tím rozhodně neříkám, že bych tomu nevěřil. Kdybych nevěřil, tak tu změnu nedělám, ale když vidím jak to auto např. odjíždí ze zatáčky, z toho jsem doslova unešen. To zrychlení/přilnavost je úplně někde jinde a věřím, že bude platit ono známé "na lepší se dobře zvyká". Tímto je můj podvozek Xray T3Doktor k pronájmu (bez vysílačky). V případě, že nebude zájem půjde na poličku, nebo na prodej. Uvidíme. 

A pak je zde ještě jedno loučení a to si opravdu myslím, že definitivní. Tím loučením myslím že po této soutěži nám bude dle pravidel odebrána priorita, kterou jsme si naposledy zajistili na Vikingu 2022. S prioritou jsme jezdili 5 sezón od roku 2019 (třetí místo Caterpillar 2019). Letos jsme však nebyli ani někde blízko umístěním na bedně a proto poprávu končíme v tomto seznamu "elitních" jezdců. Bohužel jsme nikdy nedosáhli na vítězství v soutěži. V historických tabulkách tak jsme a zatím asi i zůstaneme nejvýše umístěným soutěžícím i jezdcem bez vítězství v závodu :-( . Bohužel. Dvakrát to bylo docela blízko, ale na docela se nehraje a tím to hasne. 

Tak to byla Yugoška a pár interních zpráv z naší stáje. Snad jsi si docela dobře početl/a a já se prozatím loučím a vím, že bych se měl vytasit s nějakým tím článkem za rok 2023. Neslibuju, uvidíme...

Zatím se mějte hezky a ve zdraví!

Všem dobrým vše dobré, přeje Doktor